Akut! HalvsvansMille behöver ett hem
Mille med en halv svans som vi skrivit om i en annan tråd behöver snabbt ett nytt hem. Han är okastrerad men ska kastreras så fort som möjligt. Just nu bor han hos Sidentass men det var högst tillfälligt och där kan han inte bo kvar. Han är mycket störd över att vara i ett rum. Han behöver utrymme och nu har han ju suttit i karantän hos SIdentass så han kan vara med andra katter. Lite tjurskallig svart vit hankatt som antagligen beror på att han är okastrerad och sur på att vara inlåst.När han är på bra humör är han väldigt kelig.
Snälla finns det någon som kan offra sig och vara stödhem åt den här killen. Sidentass kan inte ha honom kvar och jag har inget lämpligt stödhem åt honom.
Pia
9Liv i Norrköping
MEn kära nån då!!!!! puttar upp för detta ömmande fall!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Putt
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
bara en tanke, kanske någon annan som är stödhem för 9 liv kanske kunde byta katt med Siden? Alla ideer är ju bra utom de dåliga occh killen borde f¨å bli av med sina kulor, det skulle ju göra susen….
Fast sidentas kunde ju inte ha någon mer katt alls så då funkar inte ett byte. Detta gällde ju bara max två veckor.
Hoppas det löser sig
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Puttar!!!
jag vet det. men det hade kanske varit lättare två veckor om det varit en katt som inte var en okastrerad hane….
Putt för Mille

Ja..som Pia här säger..så trivs han inte alls med att vara instängd i bara ett rum, jag kan förstå honom, han är förstås nyfiken på våra andra katter, men jag kan inte ha honom ute i lägenheten för då blir det bråk med våra hanar..
Han är så fin, pratar mycket..är inte skygg..men är skeptisk de första dagarna för nya kattdofter..inte så konstigt så många katter som vi har..
Min sambo var inställd från början med att Mille skulle kunna få bo här ett par veckor..men eftersom han visar sitt missnöje på nätterna så har han ställt krav på mej att ordna något annat för Mille eftersom han jobbar på dagarna och sonen skall upp till skolan..
Putt för go-missen, han kommer också att kasteras så snart som möjligt..

#3 Det var en bra tanke Gunilla…om jag själv finge bestämma…men nu är det så att sambon är så besviken på mej i och med att han inte får sova på nätterna..så jag får nog, för husfridens skull, lugna mej ett tag innan jag tar hem fler "mellanlandningskatter"….

-Imorrn ringer jag veterinär för kastering, provade alldeles nyss men då hade han stängt för dagen..så jag hoppas att Mille får bli av med kul-lagren vilken dag som helst här nu, så är han snart med "kastraternas härliga loge"!
jättebra…tänkte bara att om du fick byta mellanlandningskatt till någon som var tyst, så kanske sambon blev lite medgörligare….Nu är du som sagt bara en mellanlandning….Vi puttar för det helt klart!!!!
#11 Kastering kommer att göra susen vad gäller rastlöshet och skrikhalsigheten. Jättebra att det blir gjort! :)
Nej man måste ju ta hänsyn till övriga familjen i sådana här lägen.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#11 Ja..jag hör på honom att det är som "hankattsläten" också..han kommer att bli betydligt lugnare när han blivit av med kulorna..och kommer att utvecklas till ett riktigt goknippe..lille Gubben..:-O)
hur går det? vi får putta för ett mera permanent hem åt lille vännen! kära Siden har ju gjort allt hon kan….

Idag ska jag åka o kastera Mille! Har fått en tid till kl 11 idag, hade lite förhoppningar om att det skulle ske idag..därför har han fått fasta här över natten..så skönt att han nu får bli av med sina kullager!

-och nu är vi hemma igen..en trött Mille vilar i badrummet, men ett par kulor fattigare;-)
underbart… Då kan vi verkligen försöka få ett hem åt lille Mille??? Stöd eller permanent?