Akut - söker hem åt mina katter!
Jag påminner om att avlivningshot INTE är tillåtet på sajten!! Därför har de inlägg som innehåller avlivningshot redigerats. För att omplaceringar skall kunna ske så fort som möjligt hänvisar jag även till direkta omplaceringssajter, ex. Djurannonser.ifokus. Lägg gärna in katterna som skall omplaceras under Djur söker hem
Kattassen /medarbetare
Nu sätter jag punkt för mitt arbete med dom hemlösa katterna som har varit mitt liv och min glädje dom sista åren.
Redigerat. Greta, Totte och Elsa har fortfarande problem med sina näsor. Eftersom jag inte har haft råd att ta dom till veterinären för en utredning och mitt namn på insamlingslistan försvann när jag fick in kattpest och för att jag inte hade något att skriva längre om dom katter jag hade kvar och inte kunde ta in fler katter så där har inte kommit in så mycket pengar på mitt veterinärkonto. Jag har fortfarande stora skulder på Haga och kan inte öka på dom redigerat. Den 4:e katten är en av mina egna som är 12 år och har börjat gå och kissa överallt.
Jag går numera med kryckor och har svårt att klara städning och då en massa extra städning efter nysande och kissande katter.
Jag vill samtidigt tacka dom personer här inne som har stöttat mig både med pengar och ord och jag vill på samma gång ge en känga till dom personer som har varit riktigt otrevliga (dom vet vem dom är).
Vad tråkigt att det skulle bli så här Crisse. Du som brinner för dom hemlösa katterna. Men ibland måste hälsan gå före tyvärr.
kramar från oss i Kungsör.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

tråkigt och höra , vi kan inte göra en kraft samling för kissarna ? . Kompis fick ju otrolig hjälp så nått borde det gå att rodna
Hinner inte gå till botten med detta just nu eftersom jag är på resande fot. Kommer inte ha tillgång till dator igen förrän imorgon kväll.
Redigerat. Finns det verkligen inte någon annan råd? Någon av alla Crisses vänner här på sajten kanske kan ställa upp? Som jag förstår det handlar det inte enbart om pengar utan även om hälsoproblem hos TS. Nya hem skulle därför behövas.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tänker på dig när du nu tvingas ta dessa svåra beslut.
Önskar att du kryar på dig.
Jättetråkigt Crisse!!
Finns det ingen som kan ta katterna tillfälligt. Ditt konto måste väl för sjutton kunna komma tillbaka på godkända insamlingar, så kanske vi kan få ihop till veterinärvård till dem? Om de blir bra, kanske du kan ta tillbaka katterna och sedan hitta nya hem? Bara en idé.

blir så otroligt lessen för crisses skull att behöva ta detta beslut…det fungerar inte för dej att ha det som du haft det…även om du inte kan hjälpa handgripligt så finns ju din erfarenhet som många av oss andra skulle vilja ha….
kan vi trolla ihop något med så här kort varsel?…eller åtminstone se till att göra skulden mindre….o detta såklart frivilliga insatser….
puss o kram på dej crisse…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Så trist för dig Crisse att det ska sluta på detta viset.kan vi inte alla försöka hjälpa till med en insamling
Skickar varma kramar till dig och kissarna Crisse 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Det är snällt av er att vilja hjälpa till men problemet är att jag inte kan ha dom kvar. Jag har 9 katter nu och får tillbaka en katt som har varit i stödhem och det blir för mycket när jag inte kan ta hand om skötseln av dom. Jag väntar på operation där dom skall byta ut hela mitt knä eftersom jag nu går på bara skelettet då brosket inte finns kvar men får förmodligen vänta 1 år.
Så tråkigt att det skulle bli så här. Crisse, din omtanke om hamnkatten Mimmi (Dimdim) glömmer jag aldrig.
Om det finns hjälp att få att ta hand om de aktuella katterna så kan vi säkert mycket snabbt samla in pengar till Hagaveterinären så de kan bli undersökta.

