Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 3893 ggr
gulliver
0

KKS räddar de tre ungkatterna

KKS har tagit hand om de tre ungkatterna som lämnades in hos Hagavet av Crisse. De finns nu i stödhem.

soso
0

Underbart!! Vilken lättnad för Crisse, och oss andra som blev bekymrade!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Vilka suveräna nyheter, toppen toppen toppen Skrattande

Josefa
0

Vad skönt, jag var rädd att kissarna inte fanns mer.

Naquita
0

Tur för dom katterna, de förtjänade att leva precis som alla andra, de valde inte att hamna hos Crisse och få sista sprutan..Hur kan en människa som säger sig värna om djuren göra såhär? Det viktigaste hur kan NI stötta det, ni som gjorde det? Jag förstår inte det, hon skulle ju döda de hon tagit under sina vingar. Alla mår vi dåligt emellanåt, men inte tar vi död på våra djur för detFoten i munnen

Ser ni inte felet i det hela? Bara för att hon räddat så många katter har hon rätt att döda de hon inte orkar med?

Jag har valt att inte säga något innan, med risk för katternas liv.

Gullimat
0

Håller med. Behandling har kunnat göras på dessa katter sen dom var bebbar,åtminstone med deras ögon och inget har gjorts med reda. Detta har pågått i flera år

gulliver
0

Håller också med #4 och #5 men har också valt att inget säga av hänsyn till katternas liv.

Tyvärr så hann vi inte rädda Crisses egen 12-åriga katt. Den var redan avlivad när KKS kontaktperson ringde Hagavet.

Vi lär inte få reda på om den var så sjuk så det var indicerat att ta livet av den då veterinärer liksom sjukvården har sekretess.

dumsatan
0

Nu förstår jag ingenting! Är katterna inte kvar då sätter jag inte in pengar imorgon heller. Salig röra detta.

Gullimat
0

Många goa kramar till er på KKS för att ni alltid ställer upp för hotade små oskyldiga misar

Gullimat
0

Har också tidigare valt att inget skriva med hänsyn till katterna.

Man måste kanske ibland läsa mellan raderna.

Tyckte det var förfärligt att skylla skulden på oss här inne för att inga pengar satts in på kontot, men det hade tyvärr kvittat, man måste ändå utföra behandlingen själv

dumsatan
0

Är det dåkks som fårstå för kostnaden så skänker jag ju hellre lite pengar dit.

gulliver
0

#7 De tre ungkatterna finns i ett av KKS stödhem. Crisses egen 12-åriga katt har hon låtit avliva, vi hann inte rädda den.

Om du vill stötta ungkatterna så sätt in din gåva på KKS PG istället.

gulliver
0

#10 Nu sprang vi visst om varandra Skrattande.

candycandye
0

Åh vad skönt att höra!Underbara änglar som räddade katterna undan en helt onödig död!Ni har hjärtan av guld! jag och sambon har tänkt så på dessa!Känns så skönt att de lever!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Har precis pratat med Crisse och när hon pratade med Haga nyss fanns katterna kvar där, när hämtas de? Tycker det är toppen att det finns ett stödhem för dessa ungkatter som inte är flera år gamla inte utan runt året.  

Ibland händer saker i livet som kan vara svårt för andra att förstå och det är lätt att sitta och tycka bakom en skärm. Jag tycker det är oerhört trist om detta ska bli ännu ett tillfälle för Malmö-regionens hittekattsarbetare att börja kasta skit än en gång på varandra.

piffkryddan
0

Crisse har flera gånger bett om hjälp med att få hem till dessa katter här inne på hittis var var ni då?

Nu är jag riktigt d###### arg på er allihopa.

Crisse har bett om hjälp o ni har lovat att hjälpa men inte gjort ett dugg fören crisse med tanke på katternas bästa valde att låta dem somna in.

Märks ni inte ser till allt crisse gjort för de hemlösa genom åren.

Bra ni gick in o räddade dem men varför fick hon inte hjälp tidigare?

Inlägget redigerat då det innehåller uppgifter av privat karaktär om annan medlem vilket inte är tillåtet att publicer på ett öppet forum. // Lena - sajtvärd

monsi
0

Kloka ord Daisy-moa.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

TheBadger
0

nice att sparka på en som ligger. har följt denna story på avstånd men tycker också att hon kunde fått hjälp förut. och hennes skuld på haga minskar ju inte för att ni skäller. ibland så  ställs man inför hemska val här i livet.

Josefa
0

Varför har inte Crisse skrivit här inne de senaste månaderna att det har varit så krisigt. Varför skriva det dagen innan de ska avlivas. Hon skrev ju själv att egentligen så skulle de in för avlivning veckan innan, men att det blev uppskjutet pga veterinären.

Snacket om att hon blev utfrusen är bara ren smörja. Hon har blivit ifrågasatt om vad hon egentligen sysslade med, av bla mig, och det tycker jag inte alls är något konstigt. Nu visar det sig också att det var befogat. Det är fler av hennes katter som har gått den vägen som nu dessa tre skulle ha gjort. Synd bara att det var för sent för gammelkissen.

