Att tänka på vid omplacering?
Hej. Jag skulle behöva lite råd om hur jag ska göra vid omplacering. I oktober förra året tog jag hand om fyra avlivningshotade kattungar. Dom var väldigt osociala och inte rumsrena, men nu har jag "fått ordning" på dom, och dom har blivit väldigt trevliga och gosiga katter. Nu är dom ca 8 månader, och det är dags att hitta nya hem till tre av dom. Den fjärde behåller jag.
Alla är kastrerade, vaccinerade, och ID-märkta. Dom är som sagt väldigt trevliga. Dom är gosiga, lekfulla och nyfikna. Helt underbara katter.
Dom ska också avmaskas och vet. besiktigas innan dom flyttar. Men hur ska jag göra nu? Var är det bäst att annonsera om dom? Hur mycket ska jag ta betalt? Vad borde jag tänka på mer för att hitta så bra hem som möjligt till katterna?

Annonsera överallt på nätet, samt på kattsidor på nätet som www.katt.nu där det finns annonsplats. Annonsera i lokaltidning, sätt upp lappar med deras bild på i butiker med mera. Skriv bra och personlig information om dem. Skriv gärna också att de skulle avlivas, men räddades till livet. Och att de nu kan ge dem en underbart fortsättning på livet.
Pris kan du sätta på minst 700 kr med tanke på allt du gjort med dem. Minst, alltså. Du kan sätta högre. Bra människor dras till det som verkar seriöst och genomtänkt. Lycka till, och tack för att du gjort detta för dem. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Okej, tack för tipsen.
Jag ska göra mitt bästa för att hitta bra hem till katterna, även om det blir tråkigt att skiljas från dom…
Och det var ganska självklart för mig att göra det här. Jag kan inte låta friska kattungar dödas utan att i alla fall försöka rädda dom.
Du har gjort ett jättefint jobb. Med de goda råden från Vanessa är jag säker på att du kommer att hitta bra hem åt dem. Tack för att du räddade livet på de små!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

En fin handling du har gjort. Vi behöver fler av din kaliber runt om i Sverige, då var det här med hittekatterna snart ett minne blott.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars