Planer på att bli stödhem.
Jag Och min sambo har planer på att bli stödhem/jourhem när vi har fått ordning på lägenheten och fixat med möbler och framförallt blivit av med dubbelhyrorna.
Och jag skulle vilja få lite tips, Vad bör man tänka på innan katten kommer osv
Så alla råd och tips tas tacksamt emot :)
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)
Jag lägger in vår avtal för jourhem. Då får du lite tips:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tackar :)
Mvh Amanda
Ett väldigt välskrivet avtal måste jag säga :) Fick svar på många frågor och man förstod allt utan några problem*:)
Mvh Amanda
Det finns också jourhem där katthemmet/föreningen står för foder och sand.
Var noga med att ha bra kontaktuppgifter från kontaktpersonen. Inte kule för ett jourhem att "jaga" kontaktpersonen för att få kontakt.
Säg ifrån i tid när det inte känns rätt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Kan nu tillägga att jag har skrivit upp mig på kattkommandosyd hemsida angående att jag vill bli stödhem så nu väntar jag bara på att de ska höra av sej :D
Mvh Amanda

#5 hej jag ringer upp de som anmäller sig som stödhem åt kattkomando syd, fyll in en anmälan på hemsidan om stödhem där du fyller i lite om dig själv ,erfarenhet, vart du bor osv, så kommer den anmälan till mig, och så ringer jag upp dig
jag ahr fyllt i en anmälan redan och jag hoppas att jag ahr fyllt i rätt .
Mvh Amanda

#7 ok då var det säkert den jag fick in då
:)
Mvh Amanda
Puttar
Mvh Amanda
åh men så bra, stödhem växer ju inte på trän….
Lite erfarenheter från de so är/har vari stödhem tas tacksamt emot! :D
Mvh Amanda
kanske att du ska vara beredd på att det kan bli permanent. vi var stödhem i nån vecka innan vi insåg att vi aldrig skulle kunna lämna ifrån oss vår stödis. 
Det är jag nog lite beredd på;) en det skadar aldrig att adoptera^^
Mvh Amanda

Måste bara dela med mig. En av mina granntanter (äldre dam) läste era inlägg och utbrast: - Men, inte kan de sätta katt hos såna där!Jag: -????
Hon: -Ja, såna där som använder hasch-hisch
(hon syftade alltså på nickname, haschy. Kan jag lugna henne med att ni inte nyttjar sådant då ni är jourhem? 
itt namn är mer ett intern skämt :P Haschy är ett litet nicknamn från gymnasiet kan jag tillägga;) Gick trädgård och mina klasskamrater och jag gav varandra smeknamn från olika blommor Tex en kallade vi rosie pga att hon alltid luktade så gott, en kallade vi kactus pga av hans humör osv. Och jag vart kallad haschy Efter haschplanta för att jag var klassen clown och för att folk tyckte att jag var flummig. Så din väninna behöver absolut inte vara orolig! :D
Mvh Amanda
Puttar för att få lite tips! :3
Mvh Amanda
Eftersom ni inte verkar ha någon egen katt skulle ni ju passa perfekt för en dräktig kattmamma eller mamma med ungar då hon hos er får lugn och ro utan andra katter.
japp det har jag tagit med i min stödhems anmälan! :)
Mvh Amanda
Ni kan ta med i beräkningen att det kan bli lite klös på möbler och olyckor på golvet från kissebebisarna. Men det är underbart givande att få hjälpa en katt in, ffa den här årstiden när det blir kallt. Och första gången man får kela med en skygg katt, det slår mycket
Klösmöbel är redan medräknad på köplistan! Men jag är fullt medveten att du kan bli en del städning och om flyttning :) Men jag hoppas att det ska gå bra :)
Mvh Amanda

Var bor ni?
Pälsbollarna i Höganäs
Karlshamn
Mvh Amanda

Det kan också behövas ebn stor portion tålamod, speciellt när kattungar blir tonåringar… 
;)
Mvh Amanda
Har ni någon erfarenhet av katter?
När jag föddes sov jag med tre katter i min spjälsäng! Så katter har jag erfarenhet av:) Dock inte skygga då jag alltid har haft väldigt framåtriktade katter i hela mitt liv.
Men jag har både var med när kattungar föds och under tiden de växer upp, van att ge medicin hantera sår osv. Så jag skulle nog säga att jag har en ganska bra erfarenhet :)
Mvh Amanda
jag finns i Ronneby och har flera kattfamiljer som vill ha ett stödhem. Bl.a en vacker blåsköldpadd mamma med hennes blåsköldpadd dotter.
maila mig på emma@kks.nu om det låter intressant:)
du kan läsa mer om mig på
www.ronnebyshittekatter.blogg.se
på bild dottern
Du har ett mejl Naquita:)
Mvh Amanda

Åh, vad vacker!!!!!
Pälsbollarna i Höganäs