Jag som alltid tror det värsta, trodde att alla 4 redan var döda innan hon startade upp sin senaste tråd.

candycandye
0

#17 Skäller?Alla i tråden ställer frågor, vi förstår inte. Hela tiden näms det om hur hon har ställt upp för katter, inget snack om den saken det är därför man är FÖRVÅNAD över hur hon tog detta beslutet.

Ingen som sparkar på någon, man undrar.

Och istället för att fråga vart "Vi var" när hon behövde hjälp så vart var DU?  Vi är fler isf som inte sett det tydliga tecknet eller ropen på hjälpObestämd

TheBadger
0

som sagt, på avstånd…… 80 mil…..

Ankie
0

ja jag tycker det är lågt att sparka på någon som ligger, jag blir förvånad varför man sjunker så lågt att man kan häva ur sig en massa skit när ni säkert inte ens vet hälften. Näe fy för bövelen. Jag blev oxå rädd att hon skulle avliva, det gjorde mig jätteledsen, men det är ju hennes katter och hennes ansvar. Vad skulle hon ha gjort då? Hon har faktiskt bett om hjälp här förut men ingen inte ens jag gjorde något för att hjälpa. Jag har skänkt Crisse pengar trots att jag lever på studiebidrag och det gör jag med glädje för att jag vet att hon har hjälpt många många katter och har en skyhög nota hos haga, och jag hoppas att fler kan hjälpa.

Alla har vi våra sätt att se saker utifrån, vi har våra måttstockar på hur saker ska vara för oss men det kan vara svårt att se den måttstocken hos andra när vi sitter framför vår dator och inte ser verkligheten som den är.  

Jag tycker oxå att det är bra att KKS gick in och räddade dessa katter men det ger oss inte rätten att sparka på någon ändå.

Gullimat
0

en som sett verkligheten

Josefa
0

Och hur kan man lämna in sitt djur för avlivning och sedan lämna det innan den fått sprutan. Hur jobbigt det än är, så ska det inte behöva ligga där själv och vänta på sprutan.

Ankie
0

#22 Crisses verklighet menade jag, jag har inte sett den och vet inte hur hennes måttstock ser ut, det enda jag vet är det hon skriver här på hittis och det är det enda jag kan utgå från och det är det jag oxå gör .

brutt
0

Jätteskönt att de tre ungkatterna fått stödhem Tack kks!

Hawknestgrove
0

De sitter visst fortfarande och väntar på kliniken. Ingen har hämtat dem…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MariannE11
0

fattar ingenting….var är katterna egentligen?….en säger att de är i stödhem o den andra att de är kvar hos veterinären…

tycker du skriver så bra ankie….. att andra kan skriva så om en människa som har det jättetufft…

hade hoppats på att kunna återkomma hit men luften gick helt ur mej med alla sparkar på crisse…tack o adjö för mej….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Josefa
0

Sitter de kvar på Haga eller är de i stödhem? Någon talar inte sanning….

gulliver
0

#28 OK my mistake. De är visst inte hämtade ännu.

Gardi
0

ÄNTLIGEN!!!!!!!!

Tack till alla er som fått upp ögonen.

Hoppas ni andra också får det, så ni kan lägga er empati

någon annanstans.

Från en som både SETT!!!!!!!!!!!!!! OCH!!!!!!!!!!!!!!!1

Gardi
0

Sorry igen ska naturligtvis också stå HÖRT!!!!!!!!!!!!

Hawknestgrove
0

Never judge a person until you have walked a mile in their shoes……..

candycandye
0

Förstår fortfarande inte vem det är som dömer?

Man UNDRAR! Det är en stor skillnad, vem sparkar?

Ingen här inne

De enda som blivigt "sparkade" på är katterna som inte fått den hjälp de har behövt, som legat och väntat på avlivning. Oavsett vem som står till svars så tycker jag att det är katterna som kommit i kläm ingen annan!

Hawknestgrove
0

men att rulla Crisse i tjära och fjäder, för att hon har hamnat i en hopplös situation är ju inte trevligt.

Jag vill inte gå in på detaljer, men vi kan ALLA, NOTA BENE, ALLA! hamna där!

Om jag tex i dag, skulle mista min sambo, så stod jag utan husrum. OCh säg inte emot mig, för jag vet att så ÄR det. Ok, jag har så pass undansparat, så jag kan härbärgera mina små på pensionat ett tag tills jag hittat bostad.OCh man letar inte efter bostad eller ens får någon för att ens sambo kanske dör?. MEn om jag INTE hade det? Vad vore alternativet? Nu säger inte jag att läget är det för Crisse, tog bara mig själv som exempel.

Alexej
0

Ni alla borde skämmas som bara hoppar på crisse. Hon har hjälpt fler katter än en del här har sett i verkligheten.

