Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 701 ggr
SmillasMatte
0

Hund misshandlad!

Har ni läst detta? Inte kattrelaterat, men hundrelaterat. Stackars hund säger jag bara! Den där fega adelsmannen hade jag velat ge en rejäl omgång!!!

http://www.expressen.se/index.jsp?a=885575

Jag skulle vilja att man gick ut med namn och personuppgifter på alla dömda djurplågare. Man gör ju det på många andra typer av brottslingar. Så varför inte djurplågare?!

Och fram med hårdare straff för djurplågare nån j----------- gång!!!!

Så fegt att slå ett försvarslöst djur. Så fruktansvärt fegt!

Prizma_o_Kristall
0

Fy f*n vad hemskt!!! Och bara 3000 i böter?? Han skulle ju för tusan in i fängelse! blir så arg när folk ger sig på försvarslösa små djur.Skrikandes

Sessan1
0

Strafflindring, FYYYYYYYYY FY F*N  vad är landet på väg ngn stans SkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandes

Hårdare straff som sagt!!!!!!!!!!!

Håller med dig: SmillasMatte. Namn och personuppgifter på alla dömda djurplågare. Man gör ju det på många andra typer av  brottslingar.         Håller jag fullständigt med dig om!!      

Fängelse skulle han ha livet ut!

Det borde införas ngt djurkörkort. Det har sagts flera ggr på olika djursaiter har jag läst.

Ledsen blir man

GråterGråterGråterGråterGråterGråter

SmillasMatte
0

Ja, det är verkligen inte klokt! 3000 kr bara. Hunden blev slagen med en machete på huvudet och fick tydligen ta emot en hel del knivhugg över hela kroppen av den där så kallade mannen. Fast någon man är han ju inte, snarare en feg skit, en parasit, en amöba. Samma behandling skulle äckel kräket ha!!!!!!!!!

Sessan, djurkörkort låter som en bra ide! Håller med dej! Och ut med personuppgifter på alla djurplågare!

Engla
0

För jäkligt!! 3000 kr! Hallå, vakna Sverige!! Pinsamt att vara svensk vid sådana här tillfällen. Hoppas att vovven mår bra idag!!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lotta
0

Fyfyfyfy så hemskt, det finns inte ord som räcker till. Jag mår så illa när jag ser sånt där. 3000:- var det allt idioten fick för att plåga ett djur på detta sätt????!!!! Samma behandlig skulle den IDIOTEN ha.

GråterGråter

Alexej
0

Fruktansvärt, men kommentarer är delvis värre…..Fundersam

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

anebit
0

Håller fullständigt med alla inläggg!!!  Långa fängelsestraff så att folk lär sig! Har nyss skrivit på en lista om att vi vill ha djurpoliser i Sverige.. Jag vill att det skall vara som i djurpoliserna på Animal Planet  Kan USA så borde väl Sverige också kunna……….. Jag har inte ord för vad jag känner.      "AVSKY" är en av fler känslor

//Ann-Britt

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
0

Näää nu går skam på torra land igen. Sänka straffet till en ynka 3000 lapp vad är det? Ännu en gång har den Svenska Rättvisan gett prov på att den då rakt inte står på de svagares sida.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

SmillasMatte
0

Ja det är helt obegripligt. 3000 fjuttiga kronor! Det är nästan så man blir mörkrädd. Den där stackars hunden fick lida nåt oerhört och kände säkert dödångest. Inget kunde han göra heller, bara ta emot slagen.

I mina ögon är kräket som gjorde detta mot hunden ett ODJUR. En j-------------la nolla. Han skulle ha exakt samma behandling. Jag önskar odjuret/amöban/parasiten all lidande i världen.

gubben
0

Jag tycker att det är rent pinsamt att ett s.k föregångsland som Sverige inte ger kännbara straff till djurplågare. De ansåg inte att misshandeln var tillräckligt allvarlig för att ge fängelsestraff. Man tror ju inte sina öron. Hunden dog inte, var det därför det inte var tillräckligt allvarligt tro? Arma djur som är så totalt rättslösa i detta land.