Jag vet att dom flesta har fullt med stödhems och hemlösa katter men om där finns någon som kan ta mina 3 katter så får jag låna 2000:- av min mamma som ni får till hjälp till veterinärkostnaderna. Greta är 10 månader och Elsa och Totte ca. 1 år alla 3 är flickor, dom är inte kastrerade eller vaccinerade eftersom jag inte har kunnat göra det då dom inte är helt friska men dom är busiga och matglada. När det blir tid för kastrering så kan det kanske göras en insamling här på Hittis till det.
Jättetrist.
Du som har varit ett förebild för många. Kommer så väl ihåg dina trådar om hamnkatterna, hur du satt där i iskylan och försökte att mata de.
Ger inte upp. också om din hälsan sviker dig nu har du mycket att ge till nya friska kattälskare som du kan vara ett värdefullt stöd för.
Hoppas också att en ny insamling bli godkännt och att dina små katter få en ny chans med veterinärens hjälp att leva sina liv i nya hem.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

finns de tingen som bor i närheten som kan avlasta crisse men katterna , alltså kanske åka dit och hjälpa till tills vidare så vi kan finna en lösing på detta ?
crisse var bor du ?
Malmö
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Crisse, tror du inte att din egen äldre kisse slutar att kissa om du får hjälp att minska ner antalet katter hos dej? Ofta markerar äldre katter sitt missnöje när det blir för stökigt omkring dom, särskilt om det är busiga yngre katter.
Crisse, en bild på Greta, Elsa och Totte kan underlätta hitta hem.
De är så små och förtjänar ett fortsatt liv. Att de kan komma till Hagaveterinären för undersökning ska vi bara ordna ekonomiskt. Jag har själv aldrig känt mig så trygg med mina katter som hos just Hagaveterinären. Så nu får vi alla anstränga oss att se till att det ordnar sig för Greta, Elsa och Totte.
När det gäller din egen kisse tror jag också det kan ordna sig om du får lite lättare i vardagen.

Crisse, om det är snuva dom har så kan det ta tid att läka ut detta och i och med att dom är i samma miljö hela tiden. Det är ju luftburet. Kommer kissarna i annan miljö och kanske med lite stöd av pennicillin och ögonsalva så går det fortare att få bukt med det.

Söta kissar. Hoppas det ordnar sig för både dig och dom.

har åskan över huvudet just nu men jag återkommer…. vill kolla upp min ekonomi….
hur mycket pengar UNGEFÄR pratar vi om för de små för att få veta deras status?…
kram…. måste stänga av datorn nu…

Issa
Det är inte snuva dom har utan dom är stopp i näsan, Totte och Elsa får kraftiga nysattacker. Dessa 3 kommer alla här ute från gården och jag hade Tunnan och en kattunge som fick namnet Sigge som var likadana. Tunnan blev så småningom av med sina nysningar men Sigges nya matte tog honom till veterinären och fick beskedet att det var kroniskt. Det är iallafall inget som smittar då inga andra katter har fått det. Greta har varit stopp i näsan sen hon var ca. 5 veckor och hon var inlagd på Haga när jag hade kattpest här men dom tog parvoprov och hon var inte smittad men hon fick antibiotika den tiden hon fanns där men stoppet i näsan finns kvar. Jag har diskuterat för inte så länge sedan med Haga och klinikchefen trodde att hon kanske har en sammanväxning i näsan efter en förkylning.

Redigerat. skulle verkligen önska att det går att finna nya hem/stödhem för dom…
krya på dej Chrisse!
Crisse, knepigt det där.