Har KKS inget annat att göra än att kritisera? Hon ville inte omplacera sin egen katt. Hon har haft den i över 12 år och den mådde inte bra längre och skulle inte hade mått bättre av en omplacering. Det är väl crisse som kunde bedömma det bäst?

De andra tre har hon länge sökt hem för. Men vem vill ha kronisk sjuka katter som nyser hela tiden? Ingen har iaf velat hjälpa crisse då med dessa katter.

Hon ville inte skriva här på Hittekatter längre för just här fick hon värsta påhopp av en del som inte ens har varit i Malmö nån gång men visste allting bättre.

Varför hjälpte KKS inte innan? Tydligen behövs det ibland avlivningshot innan något händer.Obestämd

Det är ni som borde skämmas inte Crisse!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gullimat
0

Har du varit i Malmö

Många som skriver här bor väldigt långt härifrån, hur kan man då veta så mycket när man aldrig sett något.

Hur många katter man säger sig ta in vet ju inte många här om det stämmer och dom man tar in och är sjuka skall ju också skötas på bästa sätt. Och ögonen då

Gardi
0

Har vandrat många mil.

Står närmare än ni tror.

Hawknestgrove
0

jättebra skrivet, Alexej. OCh hur är det? Är kissarna hämtade nu?

Gronstedt
0

#37: Säg vad du menar om du har något att säga. Låt bli att antyda och peka finger.

Josefa
0

Att KKS inte har hjälpt till tidigare beror väl antagligen på att Crisse inte har velat haft hjälp av KKS.

essut50
0

Undrar vem Gardi är som helt plötsligt har dykt upp?????Förvånad

Trollvarning kanske???????????eller nån som inte vågar stå för det hon skriver??Skrikandes

Tycker ni ska skämmas som skriver så om Crisse. Hon har försökt få hjälp tidigare. men det kanske ni inte har sett .

Så undrar jag om katterna är hämtade eller är kvar på Haga..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Barbro55
0

Om man är sjuk o inte kan ta hand om sina katter är det humanare att låta avliva dom än att katterna ska må dåligt.Jag hade själv gjort det om jag kom i en sådan situation.Tack ni på Kks som tar er ann dom.Hoppas Chrisse kryar på sig

Hawknestgrove
0

är katterna hämtade? I annat fall är det ju fel rubrik här…..

Naquita
0

Ingen har sparkat, vi ifrågasätter. Det får man göra i Sverige!

Jag tycker det är konstigt att man ska skämmas över att man reagerar på avlivningshot? Jag värnar om djurs bästa, inte är det att avliva 3 ettåringar.

Jag blir förbannad när jag läser meningen "vart fanns KKS", "varför ställde ni inte upp innan "etc.

vart tror ni vi fanns? Utanför lägenheten och väntade på att få ta hand om ännu mer katter som en privatperson hjälpt frivilligt, och som hon INTE velat ha hjälp med från någon förening utan vill klara själv innan?

Du kan aldrig veta vem som döljer sig bakom ett alias, det är rentav löjligt att änglaförklara någon man knappt vet vem det är på riktigt och tycka att alla som ifrågasätter är elaka.

Är det försvarsbart att inte ha behandlat katters sjukdom under en längre tid? Tar man hand om katter ska man också sköta det till 100% , det är ett ansvar man har.

Blir så trött på en del som hela tiden ska höja folk till skyarna och inte vet vad de pratar om!

Lena
0

Okey tjejjer! Nu tar vi det lite lungt va från båda håll och kanter!

Min åsikt är följande: Avlivning känns aldrig okey såvida det nu inte är svårt sjuka katter det handlar om. Lika tråkigt och tagiskt varje gång det kommer på tal. Som Sajtvärd stödjer jag ingen som företräder avlivningslinjen. Spelar ingen roll vem det är.

På den här sajten har det tyvärr blivit en konstig lag som gäller som inte har ett dugg med rättvisa att göra. Den som tillhör "rätt sida" kan göra lite som den tycker och ändå få allt stöd i världen av "gruppen". Den som däremot tillhör fel sida kan bli riktigt hårt åtgången för minst lilla felsteg. Mobben går skoningslöst fram på ett skrämmande sätt. Det är inte handlingen som utslöser detta, utan vem som står bakom handlingen. Måste i ärlighetens land säga att jag skäms över att det har blivit på det här sättet. Det är avskyvärt helt enkelt! :(

Vi har alla ett ansvar för våra handlingar. Det ansvaret ska vi inte lasta på någon annan.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Katterna var flera gånger inlagda på haga.

Jag skrev var fanns KKS för det nu KKS som svarar här. I Malmö och omgivningen har det alltid varit bråk, konkurrenstänkande och skitkastningen mellan de olika kattföreningar. Hur många kattföreningar och privatpersoner var inte inblandade i hamnkatterna? Som tex bara tog de långhåriga kattungarna och lät mammorna vara kvar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gullimat
0

Sen måste man också fullfölja behandlingen.

