Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2038 ggr
lejoneva
0

Upphittad cornish rex , Uppsala

Har tagit hand om en cornish rex, hane, som hittades ett par-tre mil utanför Uppsala. Har polisanmält och annonserat på flera ställen. Har inte sett att någon sökt den.

lejoneva@hotmail.com

lejoneva
0
Mona22
0

på blocket under efterlyses så finns det en i uppsala vars rex försvunnit.

TamlinsMatte
0

#2 det är en hona tyvärr…

Alexej
0

Skriv ett inlägg på cornish rex.ifokus. Kanske de vet mer?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

TamlinsMatte
0

#4 Den finns där (tråden där kom innan någon omhändertog honom) men tyvärr har inga uppslag lett fram till ett återfinnande. Vi vet alldeles säkert att om det är en SVERAK-registrerad cornish så är han född före 2009 när det blev en regel på att man måste chipmärka katter som säljs. Troligen är han betydligt äldre än så dock. Men jag vet inte vilka hittekattsorganisationer som finns runt Uppsala, dit ju ägaren kan tänkas ringa och höra sig för. Denna grabb har troligen varit på rymmen en längre tid innan han blev omhändertagen.

kattassen
0

Är han märkt - (vet inte om det framgått)? I såfall ingen träff hos SKK? VIlken färg? Finns det bild?

(Oj så många frågorSkäms, men det är bra att ha lite mer info ifall man hör eller ser någon efterlysning)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

TamlinsMatte
0

#6 Nej, han saknar chip vilket åtminstone säger att han är född innan -09 om hans uppfödare är med i ett SVERAK-förbund (Sverak har alltså den regel som vi önskar alla hade - samtliga sålda kattungar och katter ska vara märkta vid ägarbyte)

TamlinsMatte
0

Ja just det… som du noterade är han alltså öronmärkt men träff har inte hittats (än)

kattassen
0

Jag kollade tråden på Cornish forum också. Där är ju en Crx reggad i Farsta med liknande teckning och även som tatueringen slutade på 95. Men det har väl redan utretts kan jag tro.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

TamlinsMatte
0

#9 Jag vet faktiskt inte. Alla tips är nog av värde eftersom tatueringen är så hemskt osäker… Mina kluranden kan du ju hitta i den tråden så var just Farsta-katten inte med kan det ju vara guld värt för den ägare som förmodligen fortfarande undrar.

Alexej
0

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus