Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2318 ggr
anebit
0

Dumpade i sommmarstugeområde.

Jag var till vetten i dag ock vaccinerade Pysen.

Då kom ordförande i Eskilstunas katthem dit med två små paddflickor runt  5 månader som skulle vaccineras.

En person som åkte ut till sin sommarstuga hittade dem i sin vedbod så dom hade tur. Antagligen dumpade efter semestern.

Sociala och jättegoa. Hade jag bott själv hade jag tagit hem dem på en gång.

Så söta!

VARFÖR dumpar man sina katter?  Skrikandes

Jag blir så ledsen och arg!  Gråter  Skrikandes

En Positiv sak!  Jag frågade om dom hade fullt men dom hade 2 karantänplatser lediga p.g.a. att av två katter som dom fått in så var den ena id-märkt och den andra hade dom en efterlysning på så dom har kommti hem till sina mattar/hussar. Glad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

men….. små söta. hur kan man……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Det är vansinne med alla katter överallt:(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

Det där kommer jag aldrig att förstå hur folk resonerar när de dumpar sina katter efter att ha haft dem under en tid. Hur tänker de? Hur kan de sova om natten?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sherwood
0

Att människan kan vara så kylig att ha en husdjur en tid och sen släppa det vind för våg. En av mina hittekatter drog iväg på ett fritidsområde och var borta i tio dagar, under tiden dom var borta hade jag mardrömmar. Dessa vackra djur är ju som små försvarslösa fyrfotingar våra kära familjemedlemmar. Nu är det väl inte helt säkert än att dessa är utkastade utan ett par rymlingar får vi hoppas, där matte o husse saknar dom.