Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3061 ggr
kattassen
0

Transporter Skåne-Varberg-Borås

Nu verkar det ha lossnat lite på stödhemsfronten vad gäller såväl kissar från Hornbachskolonin och kissen i Örkelljunga.

Om man snabbt läser några pågående trådar får jag intrycket att flera av dessa nu har klart med stödhem och det bara är transportfrågan som skall lösas.

Kan vi i denna tråd samordna det hela tro.

Att någon kör från Malmö-Helsingborg-Örkelljunga-Varberg-Borås ??

Det hade ju varit suveränt om ni kan rapportera i denna tråd så det finns möjlighet att få en samlad bild av behovet.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

kattassen
0

Är några katter leveransklara? Eller hur ser det ut exempelvis på fredag den 22/10? Skulle det vara en dag som kunde passa flera kissar (med tanke på kastrering, infångning odyl)

findusfelix
0

# Nemo är ju leveransklar han ska hem till oss i Borås och vad jag vet så väntar vi på en liten bebis eller mamma och bebis som ska försöka fångas in på tisdag om jag inte har helt fel Obestämd Kan bara svara för våran del och fredag hade varit en suverän dag att ta emot de små missarna.

Ge av dig själv det du vill ha av andra!

Tizzla
0

Som #2 säger när det gäller Hornbachkissarna så är Nemo klar…dock ska ju två till fångas och kastreras så allt hänger på att de går i fällorna. Gör de bara det så blir nog fredag perfekt skull jag tro.

gustafsson38
0

till helgen kan ja ta mot katten från örkelljunga

kattassen
0

Jag kan nog köra denna runda på fredag om det skulle passa alla inblandade.

Göteborg-Malmö-Helsingborg/Örkelljunga-Varberg-Borås via Viskadalen och tillbaka till Göteborg.

Är det någon katt som skall hämtas i Helsingborg? Kunde isåfall Hornbachkatterna komma upp med ex. ett Pågatåg från Malmö till Hborg hade det sparat lite tid?

gustafsson38
0

ja undrar om mamma katt me ungar har fått hem..kanske nån vet..

kattassen
0

#6 Var fanns den familjen? (Minns inte alla ärenden just nu)

Skäms

gustafsson38
0

Hornbachkissarna står de ju att de finns mamma med ungar även fler ungar

kattassen
0

#8 Aha just det

gustafsson38
0

ja har dom fått hem

Josefa
0

Då finns ju mammakatter med ungar i Trelleborg. Har de fått hem?

gustafsson38
0

de va på tal om mamma me ungar men kks har ju ingen åt mitt håll som kan komma hem till mig..som gör hembesök

kattassen
0

Gustavsson - hur många katter har du hemma nu? Hur många har du tänkt att ta emot? Du vet att man får ju inte ta sig vatten över huvudet - Flört En familj behöver utrymme och skygga katter behöver mycket lugn och ro. Det kanske räcker med 2 st?

gustafsson38
0

ja har haft katt hela mitt liv så ja vet va de innebär,ja har tatt hand om skygga katter dräktiga katter.kattungar.även flaskmatat ungar så ja vet..ja har aldrig tatt mer än ja klarar av

Ankie
0

#12 men det kan säkert inte ske så där omedelbart så de kommer nog när de har tid. Man får ju tänka på att det är ideella föreningar. Så vänta du ska du se…., för dem familjerna behöver ju oxå hjälp.

gustafsson38
0

ja har 4 st sj

gustafsson38
0

sen är de ju så..behöver katter hjälp så hjälper ja till..de kanske finns nån som bor närmare som kan hjälpa dom katterna..

Sagolika
0

Katten i Örkelljunga verkar tyvärr vara för skygg att fångas på annat sätt än med fångstfälla. Någon sådan har vi inte. Sen skulle den ju kastreras m.m. innan den transporteras vidare egentligen. Men vill ni hellre hämta den i Örkelljunga så går det också bra. Det förutsätter dock fångstfälla och att man sedan fixar veterinärbesöket någon annanstans, då det ej verkar möjligt i Örkelljunga att de kan ta emot en skyggis närhelst den blir infångad.

gustafsson38
0

de va nån som skrev att ni lämnar ju inga katter utan att den är klar.man behöevr ju inte lämna in den samma dag till vetr..

gustafsson38
0

om man ska fånga in en skygg katt de tar ju tid..man får ge katten lite tid.hur länge har ni försökt att få in den i kattburen..

kattassen
0

#18 Sagolika - Det är jag ensam som kör i såfall. Jag har inga fällor ej heller hinner jag sitta vakt när resan är såpass lång och ev. flera katter skall köras. Du nämnde någonstans att katten ev kunde fångas in och lämnas för kastrering i Helsingborg. Om det löser sig i veckan så är det lätt att hämta upp honom i Helsinborg.

gustafsson38
0

kattassen behöver du hjälp me katterna under resan..

kattassen
0

#22 Nja jag skall ett par andra ärenden på nervägen också - bl.a se till min mor osv.

Men tack för erbjudandet! Det brukar gå bra.

Hawknestgrove
0

sagolika, Rädda katten har en fälla och så har Monsi en fälla som tillhör Eslövskatterna. Monsi bor i Skurup. Den som vi har hos Monsi ska vi ha depositionsavgift för ,det är stenhårt. pengarna får du igen när fällan är tillbaka.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

gustafsson38
0

men va bra..

findusfelix
0

# 5 Kanon!!! Lilla nemo ska ju bo längs med rutten varberg-Borås så det blir kanonbra!!

Ge av dig själv det du vill ha av andra!

gustafsson38
0

ja verkligen..

