Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2022 ggr
pia-app
0

Hjälp! Råd kring stödmatning

Vi har tagit hand om tre akttungar som antagligen är 2-3 dygn. Väger 134 g,124 g och 118 g. Vi har inte fått in mamman (Läs tråden kattungar söker extramamma) utan matar med mjölk från apoteket. Jag har tagit hand om lite större kattungar förut och matat men inte så här små. DOm suger bra på flaskan och kissar och bajsar när jag masserar.
Men när jag försöker läsa hur mycket mat dom ska ha och hur ofta så blir jag lite virrig  för det står så olika.
Någon erfaren som vet?Hur mycket och hur ofta ?

Om någon vet en kattmamma som kan ställa upp i närheten av Norrköping så hör av er.

Cindy
0

Ge hellre lite och ofta om ni har möjlighet, låt dom äta sig mätta och strunta i hur mycket de bör äta så länge de stadigt ökar i vikt.

Var 4-6:e timme skulle jag minst mata och hålla ungarna varma med vetekudde eller liknande mellan matningarna.

Vänliga hälsningar
Cindy

tuska
0

varannan timme dygnet runt tills de är 14 dagar ska de äta sej mätta och belåtna, inte 4-6 timmar mellan måltiderna. De ska öka 10-15 g /dygn

pia-app
0

Tack för era råd. Tuska jag har skickat ett pm till dig

Lena
0

#4 Vad bra! Ska lägga in den länken.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"