Sessan1
0

Exakt samma behandling skulle den där idioten, , odjuret, parasiten ha, helt korrekt! 

Arma djur, som inget kan göra tillbaka :((

Usch, stackars hund säger jag.

Ankie
0

Men visst är det väl konstigt att djur får man behandla hur som helst utan att få något märkbart straff.. Fy fanken säger jag!!!

evamojje
0

Skulle kunna svära på ett par olika språk men jag avhåller mig från det och önskar att jag och Mojje fick en stund ensamma med Tusses husse

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

brutt
0

Gråter för hundens smärtor både psykiskt och fysiskt och hur den blev kränkt ytterligare genom det låga straffet som den misshandlande skitgubben fick.

camillasigge
0

Ja, jäkla skitgubbe…futtiga 3000:-  skandal hade det varit ändå för alla pengar i världen…… in i finkan….. SkrikandesSkrikandes    

lider med den stackars vovven, tur att han fick ett bra hem tillslut och blev bra till det yttre…….undrar bara hur det känns på innsidan hos den lilla vovven, kan han känna tillit,  efter en sådan upplevelse tro,   skäms över att vara människa när jag läser sådant……Gråter

SmillasMatte
0

Samma behandling till ODJURET! Glad är jag att hunden fick ett nytt hem i alla fall. Det som svider dock är att fanskapet kanske gör om detta med en annan hund.

Erika91
0

Jag blir så arg! Jag fattar inte att man kan göra så! Inte ens hur man kan komma på tanken!
Vad jag tycker synd om hunden, men det var tur att han fick ett nytt hem :)

Alwyn
0

Läste åxå detta. Ibland funderar jag på om man ska samla alla såna artiklar i en pärm som bevis på att människor är as! Jäkla människor!!!

Prizma_o_Kristall
0

SkrikandesTänkte på en sak - 3000 kr i böter! Det är ju för jä**igt. Undrar vart pengarna går? Inte för att skydda djuren! Det skulle inte jag tro… Inte med så dåligt djurskydd som vi verkar ha här i Sverige. Jag tycker aset ska in i fängelse och även böta massor! Som går till att skydda djuren!!Skrikandes

SmillasMatte
0

#19 Tycker likadant!

Om jag kunde bestämma så hade han fått samma behandling som han gav hunden sedan kunde han sitta och ruttna bort i fängelset!

Tezza
0

Jag finner inga ord. Blir så arg och ledsen över att det förekommer djurmisshandel och dessutom i så stor utsträckning som det gör, och sen är straffen minimala om de ens får ett straff. Djuskyddet i sverige är rent ut sagt pinsamt!!!

Lider verkligen med den stackars hunden.

MariannE11
0

300 000 skulle han fått i böter eller livstids vistelse i en garderob.. stackars vovve…..hoppas han får ett bra liv med en vettig o förstående ägare…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

modellflickan
0

Denna länk har jag missat helt! Och jag som hatar djurplågare mest av allt!!!

Jag har en massa svordomar på lager som jag inte kan skriva här. Men jag kan säga att GUD NÅDE DEJ SOM GJORDE DETTA MOT HUNDEN OM JAG OCH MIN SAMBO FICK TA PÅ DEJ!!!!!¤MORR¤

skogsgubben
0

Kan inte mer än hålla med alla här. 3000:- i böter för ett så vidrigt brott??? Skandalöst pinsamt. Det borde vara fängelsestraff för sådana brott. Tycker Sverige borde återinföra skammpålen igen.

Jenna-Gun
0

Det lyckliga slutet  på denna tragiska händelse finns här.

http://kvp.se/index.jsp?a=887356 

Jenna

Lotta
0

Åhhh vad jag blir glad, äntligen har han fått ett bra hem. Vilken fin hund, ser så otroligt snäll ut…lilla plutten :)