Katt(unge) sökes! (Gävle)
Hallå där! Jag bor i Gävle och är en fröken på 22 år. Har redan en trebent kattherre vid namn Gandalf som är det mysigaste som finns. Nu söker jag efter en kamrat till honom, och tänkte se efter om det finns någon som har en kisse som behöver ett hem.
Kattunge är väl det jag egentligen söker efter, men jag tänker inte blankt säga nej till en vuxen katt heller.
Ras eller kön är mindre viktigt, men om vi pratar om en vuxen katt vill jag helst att den ska vara kastrerad/steriliserad.
Hör av er, så talar vi!
Vill helst att katten antingen ska finnas i närheten av Gävle eller att kattägaren ska kunna skjutsa hit katten, jag har inte bil själv nämligen.
:)
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Gå in på www.kks.nu och gå in på personerna så finns där bilder på många katter som behöver hjälp runt om i sverige. Står även info så du kan se vilken som skulle passa till din kise.
Det finns även två katthem i Gävle som säkerligen har flertalet katter att välja bland.
Gefle Katthem och Gästrike Katthem
Ca 8 mil norr om Gävle i Söderhamn finns även Djurskyddet Bill & Bull
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Bättre att köpa från katthem än från KKS ifall det inte fungerar med den nya.
Har kollat på alla djurhem, men tack för de tipsen ändå. :)
#4 Söker du någon speciell katt? Tänkte eftersom du inte verkar ha hittat någon på katthemmen?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag tycker det är så svårt med när sidorna blivit uppdaterad senast och sådär. Samt att det inte alltid finns mycket information om katterna alls. Och att de ofta är väldigt skygga de katterna. Det är absolut inte så att jag har något emot en skygg katt, men vet inte om jag har den tid det krävs för att göra dem trygga. Speciellt eftersom mitt liv inte är så rutinfyllt.
#6 Okej då hänger jag med :-) De tre sidor jag tipsar om tycker jag är regelbundet uppdaterade, de två i gävle har ju även som jag förstått det katthem där man har möjlighet att åka dit för att träffa katterna, jag tror de i gävle nästan bara har tama katter. Gör gärna ett besök eller ring och prata/skicka mail så får du nog ordentliga uppdateringar om vad de har för katter inne 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Det ska jag absolut göra!
KKS är tyvärr inget alternativ då jag inte bor där nere i Sverige. Plus att jag hört lite negativa saker, men det är ju inget som ska diskuteras här.
Tänkte mest ifall någon känner någon som har en katt de inte kan ha kvar eller så. :)
#8 Jag PMar dig om en katt jag vet om!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
http://www.djurskyddetbollnas-ovanaker.se/
Djurskyddet i Bollnäs har många ungkatter nu, långhåriga och korthåriga å alla helt underbara, har du ingen som kan köra eller så så kan jag göra det….
Oj Ankie, helfint erbjudande av dig där! Det som brukar vara problemet är just transporten, då jag dumt nog varken har bil eller körkort. Jag ska definitivt kika in på den sidan och spana!
Fler tips är välkomna, eller om ni känner någon som känner någon som behöver hjälp. :)
#12 Helena som är ansvarig där är toppenbra så ringer du det numret som står där så får du prata med henne å så hälsar du från mig att du har blivit tipsad….hon är duktig på att hitta rätt hem till rätt katt….sen är hon där hela dagarna med missarna…..