Det är även privatperson som gjort så

Misan
0

#45, jag kan inget annat göra än att hålla med, man blir lätt ägd här inne vilket gör att jag håller mig undan, läser ibland men inte mycket mer. Tyvärr är det så att forumet förlorar väldigt många läsare på detta sätt, inte många som vågar sätta in näsan här längre

Alexej
0

#47 Hur tror du Crisse fick skulder på haga på över 10 000 kronor?

Vi hade en snorig hankatt på katthemmet. Vi försökte allt men det var chronisk och omöjligt att förmedla honom. Snor överallt. Väggar, glasrutor, alla kuddor. Tål rätt mycket men där fick jag kräkkänslor hela tiden. Inte kul att skrapa bort snor.

Lena
0

#48 Vi har förlorat många goda krafter på att det är så här trisst. Den här tråkiga mentaliteten förstör tyvärr sajten och ställer till det för de nödlidande katterna.

Vi måste hålla huvudet högt och hålla en rak linje i vad vi gör, annars blir det varken hackat eller malet.

#44 Förstår inte heller varför KKS ska få skit för att en enskild medlem slängt in handuken och gett upp runt sina katter? Det var väl ändå bra att någon stod katterna bi?

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

nu frågar jag fortfarande… OCh jag är ju en av dem som trots allt och trots alla stormar stöttar KKs både praktiskt och även ekonomiskt. ÄR katterna hämtade? Det är bara det jag vill veta? För det står ju i rubriken att KKS räddade de tre ungkatterna. Svar ja eller nej?

Gullimat
0

Vem vet hur stor skulden är? men i vilket fall måste man betala för recepten och också behandla sina katter efter instruktionerna från vetten.

Josefa
0

Det kan ju faktiskt vara så att stödhemmet jobbar på dagarna och inte har möjlighet att hämta kissarna förren på kvällen. -Ja jag vet att det är kväll nu, men de har kanske inte hunnit uppdatera.

Hawknestgrove
0

Det är ovidkommande. Är katterna kvar eller inte? De sitter ju inte där som någon pant? För Crisse betalar av på skulden varje månad och det har väl kommit in pengar där nu.

Så jag vill ha svar på min fråga. KAtter kvar på HAga elelr inte? För är de kvar, så är rubriken inte korrekt.

monsi
0

Är katterna hämtade?

Tycker det är dåligt att det klagas på crisse vem av er är fel fri?

Har ingen av er blivit tvingade att fatta beslut som ni inte vill?

Har inte ni gjort en felbedömning som har drabbat oskylldiga o som är tänk för deras bästa?

Ingen är fel fri o vi gör alla så gott vi kan av det vi har.

Sen kan man diskutera i evigheter om vad som kunde ha gjorts anorlunda.

Sluta kritisera utan börja berömma mer, beröm behövs inte gamal skit.

Gå vidare nu o fortsätt kämpa för alla hemlösa kisar.

Undrar om iFokus spöket har tagit bort den goa o hjälpsamma andan som har varit här på sajten hoppas den andan kommer tillbaka o det snarast..

candycandye
0

Ska en förening ansvara över en privat person och dennes kära ägodelar??

NEJ

Man kan hjälpa/stötta men i slutändan står man själv med ansvaret,
gäller överallt.

Du som tog ett exempel, jag förstår hur du menar men får man tex canser så är det ingen läkare som ringer och talar om hur man ska gå tillväga för att få den hjälpen man behöver. Det finns folk runt om man kan ta hjälp av men det är man SJÄLV som får ringa runt, boka tider, fixa en psykolog tex. Ja det är grymt, men att avliva djur när man själv mår dåligt är inte det grymare?

Det ansvar man tog på sig när man skffade djuren bär man hela tiden-

Sen undrar jag med över missarna och vart dom är, hoppas på en uppdatering:)

Puma77
0

Samtidigt är det stor skillnad på något som händer akut och något som man vetat om en bra tid framöver.

//Pia

Atiz
0

#47   Blir genast intresserad av vem du menar???

catfoot
0

Ja, här är ännu en tråd som får en att vilja spy..

Har själv fått diagnos, reumatism i rygg å höfter, har svårt att ta upp matskålar från golvet, jag kämpar varje dag..Jag förstår problemet, å att man inte orkar..Så länge man är frisk så fattar man inte heller hur nån mår med ständiga krämpor..Sluta döm någon som har svåra problem pga av sjukdom..En dag är ni kanske där själva…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

candycandye
0

#57 Exakt vad jag tänkte tillägga! Detta verkar ju ha pågått ett tag.. Vilka trådar är det som skrivigt där det har betts om hjälp?

Måste ju helt missat det isf:/

Alexej
0

Jag gillar inte heller avlivningshot, inte från crisse eller någon annan. Men jag vet lite mer vad som ligger bakom och därför förstår jag när det plötsligt "brister" eller hur man nu ska beskriva det. Ibland kan en kronisk situation bli väldigt akut och just när man inte ser någon utväg eller orkar kämpa mer kan det kännas som enda utväg.  

