Känns orättvist !
Fick ett samtal i går från en mycket trevlig kvinna som var i behov av hjälp. Hon var mycket allvarligt sjuk och kunde inte behålla sin katt då hon inte ens visste hur mycket hon skulle kunna vara hemma ens. Katten var köpt på katthemmet här i stan och var enormt mager när den kom till henne och det hade varit blod i avföringen. Den hade suttit med många andra katter och inte vågat sig fram och äta. I början åt den hysteriskt allt som fanns t ex jordgubbskräm. Först nu hade den vågat lämna mat i skålen. Av de här skälen ville hon inte ringa dit och fråga om hon kunde få lämna in katten där utan kontaktade oss.
Jag blir bara så upprörd att pga av t ex ovanstående eller otrevligt bemötande från katthemmet (fått så många samtal)så får vi ta oss an både hittekatter och omplaceringar som ovan. Vi har ingen lokal och inte den ekonomi som dom har men så fort vi tar upp det här i t ex media så blir det alltid till katthemmets favör och vi är extremister och bråkstakar.. Det är så sjukt att det bara får fortgå år efter år och kommunen stöttar med reducerad hyra men gör inget för att hjälpa oss att få en lokal.
Var bara tvungen att få spy ur mig lite när jag sitter här och letar stödhem för fullt
Pia
9Liv
Er tid kommer och ni har vår stöd!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Det har gått överstyr!
Vi får hoppas att det sker en förändring katterna behöver HJÄLP!
Livet är inte alltid rättvist.Det finns dom som är snygga på utsidan men ruttna inuti.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Håller med Alexej. Er tid kommer när folk förhoppningsvis får upp ögonen.
Kämpa på, ni har vårt stöd.
vi sitter i samma smet…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag blev ledsen idag när jag pratade med Djurmagazinet i stan - dom vill inte ha våra foldrar så folk kan läsa dom och/eller skänka mat. Dom vill enbart samarbeta med ***-hemmet
.
Många är dom som gör skillnad på katter och katter…
http://www.djurmagazinet.se/index
Norrköping
Djurmagazinet Ingelsta
Koppargatan 21
602 23 Norrköping
Tel: 011-31 31 66
Fax: 011-25 78 77
E-post: Skicka e-post
Skrev ett vänligt men bestämd mail.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Om dom inte vill skänka saker är väl helt okej - alla vill inte/kan inte. Jag blev mest ledsen över att vi inte ens kunde få ha våra foldrar där så folk kan se att föreningen finns. Det är svårt att nå ut till folk och en djuraffär skulle vara super att "visa upp oss" lite i.
Förra veckan pratade jag med ett jättetrevlig kille som jobbar där och han verkade vilja hjälpa och tyckte det va jättebra med fler kattföreningar i stan - men jag skulle återkomma och prata med ansvariga denna vecka…men där fick jag verkligen blankt nej
Lite diskret kan man "tappa" lite visitkort i djuraffärerna :) både här och där och lite överallt…. diskret alltså :)
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
känner igen situationen. Åh så bra att ni finns ni är så duktiga… men inte en hjälpande hand, bara frågan om vi kan ta hand om katter…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Pia och Lo-katt…….jag bor i Rejmyre….finns det något jag kan göra för att hjälpa till att sprida info?
# 11 Ska kolla med Pia om det finns lite fler färdiga foldrar hemma - det vore super om du kanske kunde slänga ner i några brevlådor eller sätta upp i nån affär
. Det vore jätte, jättesnällt i så fall.
# Hör med Pia om det finns flera färdiga. Annars väntar jag tills det finns. Och självklart hjälper jag till. 
#13 Jättesnällt om du vill dela ut lite broschyrer och kanske kan du sälja något ex av vår egen almanacka.
Hör gärna av dig
0730 202852
pia
#14 Har lite strul med mobilen (det enda jag har ) men skall försöka ringa dig i helgen. Hör du inget så kan du nå mig på Nettanspyssel@hotmail.com
Jeanette