Hemlös (?) katt i Falun
Jag fick ett samtal av en vän nyss, som berättade att en vän till henne har hittat en katt, som de tror kan vara hemlös. Dock är den tam, så har den inget hem så har den iallafall varit ägd.
Saken är den att katten är nu inhyst hos en bekant till min väns vän, och där kan den inte stanna. Finns det någon i Falun med omnejd som kan inhysa katten tillfälligt tills det ev dyker upp en ägare eller ett nytt hem hittas åt honom?
putt för den lille dalmasen…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
puttar.
Jag lovar absolut ingenting, för jag tror inte att sambon är så sugen, men jag kan i varje fall kolla med honom. Jag finns i Borlänge.
Finns det några uppgifter om katten, till exempel om den går ihop med andra katter, om den skulle acceptera att bo med en hund och om den är rumsren?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
jag vet tyvärr ingenting om den, mer än att det troligen är en hankatt, att den är tam och kelig.
Stället där den hamnade på vet jag inte om de har andra djur, men jag kan försöka fiska efter lite mer info.
Nu kan det ju vara mycket möjligt att denne katt har ett hem och bara är på villovägar, men den hade suttit mitt på riksvägen som är tungt trafikerad av tung trafik, så de ville inte släppa ut honom heller, och speciellt inte i kylan som är här nu.
Men hur det än är så måste den ju få tas om hand tills ev ägare dyker upp eller den får ett nytt hem.
Ja, det vore kanon om jag kunde få veta lite mer 
Återkommer så fort jag har hört av djungeltrumman ;)
Den lilla info jag har fått än så länge är att det är troligtvis en hane, vet ej om han är kastrerad, och att katten fungerar med katt och hund.
Väntar på mer info om hur pass akut det är att han flyttar därifrån.
Nya bud. Nu tror de att det kan vara en hona ;) Det verkar inte akut att den måste ut idag eller imorgon men snart.
Ok då puttar vi för den lilla kissen !!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#8 Okej, då ska jag prata med stoppklossen!
Som jag fattar det finns det ingen förening bakom utan det är bara privatpersoner iblandade? Om vi skulle ta in katten och ingen ägare hittas, är det upp till oss att hitta ett nytt hem till den då?
Om jag har fattat historian rätt nu:
Min kompis Zara har en borttappat katt som heter Harriet. Hela Grycksbo, där de bor vet om detta och många håller ögonen öppna.
Zara har en kompis som kallas för Hansa som jobbar på byns mack. En kund hade kommit in på macken efter att ha tagit reda på denna katt som satt mitt i vägen och riskerade att bli påkörd.
Denna kund är på något vis också bekant med Hansa, som följde med hem och tittade på katten för att se om det var Harriet, men det var det inte.
Men nu står denne bekant där med en katt som de inte vet har något hem, och som de inte vill slänga ut i kylan. Men de kan inte behålla henne/honom varken permanent eller tillfälligt.
Så i dagsläget finns ingen förening bakom. jag vet inte vad de har gjort för att leta efter ev ägare riktigt heller, vet dock att de kollat upp annonser mm men inget hittat.
Så jag antar att det då blir anmälan till polisen och dyker inte ägaren upp blir det väl omplacering om inte den som tar katten vill behålla då ;)
Bra med lite mer info!
Hur går det med katten?
För oss handlar det om det gamla vanliga tråkiga - ekonomin… Väntar på besked om jag får förlängd anställning eller inte nu, får jag det ska jag nog förhoppningsvis kunna övertyga sambon om att vi kan ta in en stödis.
# 12 Håller tummarna stenhårt att du får förlängd anställning
Tack tuska! Det hoppas jag verkligen också, av många anledningar 
jag har faktiskt inte hört något mer sedan sist, så jag vet inte hur det går heller.
#16 Nu förstår jag inte riktigt, bodde inte katten hos din kompis?
Nej, det var inte hos min kompis den bodde, utan hos en bekant till en vän till MIN kompis. Invecklat, jag vet ;)
#18 Okej, så den hon varit hos hela tiden har alltså ändrat sig och låter henne stanna?
Precis :)
#20 Då förstår jag. Vad skönt att det ordnade sig!