Det var Crisse som i bakgrunden letade efter nya hem också hos KKS.

Så jag hoppas att dessa 3 katter kan få ett nytt hem.

ANM. inlägget redigerat då det innehöll information av personlig karaktär om annan person vilket inte är tillåtet på öppet forum. // Lena - Sajtvärd.  

candycandye
0

Läs mitt inlägg där exemplet som jag har givit är helt sant och gäller mig själv,. Framställer mig inte som en ängel utan ha gått den hårda vägen där jag lärt mig att trots min sjukdom och hur dåligt jag mår så kan jag INTE låta djuren somna in.

Om det finns hjälp som erbjuds gäller ochså att man tar emot den-

I tråden tycks det som om hjälpen inte har blivigt mottagen men vet inte vilket som stämmer, uppdatera gärna om det.

monsi
0

Nog fokusera på katterna nu.

Hittar inte tråd där crisse berättar om hur hon har det o ber om hjälp någon annan kanske gör det.

Vad som är rätt eller fel är alltid svårt att avgöra bakom en skärm.

Ingen vet något om de andra mer än vad som skrivs här.

Känner inte crisse men om jag själv hade haft sjuka katter som ingen vill ha o inte kan ta hand om dem själv så hade jag nog låtit dem somna in med en spruta för att de skulle slippa lida av vanvård med för utom sjukdomen.

Några av er skriver precis som om ni menar att så länge katten lever är det ok även om den lever i ett hem där skötaren inte längre kan ta hand om den

Vist har man ett ansvar när man tar hand om ett djur o ser man ingen annan utväg så är det väll bättre djuret får somna in o slipper lida än att det ska vara kvar i en dålig miljö eller?

Gå nu vidare o fokusera på att hjälpa i stället för att stjälpa.

Hoppas nya hem till de tre kisarna kan hittas.

Alexej
0

#62 Kolla på hamnkatter under "sök". Fast funktionen fungerar inte mer så riktig.

candycandye
0

Tack det ska jag göra:)

catfoot
0

#62….Ja, nu pekar jag kanske inte ut precis dig..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

JAG FRÅGAR FORTFARANDE, ÄR KATTERNA KVAR PÅ HAGA ELLER INTE??????

SKA DET VARA SÅ SVÅRT ATT SVARA PÅ?

monsi
0

Ja är katterna kvar eller ej?

Finns det egna hem till dem?

Någon som vet någon som vill ha en av dem?

Hoppas alla letar efter hem nu jag själv ringer runt för fullt.

Debattia
0

Håller helt med 4 och 44 samt de som ifrågasätter vad som gjordes med katterna.

Har svårt tro man får ha en skuld hos en veterinär på 10.000 kr.

Alla kan inte få hjälp från den här sidan med sina katter men då försöker man väl på annat sätt hitta hem till dem.

Tycker också att man går inte ut och ber om hjälp nä man redan beställt tid hos vetten.Det gör man väl innan.

Stor eloge till KKS som ställde upp och räddade dessa katter !!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

kattassen
0

#43 Gulliver skrev i #29 att hon hade misstagit sig och trodde att katterna var hämtade när hon skrev inlägget.

Hon har ingen möjlighet att ändra i någon rubrik vilket åligger oss medisar isåfall. Stödhemmet kanske inte kunde hämta förrän i kväll och är kanske inte medlem här så vi får nog ha fördragsamhet tills någon kan lämna korrekt information.

Skulle det vara något problem om inte katterna är hos stödhemmet ännu? Behövdes de ses om över natten, vem vet?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

jag ropar aldrig hej förrän jag är över bäcken. Folk kan ändra sig i sista minuten, det  är väl inget ovanligt? OCh det ska väl inte vara så svårt att klämma ur sig om katternas är kvar eller inte? OCh om de är kvar, varför?

Jag ger inga rosor till någon, förrän jag vet att de  verkligen har tagit hand om katterna

Bigless
0

Nu tar jag inte ställning till ngt led i detta men jag kan bara sätta in mig i min egen situation om jag hade varit dålig. Hur hårt det nu låter på denna hittekattssajt så hade jag tagit samma beslut om jag inte hade hittat hem till katterna. Min egen hälsa hade ärligt talat gått före mina katters, sedan kan vissa skrika eller skriva med hur stora bokstäver som helst. Skönt dock att det verkar lösa sig med dessa katter.

PS! Nej, även jag har genom åren gjort fel!

ANM. inlägget redigerat då det innehöll information av personlig karaktär om annan person vilket inte är tillåtet på öppet forum. // Lena - Sajtvärd.  

Hawknestgrove
0

Bigless, , så är det. om man  rasar själv, så rasar ju även djurhållningen, det ser vi dagligen bevis på med även andra djur.

