Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2279 ggr
Alexej
0

Artiklar över nya kattföreningar

Vi hade ju ganska länge här Månades Katthem som ställdes in efter det blev känd att några katthem inte uppfyllde kravet för nomineringen.

Men sedan dess har det tillkommit nya kattföreningar i Sverige, privatpersoner som gick ihop och startade då grupper och mindre föreningar. Ofta folk som inte var nöjda med avlivningspolitiken på de stora katthem, folk som redan innan jobbade med hemlösa katter och märkte att det går lättare när man är fler. Och folk här från Hittekatter.

Privatpersoner som gör otroligt mycket fast de har inga bidrag eller katthem. Som jag tycker är spännande för det är så det ska vara. Folk som går ihop och gör stora insatser för våra hemlösa katter.

De är de som vi tänkte göra en artikelserie av. 9 liv, Livbojen, Kattkedjan, Ostgötakatterna, Livlinan, Pälsbollarna, Rädda Djuren och flera till.

Kan ni kontakta mig så att vi kan gå igenom hur vi lägger upp artikeln om just din grupp/förening? Tyngpunkten ska ligga på hur allt startades. Visar för andra att det gå att hjälpa fast man är en liten grupp.

Tar också gärna emot tips om fler föreningar!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lillan7704
0

Vill du skriva om Pälsbollarna Höganäs, Pälsbollarna Helsingborg eller om oss båda? Glad

Pälsbollarna i Höganäs

Alexej
0

Varför inte en artikel om bara er? Som jag har förstått det har ni först jobbat med debattia och sedan startad eget. Det är ju det jag vill med artiklarna. Visa att också "helt normala" kan gå ihop och hjälper katter.

Jag pma dig:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

pia-app
0

Hej

Skickade pm till dig men vet inte om det kom fram

Pia

9Liv

Alexej
0

Fick jag, kopiera in svaret här.

Hej, jag skrev en del artiklar om Månadens katthem när vi hade det. Nu tycker jag det är spännande med alla nya mindre föreningar. Dels för att läsa mer om föreningen men också för att ge andra mod att göra liknande.

Jag hade tänkt med tyngpunkten hur ni startade, vilka ni är, hur ni jobbar och vilka problem ni hade/har. Vad är viktigt för att ett samarbete fungerar, vad ni har för drömmar för framtiden.

Så både information om föreningen men också med tips för andra att starta ett liknande samarbete.

Och så många bilder:)

Hawknestgrove
0

Vi finns också…. www.kattkedjan.se

vår andemening… ingen katt förmedlad av oss ska reproducera sig…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

visst, ni ska också vara med. Fick du inte mitt pm

Hawknestgrove
0

jo då det är därför jag svarade hahahaha

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Föreningen 9 liv Östergötland är först ute. Hoppas fler hakar på:)

Lillan7704
0

Har lite för många bollar i luften just nu, men hoppas att det är ok att jag skickar in om Pälsbollarna Höganäs så fort jag har möjlighet? Vi vill hemskt gärna vara med!!

Pälsbollarna i Höganäs

Alexej
0

#9 Spännande!!

MewTwo
0

Jag hade missat den här tråden… Nu har jag mailat mina Eskilstuna vänner Livbojen att höra av sig!

Mew2