Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2246 ggr
catfoot
0

Vad händer här inne??

Ja, jag funderar allvarligt på att ta en break härifrån..Känns som om det bara blir pannkaka av allt..Påhopp, vart tog vänligheten vägen, förståelsen, omtanken för alla hemlösa katter….Nu läggs energin på att söka fel eller kritisera personer eller nått liknande. Kanske dax att bry er i vad Lena startade denna sajt för..Katter, hemlösa sådana, minns ni det?????..Nää, allvarligt..Jag är här för vänskapen oss kattälskare emellan, kunna känna stöd å få råd för alla hemlösa..Nää fixar inte detta tjafs. Är ingen bråkmakare, å tänker inte delta å läsa allt här inne längre.PS, syftar inte på nån speciell händelse, utan hela Hittekatter DS…Tack på ett tag för mig/Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Lena
0

Hittekatter iFokus har funnit i drygt fyra år nu. Det har alltid förekommit heta diskussioner här inne, ja ändå från starten faktiskt. Åtskilliga bråk har kommit och gått. Medlemmar ha lämnat sajten i vredesmod för att de blivit osams med någon/några andra. De flesta brukar sedan återkomma igen efter lite andningspaus. 

Som Sajtvärd vill jag naturligtvis att det ska gå städat till på sajten. Däremot är det nödvändigt med diskussioner av viktiga och känsliga frågor. Att undvika dessa bara för husfriden skull vore ödesdigert. Det är omöjligt att alla ständigt är rörande överns, i så fall skulle det ju inte bli några diskussioner av det hela. Då skulle inte sajten fylla så stor funktion.

Det många behöver bli bättre på är att tygla sina sinnen. Att hålla  känslorna i styr helt enkelt. Respektera varandras åsikter även om man inte delar dem. Att utgå ifrån att den som skriver inte har något ont uppsåt. Sedan gäller det även att undvika att ta upp personliga konflikter på öppet forum. Det får man istället ta via PM.

Alla kan inte älska alla här i världen. Det får vi också acceptera. Jag tror inte det är realistiskt att vi alla här på sajten ska gå omkring och vara en enda stor och lycklig familj. Däremot måste vi blir bättre på att respektera varandra för dem vi är.

Vi är här för katternas skull eller hur? Låt det stå i fokus även i fortsättningen. Sedan kan man ju välja vad man går in i för diskussioner också. Var man lägger sin energi och sitt engagemang.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lillan7704
0

Nej, försvinn inte du också Catfoot!!!!! Rynkar på näsan

Pälsbollarna i Höganäs

monsi
0

Catfoot gumman förstår dig men snälla stanna.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Lena
0

Lägger in även dessa rader som har med ämnet "bråk på sajten" att göra:

För att uttrycka mig kort och konsist. Om alla sajtens medlemmar följde sajtens regler och fokuserade på det som sajten är till för - att rädda hemlösa katter och höjja kattens status - ja då skulle det inte bli så otrevlig stämning på sajten.

Tyvärr har många svårt för det. Känslorna svallar iväg och får  förflugna ord att publiceras i vredesmod. När människor bråkar finns det inga vinnare utan bara förlorare.

Jag vill dock påminna om att det här inte är första gången som det bråkas på sajten. Den här typen av trådar har skrivits många, många gånger förut och inte bara under det sista året. Stämningen går i taket ibland och vissa lämnar sajten, men 90% av dem återkommer. Tråkigt javisst, men den enda som kan göra något åt det är var och en som besöker sajten.

Hittekatter iFokus blir vad vi alla gör den till. Varken mer eller mindre. Glöm inte det!

Nu kan vi välja på att fortsätta att koncentrera oss på allt som är dåligt eller att försöka se vad som är bra med sajten och utveckla det.

Hur kan just du bidra för att Hittekatter iFokus ska blir det den är tänkt att vara - en sajt som fokuserar på de hemlösa katterna?

Läs gärna denna artikel: Ditt ansvar som medlem på Hittekatter iFokus  Om alla höll sig till dessa spelregler skulle allt fungera mycket bättre.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"