Ja Issa det är verkligen knepigt.
Jag kommer att behålla 3 av mina egna, Zassa från Helsingborg och Pricken från hamnen och sen kommer nog Nicky i veckan, stödhemskatten som är den röd/vita honan från Vittskövle men som jag skall försöka få tam och hitta ett hem till, hon är kastrerad, öronmärkt och vaccinerad. Så sen har jag 5 egna katter för jag kommer inte att leta upp hem till Zassa och Pricken då dom har funnit sig väl tillrätta här även om Zassa inte går att klappa så ser man att hon trivs och mår riktigt bra och har även börjat att leka med min svarta hona Essie som aldrig har lekt under sina 5 år förrän nu.
ojoj ja du så ledsamt… men jag säger som de övriga att insamling till pengar kan vi göra här, jag kan gärna ge en slant och om många mer med mig gör det så kan du ju få ihop en del. Det har ju skett underverk här förut så varför inte göra ett till till Crisse. Crisse kan du inte prova att göra en insamling, redigerat… Men det är såklart det var ju inte bara pengar utan det att du var sjuk med som du inte kunde ha kvar de, usch vilken sits du har hamnat i. Jag lider med dig….
Men om vi samlar in pengar, hur hjälper det dig? Måste du ändå avliva?

Oj vad tråkigt Crisse att höra att du inte själv mår bra + problem med kissemissarna. Jag håller verkligen med övriga här inne i tråden att vi verkligen borde göra allt vi kan för att hjälpa dig du som gjort så mycket för kissekatter under många år. Nu är det absolut din tur att få hjälp …………………
Daisy-Moa säljer ju jättefina handgjorda kort och notesblock och där behållningen ska gå till dig Crisse, jag har köpt flera saker där ….
Hoppas verkligen det går att åstadkomma underverk även till dig med både ekonomisk hjälp och kanske stödhem till dina katterVi håller alla tummar och tassar!!!
Bästa hälsningar och kramar från Nisse02 och Buster65
Jag kan tyvärr inte bidra med några stora summor, men något bidrag kan komma när lönen kommer den 27:e. Kan det hjälpa?

Jag är naturligtvis tacksam för alla som vill hjälpa men dom 3 behöver komma till nytt hem då jag inte klarar av så många katter längre.
Detta blir förmodligen det sista jag skriver på några dagar för nu vill jag umgås med mina katter. Om någon hittar ett hem till katterna under dagen och kvällen så har Daisy-Moa min mailadress.

tycker absolut att du ska umgås med kissarna…
vart kan vi skicka in pengarna?… till hagakontot?… o sen behöver ju någon meddelas att si o så många pengar är skickade så att du vet….hoppas hoppas av hela mitt hjärta att det seglar in en ängel här o kan hjälpa till….
redigerat… Vi hjälps åt att hitta nåt till missarna….

crisses största problem TROR jag är att vi måste ha fram ett nytt hem…så hur kan vi hitta det?…..
en liten slant är jag beredd att sätta in på direkten…
kontonumret vart finns det Crisse, kan inte nån göra en insamling till henne? Jag är med direkt å vill hjälpa.
Vi måste göra en insats till Crisse nu!!
ja hur kan vi hitta nya hem, ja du men om vi hjälper först med vetbesök å pengar kanske det går lättare att hitta nya hem sen eller om vi letar medans, ja inte vet jag…
Nytt/nya hem är det akuta just nu. Vem /vilka har möjlighet att ställa upp?Det behöver väl inte nödvändigtvis vara permanent. Stödhem skulle väl, eller har jag fel, vara tillräckligt just nu. Katterna behöver också snabbt komma till Hagaveterinären och den biten är jag övertygad om att vi med samlade krafter utan större bekymmer kan ordna ekonomiskt.
men att hitta nya hem tills imorgon är ju orimligt, då ska det dyka upp nån i all hast då,
Kontonumret har hon lagt på sin sida.
//Pia
är det bankkonto behövs clearingnumret eller är det personkonto tro?
det är postgiro tror jag till Haga så jag vet inte vad man ska skriva för meddelande så att pengarna går till just Crisses katter. N¨ågon vet säkert hur de har gjort innan.
//Pia

jag var o kikade lite… o som du säger puma så verkar det vara postgiro eller bankgiro… fick upp haga veterinär jag försökte… lika bra jag sätter in slanten nu på direkten… lite stirrig för jag hoppas få koll på en kisse som rymde för en månad sen…..
vädjar till er alla som vill att kolla över era konton om ni kan avvara en slant…
Tänk på att ni måste öronmärka pengarna så de kommer till just Crisses.
//Pia

