Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettannonsdiskussioner
Läst 2651 ggr
kattarina
0

köpa djur till barn

ja satt å läste på en sida.detta handlar inte om katter men .ja tror man får va vaken när det gäller detta…man skaffar djur till barn så tröttnar man på ena djuret åh skaffar nytt.å säljer de som man tröttnat på..det är inte okej.

hej hej jag är en kille på 15 år som skänker bort två marsvin pga tröttnat på dom och för jag har köpt två ökenmöss

ett marsvin är en vervelmarsvin
det andra är en vanlig
skänkes bort såå pass på och kom och hämta dom måste bort så fort söm möjligt
det är en hona och en hane

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

gulliver
0

Ja milde tid! Har inte barn några vettiga föräldrar nu för tiden?

kattarina
0

det värkar inte bättre..så om de är så att barn tar kontakt ang katter så får man va vaksam

Myse missar

[ingvarisbjorn]
0

Men fy så trist. Jag såg en alldeles fruktansvärd annons häromdagen, som jag från djupet av mitt hjärta hoppas var en skämtannons. Söker man på "tjock hamster" på blocket hittar man:

"Jag har haft honom i tre månader, men är nu i behov av pengar!"

Stackars lille försvarslösa hamsterRynkar på näsan

kattarina
0

ja blir så lessen när ja läser sånt här

Myse missar

persikahallon
0

en hona och en hane också… hoppas någon vettig människa tar dem och sätter dem med sällskap av lika kön.

micaela88
0

Stackars djur, tror att djuraffärerna måste skärpa sej inte sälja till vem som helst. När jag var ca 14 så köpte jag å en kompis en hamster till en annan kompis som fyllde år å hennes gamla marsvin hade dött. Å vi fick köpa hamstern för en billig peng å helt utan problem, dom stoppade den i en liten liten låda å vi la den i en ryggsäck å synoder iväg. Inte klokt…. Å kompisen ville nog inte ens ha marsvinet.. Antingen högre priser på djuren eller lite regler å krav på köparen!

Imasy
0

De flesta djuraffärer har faktiskt 18 års åldersgräns på djurköp. Så har omyndiga fått djur är det troligen på så vis att föräldrarna var med vid köpet.