Bra sele till katten!
Brukar du gå ut med din katt i sele? Då måste jag bara visa vad jag har hittat i en djurshop!
Det är en slags väst, som är mycket säkrare och bekvämare än en vanlig sele! Alltså mindre smitningsrisk för våra små älsklingar!
Denna väst finns i blått eller rött och i fyra storlekar (koppel medföljer givetvis):
Small: hals 10-15cm & mage 20-25,5cm (119kr)
Medium: hals 15-20cm & mage 25,5-30,5cm (129kr)
Large: hals 20-25,5cm & mage 30,5-35,5cm (139kr)
Extra Large har jag inte måtten till just nu, men kan tänka mig att det är följande: hals 25,5-30,5 & mage 35,5-40,5cm (149kr)
Jag har upptäckt att det inte är så lätt att hitta återförsäljare för denna väst här i Sverige, och tog därför kontakt med kvinnan som har djurshopen. Hon har bara tagit hem västen i storlek Large och XL (främst tänkta till mindre hundar), men är villig att beställa hem fler om det finns intresserade.
Om ni är intresserade utav en eller flera västar så kontakta mig via PM så kan jag beställa och sedan skicka den hem till er via post. En väst väger ca 150g och kostar då 22kr i porto.
Om vi är några stycken som vill ha denna väst, så ska kvinnan som har butiken försöka fjäska för att få beställningen fraktfritt, och går det igenom så får vi 20kr rabatt per väst (hennes ordinarie pris är redan under rekommenderat pris i handel)! Det är ju kanon! Det är alltså inte säkert att det går att få det billigare än det redan är, men vi får väl se det som en bonus om det blir så!
Skriv ett pm till mig om ni är intresserade! Jag behöver veta antal, storlek och färg.
Och bara så ni vet så är det här ingenting jag jobbar med eller kommer tjäna någonting på! Jag tycker bara att den här västen verkar så himla bra, och det vill jag dela med mig av!!
Mvh
La_Joz / Josefina (medarbetare på Cornish Rex iFokus)

Oj, de såg verkligen ut som superbra västar. Måste ta mig en funderare nu…..:)

Bara att ta fram måttbandet! 
Den västen verkar ju kanonbra. Med vanliga kattselar händer det ju tyvärr olyckor ibland där katterna lyckas slita sig. Men med denna måste det ju vara näst intill omöjligt för katten att slingra sig ur.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Kanske värt att testa! Ser riktigt säker och bra ut.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jösses det verkar ju kanon. För de som har sina katter ute på gården i en lina så måste en sån här verkligen vara perfekt.
//Pia

Om någon är intresserad utav en väst så behöver jag veta det snarast! Beställningen behöver göras nu i veckan som kommer (v12).

Tänkte bara påminna alla som är intresserade!
Jag behöver veta senast på söndag (25/3) vilka som vill ha en väst (eller två). Färg och storlek. Ska kontakta kvinnan som har butiken på måndag och beställa. Det är inte säkert än om vi får rabatten (hon håller på att förhandla med leverantören för att få det fraktfritt), men det är ju ett bra pris ändå!
Så, ta er en tänkare och hör av er till mig om ni är intresserade!

kanske kan vara bra att veta var i Sverige som västen kommer att finnas… ska kika lite på den själv för min minstings skull som jag inte skulle våga ta ut för hon är hal som en ål…mina två största älskare att gå ute i koppel har vanligt halsband för de är så duktiga.. Jullan är ju som en hal ål så jag knappt vet om jag skulle våga träna i sele inne ens en gång….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Jag bor i Gbg, men kan ju skicka den med post! En väst väger ca 150g och kostar då 22kr i porto.
Jag hade också en katt som var som en ål! Hon lyckades backa ur selen en gång när vi hade stannat vid en rastplats. Tänkte att jag aldrig skulle se henne igen, men hon var en riktigt fegis och gick inte längre än en meter ifrån mig! Puh! Det vill jag aldrig uppleva igen!

Ska försöka leta fram ett måttband till mina godingar. Den ena smiter aldrig, och den andra vågar jag inte ta ut alls. För om hon skulle försvinna så skulle hon göra det för gott så att säga. Hon är tam, men skygg för främlingar, /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
39 O/T Bor du också i Göteborg! Vad kul! :) Jag arbetar i Göteborg bor nu i Ale men flyttar till sommaren till Mellerud. Kommer dock fortsätta att jobba i Göteborg.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Om jag mäter mina katter runt magen är de 35 repektive 40 cm. Detta betyder L eller XL. Kan det stämma? Det är ju helt vanliga katter? Jag tänkte kanske att XL skulle vara till stora hundar. Kan jag verkligen ha mätt rätt ? Västarna verkar för övrigt toppen, så jag skulle gärna köpa en eller två!

#11 Japp! Göteborg är en himla trevlig stad! Och fint väder har vi också! Idag har solen strålat hela dagen!
#12 Ja, det kan stämma. Jag trodde också först att det var mer för hundar, men min Mistie (5år) är som en kattunge i kroppen, och hon behöver M. Lilla Isa (4månader) ska också ha en M. Jag tror att S och M annars är mer för kaniner och små katter. Till och med illrar!
Min mammas en katt kan inte ens ha XL!!! Hör av dig under helgen om du vill ha nån!
Puttar upp! / lena

Skäms, men det verkar som om XL är för litet för mina katter… Men jag lovar, en är inte fet och den andra är lite rundnätt. Så jag vet inte hur jag ska beställa. Suck. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.