Ännu ett avsked......
Fick ett akutsamtal på mobilen i morse på väg in till Strömstad. Polisen hade lämnat in en trafikskadad katt till ditriktsveten Riese. HAN ringde mig och badom mitt tillstånd att avliva….
Lille kissen, kastrerad, inte märkt avslagen käke och krossat lårben….efterlyst på Radio Prime, inget svar….
Sov i ro du lille och heder till Riese, som tog sig an den lille utan att ta en sekin för det. Inklusive destruktion….Kunde inte låta bli att krama om honom och tårarna sprutade…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sov gott kissen. 

Ja man blir så ledsen när detta behöver hända ständigt och jämt
Godhjärtat av veterinären att ta sig an avlivningen och destruktionen utan pröjs.
RIP lille kisse som fick somna in.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
ja han hade gjort en sövning och grundlig undersökning, så det var minsann inte bara en spruta heller. HEder åt honom…..

skönt att han fick somna in hoss vett i allfall o inte själv i skogen,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
ja, och Riese skulle ha honom uppe under förmiddagen ifall någon saknade honom. att en vanlig distriktsvet kan vara så snäll…. Hur ska jag tacka honom?
Ringde veterinären upp dig för att få avliva en trafikskadad katt???
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Katten kom till honom via polisen, som lämnat in den. Ingen idmärkning, kastrerad. Radio Prime ropade ut om det fanns någon ägare. Jag satt i bilen på väg in tilll stan ändå, han frågade mig bara om vi kunde ta hand om katten i så fall vilket vi inte kunde. Så det var inte en fråga om tillstånd i den bemärkelsen. Det var en fråga om vi kunde ta på oss ansvar för behandling och rehab, vilket vi inte kunde. detta var ju från början ett polisärende, så det var ju otroligt, att inte polisen redan hade avlivat katten. Så nu gjorde jag fel även där??????? Herregud hur mycket sk*t ska jag egentligen ta?
Du ska inte behöva ta nå skit.
Du gör så mycket bra // kram
#8 nu e jag nog otroligt dum men vart har du fått skit och från vem??
Vila i frid och hoppas ni hittar matte eller husse så de får ett avslut.
Lilla kissen, tänk om folk kunde idmärka sina katter… skulle absolut vara lag på det
Lille kisse, sov sött

Vilken bra veterinär! Skönt att den fick somna in och slapp ligga ute och plågas.
ja i det här fallet får man väl även ge polisen en eloge, för det var de som kom in med katten. OCh veten hade som sagt ringt in till vår lilla Närradio Radio Prime och efterlyst husse/matte och han hade kissen kvar i ett dygn ifall någon skulle höra av sig. En stor kram och eloge för en sån vet. här var det minsann inte bara fråga om att han gav den en spruta, han hade till och med gett den lille dropp och rakat den och kollat över hela kissen. Vi får aldrig heller glömma, att det kostar faktiskt för veterna att lämna in för kremering och det är kilopris.Så han fick ju betala dels för material och medikamenter och dels för förbränning.
R.I.P lille kisse. Och heder åt såväl polis som empatisk veterinär!
Medarbetare Hittekatter iFokus
Ursäkta, men veterinären hade katten i ett dygn??? Undersökt, rakad, lagd dropp och ändå avlivad sedan för ingen ville betala för katten?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Läs ordentligt. Grundinlägget...kastrerad, inte märkt avslagen käke och krossat lårben….efterlyst på Radio Prime, inget svar………HAn hade KROPPEN kvar ett dygn…..Kissen avlivades efter en timme ca, för vem skulle betala för en eventuellt ägd katts vetvård? ÄGaren hörde inte av sig, vi blev bara tillfrågade om vi kunde härbärgera den och betala…..Av POLISEN indirekt….Är det vårt fel nu att polisen lämnar in en trafikskadad katt och vi blir tillfrågade? Vad är det frågan om här? Rena häxjakten verkar det som…..
Ursäkta, jag fattade att han hade katten levande halvbehandlat kvar i ett dygn. Varför skulle ni då betala, för vad?
Och varför: HAN ringde mig och badom mitt tillstånd att avliva….
jaja ingen krävde, att vi skulle betala….det var mitt första antagande, när jag fick telefonsamtalet. OCh ja, han ringde mig och frågade, då polisen tydligen inte ville avliva utan tog ner katten till vetn för att vi skulle få chansen att eventuellt ta hand om katten. För HADE vi sagt ja, så hade ju vi fått stå för det ekonomiskt. Och sen i ett senare skede kräva eventuell ägare på beloppet. Får väl även tillägga, att veten även kontaktade vår kassör per telefon, men hon var på arbetet just då och kunde inte svara i telefon.Vad är detta egentligen…. Hittekatters korsförhör?????