Kattungar i snön i Malmö
Fick veta av en bekant att en kull på fem föddes i höstas på Ärtholmens koloniområde i Malmö.Kattorganisationer lär vara kontaktade men tyvärr har de fullt.Min bekant har matat då och då men med det kyliga klimatet som nu råder i Malmö så lär de nog inte klara Vintern om inte dem kommer in i värmen.Hoppas att någon kattförening har möjlighet att hjälpa dem innan det är för sent.Tyvärr har jag ingen som helst möjlighet själv att ta in någon.
putt om någon kan hjälpa?????
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Putt!!!
putt
Hur gamla? Finns mamma med i bilden?

En i min förening (kattjouren) kanske kan hjälpa till. Kanske. Skickar ett PM.
Kan inte h*n ta in hankatten som lämnades ensam där ute i din andra tråd?
Håller med varför kan inte den personen ta hankatten?

Missförstånd :)
Den personen i föreningen kan hjälpa till så tillvida att hon kan titta på fallet och kanske åka ut med mat och frigolitlådor till dom om hon får mer information. Inte menat som att hon kan ta hem dom. Det kan ingen i föreningen då alla vi har jättefullt. Inte heller har vi något hem till dom. Men vi letar ju konstant så vi kanske kan rädda dom tills vi får in ett hem. Men kattpappan ligger ju före i kön.
Kattpappan i min andra tråd har vi kört ut mat och frigolitlåda till.

Så, nu är dessa kissar inne i värmen!! Min kollega från kattjouren fångade in dom igår och körde dom till ett stödhem :) Det gick ovanligt snabbt denna gången men de gick att fånga in alla på samma gång och det är inte så vanligt när man ska fånga in hehe

Fantastiskt Madde och alla i kattjouren!
Hoppas nu transporten av den frusna pappan faller på plats också. Skönt att han i alla fall får mat och litet skydd för vinden.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Vad härligt för den lilla familjen att komma in i värmen. Vad snabbt ni jobbar
därnere .
Mvh Anette

Underbart,
5 stycken på samma gång, vad använde ni då för fälla?

Blir tårögd av gläjde här när jag läser att dom blivit befriade från kylan…underbart helt enkelt..!!
Det finns inga ord som kan beskriva vilka underbara eldsjälar Ni är!Att bara sätta sig i en bil i mil i detta väder,Ni är fantastiska!
men va bra, men det är alltså missar kvar eller?
Nej då,alla missarna är inne i värmen
Ett stort fång rosor till kollegan från kattjouren!