Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 1739 ggr
Alexej
0

Hoppas katterna fick en chans!

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2214876/vanvardade-katter-hittade-i-lagenhet

Hoppas att veterinären inte ansåg att skabb och mask var anledning till att avliva…..

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jourhemmet
0

Det hoppas jag med. Hmm undrar var alla dessa katter placerades?

Delfinen
0

Men herregud…..en veterinär borde vel inse att skabb och mask inte är anledning till att avliva Förvånad eller har jag mimssat något annat?

Alexej
0

Det står ingenstans vad som hände med katterna. Men jag har svårt att tro att katthemmen i Göteborg hade plats för 30 katter.

Oftast är det ju att just mask eller skabb i ett vanvårdsfall blir en ursäkt till avlivningen istället för att erkänna att det saknas platser….

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Kajsa77
0

Hur är det i Sverige, kan man få djurförbud och vad krävs? Hoppas att han får det….

//EK

facebook "Livbojen för hemlösa katter!

"You haven't lived until you've found something worth dying for" - Whale Wars

TNR - alla katter har rätt att leva!

BARF - rått kött enda naturliga för din katt!

Alexej
0

Tror inte det blir djurförbud om inte risken finns för nya katter. Vad som är tråkigt är att det är nu en massa inavelskatter och många tycker att inavelskatter inte har rätt att leva.

[DjurArken]
0

Annika S Sundström är styrelsemedlem hos GBG djurskyddsförening, så katterna har antagligen tagits omhand av de. Hoppas för katternas skull att de är sociala …

Hawknestgrove
0

ja, sån här är tragiskt. men vem kan ta hand om dem?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[DjurArken]
0

#7 förhoppningsvis gbg:s djurskyddsförening, de inte heter ju inte för inget DJURSKYDDSförening? ;)

Obs att jag inte menar att man ska kunna ta emot stadens alla hjälpbehövande djur, klart det inte går, men jag hoppas att man som djurskyddsförening skyddar de djur man har valt att ta sig an.

Hawknestgrove
0

jo men 30 katter så där på ett bräde…. det kan nog ingen i göteborg ställa upp på eller nånstans alls…..

Hawknestgrove
0

men om man läser så står det faktiskt att myndigheterna har tagit hand om katterna. inte Göteborgs Djurskyddsförening…Sen att veten som kollat 16 av katterna har anknytning till Göteborgs djurskyddsförening,  har ju tyvärr inte med saken att göra….

Ankie
0

ja det är en som skriver där att de hoppas att katterna fick somna in, grrrrrrrr

[DjurArken]
0

#10 Myndigheterna må ha tagit beslut om omhändertagande (lst. besluttar och polisen verkställer) men dena veterinär jobbar inte inom någon av dessa myndigheter så det är nog sannolikt att hon i egenskap av föreningens veterinär har undersökt katterna…