Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1437 ggr
Jourhemmet
0

Avskjutning av katter

Annons på Blocket om en bonde som har massor av katter. Han är anmäld till länsstyrelsen som kommer att skjuta katterna. Kattungarna växer inte och är sjuka. Insändaren behöver hjälp med kattungarna så att dom inte skjuts. Inlagd 21.54 Härryd, Göteborg

Lena
0

Attans också! Så himla trisst när det blir så här.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

om man bara kunde hjälpa fler…Gråter

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Djurhemskampanj
0

Jourhemmet, kan du PMa mig en länk till annonsen?

Alexej
0

Gå in under Blocket, Göteborg. Där finns annonsen. Mailade tjejen att komma in hit.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jourhemmet
0

Jag mejlade också henne igår.

Djurhemskampanj
0

Datum och titel på annonsen?

Alexej
0

Djurhemskampanj
0

det fattar jag :) men det finns en miljon annonser där….

Alexej
0

Jourhemmet
0

"Hjälp utsatta djur… Igår 21.54 Göteborg

[Ai-chan]
0

Om kattungarna är sjuka och inte växer så är det ju bättre med avlivning?

Djurhemskampanj
0

Ni som redan har mailkontakt med tjejen, kan ni försöka få fram ett namn/adress på bonden? PM mig i så fall.

TamlinsMatte
0

Det verkar ju egentligen finnas ett behov av att hjälpa även de vuxna, som tjejen inte själv förstått kan hjälpas till tamare liv…

Jourhemmet
0

Kattungarna växer ju troligtvis inte för att de dels inte får mat. Sjukdomar kan man oftast gör något åt. Man kan inte avliva katter utan att ha undersökt dem.

Ankie
0

men de såg ju fina ut, inte smal eller så..

puttar nu med hopp med räddning för dessa fina missar

savethemall
0

Det är jag som annonserat, katterna är givetvis tjockare nu=) Har matats upp och fått pencilin, kattsvuva hade dom och är på bättringsvägen. Leker och hoppar!  De vuxna katterna håller 10 meter avstånd man måste få många som sitter med dom varje dag i timmar. Jag själv har absolut inte tiden ja har 3egna katter en häst och en liten kanin. Vet ni någon som vill sitta med kattfällor och göra detta? Så välkommna!

Hawknestgrove
0

putt för hjälp åt dessa kissar!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Ai-chan]
0

Okey lät som att dom va så sjuka så dom inte änns växte dvs massa inre problem antog jag då. Såna djur borde inte behöva leva (dvs även dvärgkatt och andra djur som inte växer normalt som dom ska göra). Så därför var jag tvugen o kolla hr ni tänkte.

Jag är av det tycke att man ska avliva djur om dom lider en hel del. Vare sig av de ena eller det andra. Och även om dom har en del inre problem. Så dom kan behålla lite av sin värdighet.
Om man ser dom lida en hel del, och är extremt skygg så dom mår dåligt, eller något annat fysiskt eller psykiskt problem som är extrem så tycker jag själv att det är humanast att avliva dom snabbast som möjligt, även om dom har kanske någon sjukdom som går att fixa. Men jag tycker inte att ett djur ska behöva lida mera än i onödan (tycker att sådan hjälp borde finnas för människor med).

Om jag skulle se ett djur lida extremt mkt mitt framför mig. Och pga något. Så skulle jag skjuta djuret eller något. Bara så den fick somna in och slippa lidandet. Inte vänta me att åka till veterinären och undersöka samtidigt som djuret gråter av lidande, och då menar jag förstås extremt lidande.

Men självklart hjälpa dom som kan hjälpas som inte lider allt för tok för mkt. osv.

Men men. Nu handla det inte om det. Ville bara kolla…

Hoppas att det går att rädda dom som går att räddas. Tyvärr så kan jag själv inte hjälpa så mkt även om jag vela.

Djurhemskampanj
0

# 14 Kan du PMa mig namn på bonden/adress på gården?