MEn jag vill fortfarande ha bevis för att katterna är på stödhem och inte svävar i ovisshet på HAga! Ska det vara så himla svårt att kläcka ur sig? Tills dess, så tycker jag att de som är medisar här inne modifierar om rubriken. För den är just nu inte korrekt. Tänk om stödhemmet ballar ut?

Inte svårare än att byta ut räddade mot räddar och sätta ett frågetecken i slutet.

annebeate
0

Jag hoppas att katterna hämtas i morgon  hos Hagaveterinären om det inte redan skett. Gulliver, som startat tråden, utgår jag ifrån kollar upp detta så de inte trots allt bli avlivade för att ingen hämtar dem.

Jag tänker också på den 12-åriga katten.Gråter

Jag kan bara hålla med vad Lena skriver i inlägg 45.

Vi är många som hjälpt Crisse under åren. Jag har inte sett något rop på hjälp från Crisse under senare tid. Ingen här på forumet som hjälpt Crisse har förtjänat att bli påhoppad. När det gäller veterinärkostnader har ingen rätt att räkna med att andra ska gå in och hjälpa till.Personligen tycker jag det är ekonomiskt oansvarigt att dra på sig stora veterinärkostnader om man inte har ekonomi för detta.

essut50
0

Undrar oxå om katterna finns kvar på Haga? Man kan inte lita på nån förrän man vet att dom har ett jourhem.

Hawknestgrove
0

nu är det ju inte på grund av att Haga kräver pengar som detta sker. OCh jag säger som Alexej, jag vet lite mer än många här. Vad jag fortfarande inte vet är om katterna fått komma till stödhem eller inte. För att  officiellt skryta med något som inte stämmer, det tycker inte jag är bra reklam alls.

Så svara på min och mångas fråga, är katterna kvar på HAga eller inte?

Josefa
0

Men är gulliver inloggad nu? Annars kan det vara lite svårt att svara.

annebeate
0

Någon från KKS är kanske inloggad som kan svara eller åtminstone kolla upp katterna så de inte riskerar att avlivas.

kattassen
0

#76 Gunilla - den som troligen vet om katterna är kvar eller ej är den som har kontakt med stödhemmet. Troligen endast gulliver. Klockan är nu snart 23.00 och jag är helt slut i ögonen och skall upp och jobba i morgon bitti och tänker stänga ner nu. Det är mycket sannolikt att fler har stängt ner burken för ikväll - så troligen även gulliver. Stödhemmet finns nog inte ens här på hittekatter och skriver.

Vill du ha ett svar ikväll får du nog ringa gulliver på mobilen. (Vilket jag avråder, då klädsamt är att inte ringa folk sent på kvällen)

Ta tag i det direkt i morgon bitti så får vi väl höra status då.

Finns det ett stödhem som skall hämta katterna blir de väl inte avlivade utan vidare. Då är Haga inte mycket att hänga "i gran".

Bigless
0

#76 att tjata massa inlägg under samma kväll om att kks ärendes aktiv ska svara är nog inte bra. Jag vet sedan min tid i kks att Gulliver samt de i Malmöområdet hela tiden har "häcken full" med kattärenden så du får helt enkelt avvakta tills de hinner svara. Som sagt i detta fall förstår jag om de i malmö inte hinner svara då jag tror de nu har än mer än när jag slutade.

annebeate
0

#79 Hagaveterinären är  en underbar klinik som gör allt för sina inlagda katter. Hagaveterinären är min absoluta favoritveterinärklinik. Det som är faran, om det finns någon, är att det sker ett missförstånd och ingen hämtar katterna och Crisse har lämnat in dem för avlivning.

vilda-hilda
0

Skulle aldrig.

Oavsett hur dålig min ekonomi var eller hur sjuk jag var ( Har oxå levt i ett litet helvete) kunnat avliva mina bästa vänner.

Hade tom. slutat röka om min ekonomi blivit så dålig att jag ej kunnat hjälpa dom när dom var sjuka. Alla människor är olika och jag hoppas att jag aldrig kommer att ändra mina känslor inför mina katter.

Hoppas verkligen att det är så att de små sötisarna får bli omhändertagna de såg ju inte så kul ut på bilderna i alla fall med ena missens öga.

Lider

Nalle

anebit
0

Har ändrat rubriken!

Så får vi vänta till i morgon på besked.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

ja och jag vänder mig bara emot, att rubriken inte är i sanning överensstämmande. OCh nej, jag ringer aldrig folk efter kl 22.00, så pass väluppfostrad är jag. Men den än så länge osäkra rubriken har  ju stått där i 11 timmar. OCh jag är även osker, som Annebeate har allt gått i lås? För det är ju inte första gången nån  fegar ur i sista stund.

kattassen
0

Ja hur som helst har inte Haga öppet så här dags så är inga katter avlivade ännu så händer inget förrän i morgon. Den som vill förvissa sig ringer Hagaveterinären i morgon bitti bums (eller gulliver).

