Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 905 ggr
Alwyn
0

skygga katter och hund???

jag undrar om man kan placera skygga hittekatter i hem med hund? Tror ni att hundarna orsakar mer skygghet då eller? En kvinna med hundar har visatintresse för tullinge-katterna.

Tezza
0

Jag tror att det skulle gå jättebra. Jag har ju Cosmo som var förvildad och troligtvis aldrig stött på en hund tidigare så kom han till mig som har 3 hundar och efter 1 vecka så hälsade han på dom och nu 3månader senare så gillar han dom verkligen och går å ströker sig mot dom. Han är fortfarande osäker på mig men med vovvarna gick det jättebra jättesnabt. Djur brukar lätt kunna vänja sig med varandra. Sen beror det ju lite hur hunden är, är den van katter så kommer det gå bra snabbt.

evamojje
0

Tror att det funkar absolut katter och hundar lär sig att leva med varandra och kan få ett enormt utbyte av sin vänskap. *L* vill bara ge dig en stor eloge för att du öppnade ditt hem för dom här kissarna *L*

Massor med tassar

Eva 6 Mojje & akutkissen Mei-Ling

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Lena
0

Det beror lite på vad katterna har varit med om tidigare skulle jag vilja säga. Om de blivit skrämda av hundar under tiden som hemlösa katter kan det bli ett trauma. Det går säkert att jobba bort men det kan bli extra arbete. Viktigt att den nye ägaren är beredd på det. Sedan beror det mycket på hundarna också. Om de är kattvana och hur de reagerar på katterna, hur stort man bor osv.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alwyn
0

okej, tack. vi får se om hon ringer igen. *hoppas* dom skulle få gå ut åxå i så fall. hus m kattlucka och hundarna va kattvana!

camillasigge
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ÅH, hoppas !!!  Det låter ju jättebra,  där skulle dom nog få det bra………..har allt lite samvetskval för att jag tackade nej till GodisGenerad……….men då hade jag ju inte träffat på underbara Olga,  mys,mys…Kyss

Alexej
0

Lycka till!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

#4 Det låter ju kanon! Nu får vi hålla tummarna igen! :)

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

SE bara till att hon låter kissarna vara inne i npgra månader så att de känner sig hemma där. För de var väl kastrerade och id-märkta redan? Annars får de gå ut först när det är gjort. Så kattluckan stängd. Vi adopterade ut en kisse förra veckan till en hundfamilj. Två möten dem emellan lämnade katten som segrare och det går superbra, /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Alwyn
0

hon ringde inte igen  :o(

gubben
0

Jag trodde att man alltid strävade efter att katter som haft det svårt skulle få vara innekatter.

miranda1
0

nej inte altid, om man t ex bor på landet och katterna vill vara utomhus också, varför då stänga in de?

gubben
0

Katter som haft det svårt brukar inte vilja gå ut igen.

Alwyn
0

jag tror det e bra om de får välja själva!

gubben
0

§13 Fast det beror ju helt och hållet på hur man bor. Att en katt kanske vill gå ut är ju inte samma sak som att det är lämpligt. Det är därför katter ska ha ägare som kan bedöma sådant för det kan ju inte katten själv göra.  Och om det är så nödvändigt för just katter att gå ute, varför låter man inte i så fall alla djur, kaniner, hästar, hundar, grisar m.fl också välja fritt om de vill gå ute? Jag är säker på att de djuren skulle uppskatta det också.

Lena
0

#13 & #14 Det är ju viktigt det där att kattägaren gör en ordentlig bedömning om det är lämpligt för katten att gå ut. Tyvärr är det inte så många miljöer längre som är lämpliga för fri utevistelse. Men visst bor man på landet utan vägar och andra faror i närheten då blir det ju en annan femma.

//Lena

Alwyn
0

Men gubben jag förstår inte vad du dividerar om dethär för. Om en potential ägare hör av sig och säger att de bor i hus i ett bra skogsområde med kattlucka så blir jag överlycklig…det är det bästa för katterna tycker jag. Så kan dom välja att gå ut om de vill. Min åsikt alltså! Respektera den tack.

gubben
0

Då får väl du faktiskt också respektera min åsikt eller hur? Jag värnar om katter och därför slår jag alltid ett slag för att man håller katter inne med nätad balkong/rastgård alternativt går ut med dem i sele. Jag tycker att det är dags att slå hål på den uråldriga myten att katter måste gå ut och in som de vill för att må bra och som Lena säger så finns det ytterst få miljöer som är lämpade att ha katter ute i. Skogspartier är ju inte per automatik någon säker miljö. Gunilla har ju t.ex sina katter inne numera p.g.a att det finns lodjur i skogen och lodjur tar gärna tamkatter.