Sagolika
0

#20 Det har vi inte försökt då vi inte har någon fångstfälla och det går inte att få in den i en vanlig transportbur. Så fort man kommer för nära flyr den. Men den matas så att den ska stanna kvar och få förtroende för människor.

#21 Ja, det förstår jag. Problemet är bara att har man väl fått in katten i en bur så kan man ju inte släppa ut den och sen få in den igen i buren. Det är den för skygg för. Därför vore det idealiska att man kör den direkt till veterinären när den fångats in, veterinären söver, kastrerar m.m. och så in med den i buren igen innan den vaknar helt och så kör vidare med den till jourhemmet samma dag. Någon annan lösning tror jag tyvärr inte är möjlig.

#24 Toppen! Men hur får man fällan till Örkelljunga? Önskar så att jag hade bil och körkort, men det har jag inte :(

kattassen
0

#28 Detta kan ju bli lite knivigt att få ihop rent logistiskt. Det skulle ju vara om ni lyckas fånga honom till fredag och får iväg till veterinären direkt fredag morgon och jag hämtar honom där på eftermiddagen. Men det blir nog svårt att få in honom i fällan på "beställning" så att sägaObestämd

gustafsson38
0

ok. men hon som kommer med bil den vägen ..finns där ingen möjlighet.ja kan hon ha me sig en bur

gustafsson38
0

kattassen  de finns ju en katt fälla .skrev nån här..men finns de ingen i gbg som har..ja nått katthem

kattassen
0

Jag kan inte ha med någon fälla ner för katten måste vara infångad och klar när jag kommer. Det hinns inte med någon infångning och har inte den kunskapen heller. Jag kör - that´s allFlört

Sagolika
0

Kattassen har inte möjlighet att vänta tills den blir infångad på fredag. Man skulle behöva fällan innan dess, kanske som senast på torsdagen. Sen är det ju som sagt inte säkert att den går i fällan på beställning. Man måste dessutom ha en lite "flytande" tid hos en förstående veterinär Obestämd

gustafsson38
0

jojo..de måsste ju finnas någon som har en sådan..min vetr här är super bra

Sagolika
0

Måste tyvärr sluta här för ikväll, men jag återkommer med mer info så fort jag kan. Hoppas det går att ordna alltsammans.

gustafsson38
0

ja får väl ta tåget i sådana fall.men ja måsste ju ha med mig en sdådan bur ju

gustafsson38
0

ja kan hjälpa till att hämta denna katt i örkeljunga om de inte löser sig..kan de finnas hjälp att få..så ja slipper att bet hela resan sj..ja kan ju ta upp katter på vägen som ska vidare i så fall.

gustafsson38
0

finns de nån som åker nån gång i veckan .ja skåne varberg ..kanske om man hjälper till att åka denna bit kanske 1 gång iveckan så skulle de lösa mycke för många katter som bor i skåne.

Sagolika
0

#36. Jag tror inte att det går tåg till Örkelljunga? Det närmaste är nog Ängelholm och sedan buss, men jag tror tyvärr inte man får ha med sig djur längre på de bussarna.

Sagolika
0

#24 Rädda kattens fälla, vilken stad finns den i?

Sagolika
0

På tisdag kväll skulle vi eventuellt kunna få hjälp att köra en fälla från Helsingborg till Örkelljunga. Om det nu hade gått att ordna så det fanns en fälla i Helsingborg att låna.

Sagolika
0

Puttar upp i hopp om att få svar på min fråga.

Hawknestgrove
0

kontakTA Rädda KAtten  eller Monsi via Pm.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kattassen
0

Nu närmar det sig fredag och jag funderar på hur det ser ut med alla katter.Obestämd

1) Hornbachkatterna i Malmö som skall till Borås är klara för avhämtning och dessa har jag för avsikt att hämta och köra till sina hem.

PMa mig för uppgifter om hämtningsadress inkl. mobilnummer samt vart katterna skall i Borås, ni som skall ha katterna PMa mig också för adresser och att ni är tillgängliga för mottagande.

2) Örkelljungakatten Sussi hinner troligen inte bli infångad och klar för avhämtning. Om det till äventyrs blir så - PMa mig!

3) Svarten från Sölvesborg - hinner kanske inte heller komma till Malmö. Hur gör vi där? Ansvarig PMa mig!

4) Hairballs - du nämnde något om katter som skulle från Göteborg till Skåne, vem i KKS är ansvarig där och kontaktuppgifter till densamme?

kattassen
0

puttar upp

hairballs
0

#44 Det är Birgitta A. från KKS som har hand om Svartens ärende som frågade om en katt kunde få lifta med ner till Skåne.

Hennes mail är: birgitta.axelsson@kks.nu

kattassen
0

#46 Ja just det, sorry missade det innanSkäms

Mailat henne nu - får se om det går att samordna.

kattassen
0

Som ni vet så fick vi inte ihop hela den tänkta transportkedjan vilket trots allt kändes lite tufft att hinna med.

Men icke desto mindre blir det 3 katter i dag som jag hämtar i Malmö (från Hornbach-kolonin) och kör till Borås och det känns bra!Skrattande

Nu ger jag mig iväg på tur till Skåne - är väl nere lagom till lunch och sedan blir det tillbaka igen i em. Dator och mobil (0733-448713) för ev uppdateringar eller kontakter under dagen.