Godnatt från mig!Cool *zzzzz*

Bigless
0

#82 Ser det numera som man tänker ganska skevt om man hellre tänker på sina djurs hälsa före ens egen hälsa. Har man råd så absolut men har man inte ens råd tills ens egen hälsa så totalfel att offra ens egna helsa för att rädda sina katter (som man inte har råd till).

Hawknestgrove
0

nä, för  klappar man ihop själv hälsomässigt, då far ju djuren illa ändå.

Athena1
0

Oki….  Jag bor i Malmö. Jag känner Crisse och jag känner KKS- Malmö… och även Gulliver…

Det jag har att säga i saken är….

Haga Veterinären:
Jodå… det går att få sååå stor skuld hos dem eftersom de värnar mycket om hemlösa katter!

Ang. Crisse:
Hon har ett stort hjärta.. men det räcker inte till. Hon har helt enkelt tagit på sig för mycket, utan att inse sin egen begränsning.

KKS:
Då jag tidigare haft ett nära samarbete med dem så vet jag hur
KKS-Malmö jobbar!

Dessa katter, Crisses katter, som finns på Haga, har KKS troligen inget hem till just nu…  Det är inte ovanligt att KKS låter sina katter sitta på Haga i flera veckor eftersom kks inte vet var dom ska göra av dem! Men KKS-Malmö tenderar ändå att "öronmärka katterna som sina" katter och kattkollonier som deras, så att ingen annan kan komma dit!

SÅÅ… alla ni som hurrar för kks just nu…. tänk en gång till… Dessa katter kommer troligen sitta på haga ett bra tag, eftersom KKS inte har stödhem för dessa katter!
Och sedan sitta i stödhem eftersom KKS har mycket stora krav på sina kattköpare, så det blir svårt att hitta ny ägare!

annebeate
0

#88 Även om du har rätt så är det bättre än de hade avlivats. Att vara hos Hagaveterinären och sedan i ett stödhem är inte fy skam. Jag är själv just nu stödhem åt en katt och han lever som en prins. Så har säkert många andra katter också.

vilda-hilda
0

Hoppla, hoppla här kom ännu en spark i kväll nu till KKs från Athena1

Är det fullmåne ute eller????????.

Folk blir småaggressiva när det är fullmåne det vet ni väl för då stiger all vätska vi har i kroppen upp i huvudet.

Som EBB o FLOD

Nalle

sagan
0

När man tar ansvar för ett annat liv, som inte kan tala för sig då har man ett ansvar, oavsett om det är en hund, katt, annat djur eller ett barn. När man skaffar sig något av dessa levande ting måste man ha en plan B om något skulle hända. Annars tycker jag inte man överhuvud taget ska skaffa sig varken djur eller barn.  Inte åker man och avlivar ett barn för att man inte mår bra, blivit av med jobbet o inte kan köpa mat, lika så ska det gälla för djuret man skaffat. Jag själv har sett till att mina djur får det bra om jag av någon anledning inte skulle vara duglig att ta han om dem. Och det är inte avlivning.

Sen tycker jag det är otroligt mkt hårda ord och elakheter som slängs medlemmar emellan som ska vara vuxna.  Den som kastar hårdas kan själv hamna i en situation som den den kastar på. Även att vissa blir påhoppade för vissa saker medans andra inte blir det men är i exakt samma situation. För att dem inte hör till den godkända sidan sas. Så visst borde man kunna tänka några steg innan man häver ur sig både det ena och det andra. Må så vara att personen i fråga inte handlar rätt, men det finns bättre sätt att nå fram till människor än det vissa av er gör. Och för att upplysa er så har man inte alltid rätt!

Hawknestgrove
0

tack, athena1 för ett väldigt seriöst och opartiskt inlägg.  Där har jag lite mer info.

Ungefär som om de som träffat mig kanske säger. Vad f*n är hon pensionerad för? Stark som en oxe och rörlig i kroppen som en tonåring? hon kan inte ha ont……. OCh jag håller med. JAg kan med lätthet stå ute på vedbacken och  klyva upp 6 kubik ved på en dag i processorn, men så går jag in och vill lyfta upp lille Arne och då är det kört. Då är det Sittodö(Citodon) som gäller och jag kommer ingenstans.

vilda-hilda
0

Bigless. Ja ändra uppfattning tror man kanske att man kan men när det kommer till Kritan så

Kan man faktiskt sluta att röka för att ha råd med mat till sina kompisar.

Tror inte du skulle kunna tänka tanken att avliva en av dina kissar. Eller hur?

Nalle

Athena1
0

Jag är inte för avlining i första hand.

MEN jag vet att det funnits många sjukdommar hos Crisse som kanske inte redovisats här.
Frågan är… kommer KKS att kolla detta?? Eller, som tyvärr hänt tidigare, bara dumpa katterna på nya/OVETANDE STÖDHEM??

