Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 2148 ggr
UlrikaD
0

Min lilla Mimmie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mimmie verkar vara ett vanligt namn på katt och även jag har en Mimmie hemma.

Hon bor hos mig i jourhem via KKS och hon letar efter sitt alldeles egna hem. Jag hade hennes bror hemma också från början men han hittade snabbt rätt.

Båda kom från Eskilstuna för att bli göteborgare och vem vet vad Mimmie ska bli i slutändan.Flört

Fick en sån söt bild på henne när hon låg och spanade i fönstret förut.

Om någon söker ett katt-tös som älskar andra katter och även illrar så är Mimmie som klippt och skuren!Skrattande

Under tiden så röjer hon loss härhemma så att mattorna flyger och verkar trivas alldeles utmärkt med tillvaron.

persikahallon
0

vilken fin teckning!

Hawknestgrove
0

Åh så fin….. Hon kunde vara syster till RuuPuu ju!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

annebeate
0

Mimmie är ett sött namn som passar till en så söt kattflicka. Hon har så vacker teckning lilla Mimmie.

Hawknestgrove
0

Så fin ju!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

UlrikaD
0

Tack så mycket! Hon blev döpt i förra jourhemmet så namnet hade jag inget med att göra.Flört

Enda nackdelen med att vara jourhem är ju att varenda en kryper in i hjärtat på en och man blir kär. Man blir alltid både lika glad och ledsen när de sen hittar sina permanenta hem.

Lycklig och lättad för att det äntligen löst sig för dem och ledsen för att de flyttar ifrån en.

Men å andra sidan kan man ju öppna sin dörr för nästa katt som behöver hjälp istället.

Lena
0

Missade denna fina kattflicka! Hoppas den vackra Mimmi damen får ett riktigt bra hem! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
0

Tycker om namnet Mimmi och till en sådan finingKyss

UlrikaD
0

Tack! Ingen kan väl riva en lägenhet som Mimmie!Skrattande

Är väldigt sugen på att behålla henne permanent, hon älskar de andra katterna och illrarna så mycket.

Men då blir det fem egna katter och nu en extra jourhemskatt som gömmer sig i arbetsrummet.

Det är ju meningen att man ska ha dem ett tag och de ska flytta vidare men….

Man kan ju inte ha hur många katter som helst heller, men attans vad jobbigt det blev.Obestämd