Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1747 ggr
[Anunnaki]
0

Hittad på tippen

Igår ringde en kvinna och berättade att hon hittat en kattunge på tippen i Orsa bland metallskrotet. Hon har tagit hem kattungen men hennes katt som hon redan har är visst lite sur.

Så ytterligare en liten kissemiss som behöver ett permanent hem. Kattungen är rumsren och kelig.

Alexej
0

Fast jag är trött på folk som tror efter en timme att katterna inte går ihop. Klart det blir fräs mellan en äldre katt och en ny kattunge men det brukar ju ge sif snabbt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Anunnaki]
0

# 1 Jag tycker att man får vara glad över varje människa som när de hör att det piper och kattungsjamar ändå tar sig tid att leta rätt på var ljudet kommer från och också tar katten med sig hem och dessutom definitivt inte ser det som et utväg att avliva kattstackarn.

Har man aldrig haft mer än en katt och den katt som man har dessutom är gammal är det inte så konstigt om vill ta det lite lugnt med tanke på gammelkattan.

Simson
0

Mina båda katter var de allra bästa vänner. De sov dock inte tillsammans "öppet". Men jösses vad de slogs! Kunde hitta nästan en tredje katt när jag varit ute på uppdrag och kom hem. Skrattande

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Kattis999
0

Hur gammal?

anebit
0

Min Rasmus var 14 år när jag tog in en kisse ca 3 - 4 månader. Han fick bo i karantärn i sovrummet med mig i 14 dagar medan husse sov hos Rasmus .

Efter en vecka gick jag runt i lgh med Pysen på armen och visade upp honom för Rasmus.

Innan jag förde samman dem så gnuggade jag Pysen med Rasmus filtar.

Det går jättebra.  Nu har dom bott ihop i snart 3 år, visst stöddar ynglingen sig ibland mot Rasmus som fyller 17 år 31/9 men inget allvarligt. Bara slyngelfasoner för att visa att han är tonåring.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

[Anunnaki]
0

Hon som har kattungen uppskattar den till runt 12 veckor.

[Anunnaki]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag fått en bild på kattungen. Lite oskarp men ändå en bild.

[Anunnaki]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag fått en bild på kattungen. Lite oskarp men ändå en bild.

Gullimat
0

Så vacker så

Issa
0

Vilken vacker blåing!