japp precis puma…..min slant sitter där i morron….o jag hoppas att dom kan göra underverk o få större värde än sitt värde om ni fattar vad jag menar….
Ja, det är haga veterinärs konto och så märker man med Crisses katter. MEn även vikt största viok om någon kan ta de små? Redigerat… Jag förstår henne så väl ibland så blir situationen ohållbar, men man måste se en lösning på problemen….Alltså, nya hem är ju det som vore önskvärt! åt 4 katter!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Så ledsna vi blir att läsa om din värk och dina hemlösingar samt din egen gamla kisse.
Vi hoppas verkligen att det kan finnas en bra lösning innan i morgon.
Det har ju skett under tidigare, i alla fall när det handlat om privatägda katter som varit avlivningshotade, så det borde inte vara en omöjlighet i detta fall när det handlar om tre hemlösa katter i verklig nöd.
Hittekatter är sig inte likt sedan du slutade skriva. Man såg fram emot att logga in och läsa hur det går för hamnkatterna och övriga hemlösa stackare i Malmö.
Vi har förstått att du har fått tagit mycket skit från vissa håll och tycker att det är skamligt att tracka ner på någon som gör så mycket aktivt.
Stora kramar från Bumbis och Lilltasen
Jag puttar igen att någon kan hjälpa Crisses katter.
ja jag vet inte hur hem ska kunna hittas innan morrondagen 
till missarna, löser det om du får in pengar tills imorrn blir kissarna räddade av det eller? Usch så tråkigt detta är…. :( tänk hur det ska bli
Önskar Crisse var inne på forumet. Det är ju så akut. Så sorgligt om katterna …….
det är ju inte många timmar kvar nu.
Redigerat avlivningshot inte tillåtna på sajten!
//Lena sajtvärd
#48 näe precis man känner sig så maktlös… har ju ingen och det är ju bara hon som kan svara så… men hon har ju skrivit det så det är väl det som kommer att hända tänker jag. .( visste jag om lite pengar skulle rädda de så hade jag kunnat satt in en liten slant
svårt att trolla fram nya hem på en kväll ju….. :(
Jag försöker nå Crisse om kissarna imorrn, skriver nåt så fort jag vet något mer
Jag hoppas också att Crisse får lite livsmod igen när hon läser att vi bryr oss.
Crisse har jättemycket skulder på Haga, bara det skulle knäcka många. Hennes hälsa är nog det värsta, något som oss alla kan eller kommer att drabba oss alla. Vi alla bli äldre eller sjuka och orkar inte mer.
Jag hoppas att Crisse få nu en del pengar ihop och att kanske Haga kan hjälpa henne med jourhem eller permanenta hem. Snoriga katter är jobbiga, mycket städning. Och det finns så många kattföreningar just i Malmö och omgivning. Kanske kan de hjälpa? Kattvänner ska väl hjälpa varandra?
Bumbis, du har nog missat de flesta trådar här. De flesta under hände faktiskt hemlösa katter och jag tror inte att hemlösa katter fick mindre hjälp här genom att några ägda katter också fick hjälp att överleva. Ingen katt behöver utkastas och blir hemlös för att få hjälp!
jag kommer att sätta in en slant till Crisse imorgon redigerat….. så vi får en chans att försöka hjälpa med att hitta hem till de. Vi måste försöka hjälpa henne nu tycker att hon som har gjort så mycket för katterna nu är det vår tur att hjälpa henne.
Hoppas fler gör som jag så hennes skuld minskar å hon fått ett bekymmer mindre. Men det skulle vara bra om man kunde följa insamlingen på nåt vis :)
Kram till dig Crisse
#50 Gör så. Daisy-Moa-Elsa. Många med mig är säkert beredda att hjälpa Crisse med veterinärkostnaderna. Naturligtvis måste vi även hitta nya hem för katterna. En bra start är då att ta dem först till Hagaveterinären. Med lite mera tid borde detta kunna lösas.
Hoppas du sköter om dig så du kommer igen med hälsan. När jag läser tråden får jag uppfattningen att det viktigaste är att hitta nya hem till katterna. Har du kontaktat några katthem och bett dem om hjälp ???
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

