Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 1057 ggr
Mitrenga
0

Aloe vera bra för katten?

Har en kompis som säljer aloe vera produkter, dom har tydligen tagit fram någon formula som man dels ska sparya pälsen med (för fin päls)

sen produkter som man ska smörja på sår och även vätska som man ska droppa i kattmaten (för bättre mage).

Jag är lite skeptisk till det och tänkte höra vad ni andra har för erfarenheter, kan det vara något att ha?

miranda1
0

tror inte det ger så mycket…. fin päls är nog mest ett resultat av bra foder och hälsan. Känner också någon som försöker sälja aloe vera till vad som helst. Hon påstår även att det botar ringorm….Penga mun

/Miranda

Mitrenga
0

Nä, jag är också skeptisk, håller mig nog till rekommenderade veterinärkurer Glad

Tezza
0

Jag vet många som ger aloverajuicen till hundar och den ska va riktigt bra. Den är ju väldigt bra för många människor så då är den nog bra för djuren med. Aloveraprodukterna som man smörjer på är jättebra. Jag har en kräm som jag smörjer på hudirritationer, både till djuren och mig. Den är jättebra. Brukar smörja armbågarna på mina hundar där de lätt får förhårdnader och huden mjukas upp och blir mjuk och fin.

evamojje
0

Att Alovera produkter är bra för hud,hår är min erfarehet och då allra helst på hud med irretation som brännsår eller eksem eller torr hy. Jag som jobbar som kock råckar ut för en del på jobbet och då aär aloveran oumbärlig. Och jag vet även kattågare som haft det på öronen på sina katter när dom haft någon hudirretation så jag tror absolut att det funkar på katten oxå men att det skulle bota ringorm ja det är nog ett önsketänkade kan däremot säkert lindra mot klådan.

Eva & Mojje

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Lena
0

Jag har ingen egen erfarenhet av Aloe Vera. Dock har andra kattägare sagt att de har positiva erfarenheter av det när det gäller hudirritationer på katt som exem och liknande. En kvinna jag kände tog växtsaft direkt från en planta och använde på sina katter.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Kan bara lovorda gelen, har hemma och den hjälpte väldigt, när Esther hade sina allergiska utslag. Dern jag har, köper jag av en tjej på nätet, den är helt utan konserveringsmedel och är superbra även för folk. Myggbett slutar klia! Pm:a mig om du vill ha adressen till tjejen som säljer, jag vill inte gärna göra reklam direkt på sidorna

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mitrenga
0

Ok, jag har omvärderat min åsikt Skrattande

Frågade veterinären igår angående produkterna och hon rekommenderar användning.

[Kattsamariten]
0

"Vår" veterinärklinik säljer Aloe Vera produkter. Det finns ju en hel del olika märken på marknaden, men just det märket dom säljer är bra.

Lena
0

#8 Ja det gäller nog att få äkta vara så att säga. Kan tänka mig att det finns mycket fejk som kanske inte innehåller så mycket Aloe Vera. Vad heter märket som er veterinär säljer?

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Kattsamariten]
0

#9 Forever Living Products, även kallad "Måsen".

Tezza
0

Även jag köper mina produkter från Forever Living Products

Lena
0

#10 Det ska jag lägga på minnet! //Lena