Bortsprungen Tindra
Min älskade Tindra försvann igår klockan 15. Sist jag såg henne följde hon efter en katt, sen bara försvann dom. Jag har varit ute i hela området och letat men hon kommer inte. Har också sett den katten hon följde efter (är nästan säker på att det är den) men ingen Tindra. Hon är innekatt och 8 månader. Hon har ett halsband på sig. Hon smet ut och nu är jag jätte ledsen, tänk om det har hänt henne något allvarligt. Tidigare då hon smitit ut har jag alltid hittat henne. Men inte nu :( Vill ha min bästis tillbaka.
Katten kanske är ute och fixar bebisar, då är kattflickorna borta några dygn. Kan det vara så ?
Ja, kanske. Eftersom hon de två sista dagarna har skrikit mycket och jätte högt, helst på nätterna.
Ja då är saken klar om 65 dagar kryllar det av ungar, hon är lite väl ung förståss. Du kan beställa tid för kastrering i detta läge.
Ja, jag tänkte just kastrera henne men så sprang hon iväg…Är det farligt om hon får ungar vid så ung ålder? Vill bara att hon ska komma hem igen, gråter snart ihjäl mig
Får du tag i henne den närmaste tiden kan du ändå kastrera henne. Hoppas hon snart kommer hem.
//Pia
Hon kommer hem när hon anser vara nöjd med killbesöket. Gå ut och lyssna hon kan sitta och ropa på sin tillkommande.
Det kan bli besvärligt med unga honor om dom får ungar förtidigt, de är inte mogna kroppsligt eller psykiskt för att ta hand om sina ungar. Du kan bli tvungen att stödmata varannan timme dygnet runt de första veckorna om hon struntar i sina ungar. En ung förstagångs föderska kan verkligen strula och bli stressad av en kull ungar att ta rätt på.
Hoppas din kisse snart är hemma hos dej, så inget tråkigt hänt henne. Att vara dräktig går ju att åtgärda lätt som en plätt hos veterinären.
Tänk om hon redan är nöjd med det och försöker leta hem igen och har gått vilse :( Och hon är ganska rädd av sig..för människor, bilar osv.
Gått ut senare på kvällen med när det blivit lite lugnare och ropa på henne. Likaså tidigt på morgonen.
//Pia
Är hon van att vara ute ? Då blir hon inte vilsen, jag tror hon kommer hem nöjd och belåten. Har du grannar kan du berätta att de ska hålla ögonen öppna ifall hon smitit in i något utrymme.
Nej hon är innekatt. Men smiter ut då o då, dock inte såå långt hemifrån men nu är hon totalt borta.
Håller tummarna för att hon hittar hem igen!
Jag vet precis hur du känner det. Jag bodde på landet ett tag och hade en katt som var tio år gammal. Hon fick p-piller men när jag flyttade ut på landet så blev det kastrering.
Hon var inte ute så mycket eftersom hon hade varit innekatt förut, men ibland så hoppade hon ut från köksfönstret och gick till gräsmattan och lade sig där. Ibland var hon inne hos grannen i buskarna och försökte fånga möss eller vad det nu var. Hon var aldrig längre bort än hon kunde ha kontakt med oss. Så fort man kallade på henne så kom hon.
Men en kväll kom hon inte. Vi gick och letade Min kille tog cykeln och körde runt och jag var vid huset - ingen katt. På kvällen kom min son hem (han gjorde lumpen då) så han körde också en runda med bilen, en lång runda. Min kille cyklade i närområdet och sonen körde lite längre och jag stod och tjöt i köket.
Jag grät hela natten och på morgonen tidigt skulle jag ta cykeln i garaget. När jag öppnade dörren, så kom katten ut - väldigt smutsig och väldigt glad att se mig!
Lilla Tindra så underbart söt. Hoppas så du finner henne under dagen. Lappar överallt och aktivt sökande bör snart ge resultat. Kan hon möjligen ha blivit inlåst någonstans? Om du inte redan gjort det anmäl hennes försvinnande till polisen.
Är helt förtvivlad…Saknar henne så mycket. Och att se alla hennes saker här hemma är så svårt.
Jag ställde ut mat på trappen och när jag vaknade var den borta. Undrar om det var hon eller någon annan katt..?
Jag ska sätta upp lappar idag och fortsätta leta..
# 16 - Det tyder ju på att någon har varit där och ätit. Känner du någon som har en fälla som du kan lägga där? Om hon skulle komma tillbaka på natten då jag förmodar att dörrarna är stängda.
Nej jag känner ingen som har en fälla.. :(
Du måste kontakta alla närmaste grannarna, att de tittar efter så att hon inte finns instängd någonstans.
Hon är säkert ute på kärleksäventyr och kommer hem igen när hon träffat sina killar, men eftersom hon är såpass ung och inte har varit ute förut så finns där ju en massa fällor som lurar.
Lilla Tindra, vet någon om hon kommit hem?
Så skönt att hon kommit till rätta