**Nu har jag tagit bort alla kommentarer och inläggsdelar som innehåller anknytning till avlivning då detta inte får förekomma på sajten. Kraftig redigering har alltså skett i vissa inlägg. Men endast det som gällt avlivning.
**
För övrigt fortsätter vi att jobba vidare i tråden med att puffa för de katter som behöver nytt hem.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
#51 Alexej, jag tror nog att det är fler som jobbar för de hemlösa katterna i första hand som reagerar på hur lätt det går att hitta stödhem till omplaceringskatter när det väl är akut vilket är märkligt för det här är ju en sajt för hittekatter. Att du inte tror att några hemlösa katter har fått stå åt sidan är naivt. Hade fler ställt upp för hittekatter i nöd hade inte Crisse suttit i den situationen hon är i dag, inte heller skulle katter som till exempel de vid Hornbach eller övriga kolonier fortfarande gå ute och föröka sig.
Men nu handlar det om stödhem till Crisses hittekatter så jag puttar ännu en gång för dom.
#56 Visst, avliva några ägda katter för att skaffa plats för några hemlösa. Låter som en del katthem fast tvärtom, inte ett dugg bättre.
Din inställning mot ägda katter påminner om de personer som tycker att skygga katter inte ska få leva för de tar plats för en tam katt:(
En katt är en katt oavsett färg, ålder och status.

Kattassen
Detta är inget avlivningshot utan det är vad som händer idag. Jag gjorde denna tråden för att berätta att mitt jobb med dom hemlösa katterna tar slut här på grund av att jag inte är helt frisk och klarar inte av att ta hand om mina katter längre. Katterna lämnas till Haga ikväll. Så nu när du har tagit bort allt det viktiga i tråden så kan du låsa den.

Crisse - nu gäller samma regler för alla medlemmar som skriver här inne. Att hålla sig till de regler som gäller för sajten är en förutsättning för att inget skall bli redigerat eller påpekat. Om man läser i sajtens reglemente står uttryckligen att inga AVLIVNINGSHOT får förekomma.
Att detta inte gäller ett hot kan jag inte se någon skillnad i. Innebörden är den samma - om inte än värre.
Avlivning av unga katter är inget vi här på hittekatter vill uppmuntra. Att du har tagit ett sådant beslut får stå för dig och i ärlighetens namn är det inget som du heller har förespråkat tidigare vad jag vill minnas. Du ger medlemmarna här mycket dåligt samvete då ingen har möjlighet att med så kort varsel göra en insats.
Att alla här inne säkert av hela sitt hjärta skulle önska att dina 4 kissar finge leva vidare och få ett nytt hem med den veterinärvård som erfordras är nog ingen hemlighet.
Jag hoppas du kan ta till dig detta och göra ett försök till omplaceringar istället. Utan den tråkiga utvägen.
Oj vad jag hoppas att någon förening i Malmö eller hem/stödhem kan hjälpa till här med att ta emot kissarna. Vi är ju många som är villiga att ekonomiskt bidraga så att de får god undersökning hos Haga så ett framtida hem, stödhem eller förening får ju det stödet direkt.

Kattassen
Det är skillnad på folk och folk. För några månader sedan skrev Gulliver om en katt som var inlämnad till djursjukhuset här i Malmö för avlivning och som skulle avlivas klockan 19.00 på kvällen och där hon då sökte någon som kunde ta katten akut och det blev inte redigerat.
Att hota med avlivning är inget som tillåts för någon. Om det nu var så att Gulliver hade skrivit en sådan tråd, eftersom du tar det som exempel, så var det troligen för att vi missade det.
Vi som sköter sajten kan omöjligt sitta och hålla koll på trådarna 24 timmar om dygnet. Om du tyckte att den bröt emot reglerna hade det ju då varit bättre med ett pm till värd eller Medarbetare, så hade vi sett detta snabbare och kunnat agera därefter.
Tyvärr är jag benägen att hålla med Crisse i hennes sista kommentar här. Detta märker jag också av. Så min åsikt är, revidera den regeln om avlivningshot! Den måste formuleras om, så att den inte blir som den är idag.

