Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3107 ggr
[Anunnaki]
0

Räddat ett hittegods

Idag var jag och handlade vid ett shoppingområde utanför Mora. Runt om detta område är det otroligt mycket trafik åt alla håll. Parkeringsplatser, genomfartstrafik, en stor rondell mm elände, iaf för en katt. När jag kom ut från Djurmagazinet upptäckte jag en katt som for omkring runt bilarna på djuraffärens lilla parkeringsplats.

Vi var ett par stycken som engagerade oss i katten. En tjej höll koll på den medan jag köpte lite kattgodis. Katten sade inte nej till godiset och när jag ställde dit en kattbur med en burk tonfisk kunde den inte låta bli att gå halvvägs in i buren. Tro det eller ej men tjejen som engagerade sig lyckades putta in katten i buren och stänga dörren fast katten var på helspänn för att inte bli fångad. Dagens ros till den tjejen!

Så ringde jag till polisen och undrade om de kunde stå för mat och husrum åt katten några dagar på ett kattpensionat och de sade JA så nu är katten på pensionat.

Hon som har pensionet hade för sig att sedan upphittade katter numera kallas för hittegods måste polisen stå för inkvartering i tio dagar.

Hoppas nu att vi hittar ett nytt hem åt katten. Är det någon som kan hjälpa till med den saken?

PS Jag har alltid kattbur i bilen.

Kristine
0

Bra och suveränt gjort Annunaanki!

Jag kommer ifrån Mora från början och vet precis vilket område du menar.Noretrondellen.

Det finns en kvinna i Orsa som engagerat sig länge för hemlösa katter.Den enda jag vet i Siljansbygden  är XXXX.

Har haft telekontakt och mailkontakt med henne tidigare.

Kanske hon kan eller vet någon som kan.

Hoppas att det går bra

hälsningar Kristine Lindberg. 070 2530695

ANM: har varit tvungen att ta bort namn och telefonummer då det enligt PUL inte är tillåtet att publicera namnuppgifter öppet på internetforum utan personens samtycke. // Lena - sajtvärd

PS! Om det är okey för TS att hennes uppgifter finns i tråden kan vi lägga tillbaka dem. Hör i så fall av dig via PM.

anebit
0

putt

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Imasy
0

Hehe, det är ju TS i hög person ;)

Hawknestgrove
0

den var bra!!!!! finns det nån som kan hjälpa kissen?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

Toppenfint jobbat!! Vad skönt att vetat att misse är inne i värmen, i tryggheten nu..det var nog någon mening att just ni skulle komma i kattens väg..farlig miljö hade den ju att vistas i..

Nu puttar vi för ett hem till kissen!

Kristine
0

Jasså var det det.Det visste jag inte.

Hawknestgrove
0

man kan ju inte veta allt!! Bara så kul var det,,,,,Flört

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kristine
0

Flört Kattvärlden är bra liten………..