Hawknestgrove
0

ja nu är ju kissarna snuviga det vet vi ju. OCh jag hoppas verkligen, att omplaceringen verkligen finns och att det bara inte är ett löfte från någon

Denna kommentar har tagits bort.
Lena
0

Jag öppnar nu tråden igen efter att ha gått igenom den och redigerat de inlägg som innehållit personlig information om en annan person.

Det är enligt iFokus Skrivregler inte tillåtet att skriva om andra personers sjukdomar, hälsotillstånd och olika teorier runt detta. Den som absolut vill diskutera sådana saker får göra det via PM. Ber er hålla en allmän och mer neutral ton i era inlägg.

Hawknestgrove
0

Ok, då kör vi på igen med de frågor som är relevanta. Hur går det med stödhem? ÄR kissarna hämtade?

tervmatte
0

Vill man veta om katterna är hämtade så är det nog lättast att själv ringa Haga än att skriva samma fråga i hundraelva inlägg

monsi
0

Är det klart med hem till de små?

#99 tror iinte haga uppskattar om vi alla ringer o frågar är väll bättre att de som har kontakten håller den o vi andra får svar i tråden.

Är de hämtade?

Vad är det som gör att de nyser hela tiden?

Hawknestgrove
0

jag kan göra hundrafemtitolv inlägg. OCh det är väl bättre att jag frågar här, än att jag går ut på KKS sida och frågar?

tervmatte
0

Eller så helt enkelt ringer du och frågar?

Hawknestgrove
0

det är inte jag som har lämnat in dem och inte jag som har lovat att hämta dem heller och inte jag som har skrivit om det här att det är gjort. All heder åt Gulliver, men är inte katterna hämtade, så  är ju inte KKS den som ska slå sig för bröstet och säga hurra va vi är bra…..

monsi
0

#102 läste du inte mitt inlägg #100?

Puma77
0

Det kanske finns en anledning till att de fortfarande är under kontroll på Haga. Det behöver inte vara pga av stödhemmet.

Att det inte blir något svar kan betyda att inget vet hur det är just nu eller fått besked.

//Pia

Bigless
0

#93 Jo jag skulle avliva mina katter om jag inte har råd samt inte finner hem efter jag sökt så mkt jag anser jag kan. Sedan får ni som sagt skrika samt skriva med hur stora bokstäver som helst. Jag har inte samma syn idag som på den tiden jag var involverad i kattförening.

Hawknestgrove
0

MEn då är ju inte rubriken korrekt.  Då ska rubriken ändras. Nu har jag i alla fall ställt frågan inne på KKS forum också. Får jag inget svar där, så går jag ut i gästboken. Ska det vara så himla svårt att kunna  svara i denna tråd med lite fakta för dem som vill veta och bryr sig?

Josefa
0

Sk*t i rubriken. Har de inte blivit hämtade än, så kommer de att bli hämtade. De kommer inte att bli avlivade om de nu lovats ett hem.

Hawknestgrove
0

jag ropar aldrig hej. Finns risker för att folk drar sig ur i sista stund…..

Josefa
0

Men katterna kommer knappast att bli avlivade om ett stödhem drar sig ur. Då får väl ett annat rotas fram.

Hawknestgrove
0

och i alla de översta in läggen står det dessutom att katterna är hämtade. Vilket inte stämmer? felaktiga fakta är felaktiga fakta oavsett vem det kommer ifrån.

Lena
0

Handen på hjärtat Gunilla det blir lite tjatigt att ställa samma fråga i inlägg efter inlägg. Bättre att vänta tills de ansvariga är inloggade och kan svara. Tills dess "Ta det lungt ta en toy" som det hette på 60-talet. :)

Hawknestgrove
0

kan tyckas. Men lånta fjädrar är alltid lånta fjädrar. OCh efter ett och ett halvt dygn ska det väl inte vara så himla svårt att  klämma ur sig hur det ligger till? det finns många som  kanske vill hjälpa dessa katter med en slant, men om de får  vara i ovisshet, så håller de hårt i sin bankdosa.

essut50
0

Tänker inte ge ett bidrag förrän jag vet var katterna är någonstans.

Hawknestgrove
0

just det. så tänker många……

essut50
0

Jo, ingen mening att ge bidrag till KKS om dom inte ska ta hand om katterna.

Lena
0

Det lär väl med all sannolikhet klarna under morgondagen. Nu ska jag gå och lägga mig.

Hawknestgrove
0

ja LEna, jag klandrar inte dig. MEn de som har sagt att allt är fixat, det är de som säger att allt är klart, som borde svara.

vilda-hilda
0

106# Det tror jag inte ett dugg på.

Dom ger mycket mer än dom tar eller hur ??????

Nalle

gulliver
0

Har aldrig varit med om något liknande som denna tråd utvecklats.

Jag önskar att tråden låses då katterna nu finns i stödhem.

Puma77
0

Låser härmed tråden på TS begäran.

//Pia

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer