Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 700 ggr
MariannE11
0

att flyga med katt..

jag har en nära bekant som ska flyga till norrland med sin katt över påsk…. kissen har aldrig flugit förut och kompisen frågade mej om goda råd… och jag vet ju inte hur det går till eller hur man kan förbereda sej…men jag är säker på att det finns andra av er som vet vad man ska tänka på.. hur man kan underlätta….

katten är annars väldigt van att åka bil men nu tänkte familjen "lyxa" till det med kortare restid….

tacksam för tips..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Lena
0

Det brukar gå bra att flyga med katt. Hon bör höra med flygbolaget om hon får ta med sig katten i kabinen. Allt fler flygbolag tillåter detta. När katten reser i kabinen använder man en mjuk "kattbur" som är en sprecialgjord väska med gallerförnster på kortsidan. Det är en bra idé att använda Felliway spray innan resan. Sprayas enligt anvisningen ca 1 timme innan resan. Det gör katten lugnare. Våran Tristan flög från Kallax till Arlanda när han kom till oss. Det gick hur smidigt som helst. Om det handlar om en katt som brukar bli hysterisk när den ska sitta i kattburen och göra allt för att ta sig ut är inte dessa mjuka väskor det bästa då de inte är lika starka som de traditionella kattburarna. Dessa mjuka väskor är dock kravet om katten ska få resa med husse/matte inne i kabinen.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

evamojje
0

Har en bloggvän som flyger med sin katt mellan frankrike och sverige rätt ofta och han e hur cool som helst är kopplad i sele men sitter/ligger i hennes knä hela tiden *L*. Så har din kompis katt resvana så kanske den oxå e så cool *L*

Ha de bra

Eva & Mojje

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.