#61 Nej det är inte skillnad på folk och folk. Gulliver hade blivit kontaktad av djursjukhuset i egenskap av organisation. Den katten som blivit inlämnad var inte i gullivers ägo eller stödhem. Att gulliver skulle lämna in en katt till avlivning har inte funnits på kartan så länge jag läst här.
Jo, men om Kalle snattar en chokladkaka på Konsum, så kan ju inte jag göra detsamma, och säga till polisen sedan att "ja men Kalle gjorde ju….".
Det msåte ju någonstans vara samma regler för alla, annars så skulle inte vi få göra annat än att bolla fram och tillbaka om vilken som ska bli berättigad att hota med avlivning eller ej.

Här är en intressant tråd som Lena har författat tidigare.
Se gärna #12 och #14 där Lena lägger ut en del förklaringar som kan vara bra att ta till sig:
Tycker det är lite dålig stil att gå ut och meddela här på sajten att man tänker ta bort sina små katter på så kort tid och sen inte låta folk försöka hinna med att hjälpa till.
Varför var du inte inne tidigare och bad om hjälp? Du har ju haft det jobbigt och svårt med katterna en längre tid nu så detta är ju inget som kommit plötsligt.
Tänk om och försök att ge det en chans så katterna får leva ett fortsatt lyckligt liv.
//Pia
Ok, Crisse sitter i en fruktansvärd sits och har blivit utfrusen , därför är det som det är. Ok, jag antar att de små stackarna är änglakatter nu.
MEn vi har fortfarande frågeställningen att om jag skriver här inne som vanlig oansvarig kattägare, som egentligen inte skulle ha katt och skriker hjälp, jag måste bli av med mina katter, annars…..Ok, en sån ska egentligen inte ha hjälp.
Om jag däremot står som andrapart och åser detta, och vill hjälpa dessa kissar, ska jag bryskt snäppas av? OCh som Crisse, som kämpat så länge men nu inte ser någon utväg, ska hon inte få någon chans?
det finns flera nyanser av brunt………
#57, Alexej, du varken kan eller vill förstå så jag ämnar inte lägga ner någon energi mer på dig. 
#58 inte konstigt du blir ledsen Crisse och förstår mycket väl vad du menar. Vi står bakom dig och hoppas att det ordnar sig.
Gunilla; jag ser det mer som om hon inte ger detta en chans med sånt kort varsel så att skylla på andra är helt fel.
//Pia
Jag har messat med Crisse och hon avvaktar några dagar med kissarna. Så jag hoppas nu att vi alla vrider och vänder på möjligheterna att finna hem/stödhem. Ber än en gång ifall en Malmö förening har möjlighet att ta in att sträcka ut en hand, så kommer vi samla in pengar till hälsoundersökning av missarna hos Haga.
Oavsett vad man tycker om vad som hänt, sker eller om avlivningshot etc så tänker jag fokusera på dessa katter nu, att vi gemensamt försöker finna en lösning för dem
Vi har lyckats med stordåd tidigare, Katthemmet Kompis, Djurhemskampanjen och fler som jag inte kommer på nu, låt oss visa nu igen att gemensamt är vi starka och klarar av utmaningar och fixa lösningar….okej?
Jag sväljer min stolthet och mina åsikter nu för att katterna ska få en chans, hoppas fler gör det och sätter fokus på rätt sak i stunden
Mina kort och block kommer iallafall avrundat ge en insättning på 800 kr….en start på deras hälsounderöskning. Dels står kontonumret på Crisses sida alternativt PMA mig så skickar jag det. Man ska märka insättningen "Crisses katter"

En tjej från KKS försöker att hjälpa mig, jag har tagit kontakt med Kattjouren en annan kattförening här i Malmö och Haga försöker att hitta en lösning men ingenting har hjälpt så i min desperation så skrev jag om det här. Jag har min hund oxå som jag har försökt länge med att hitta en lösning till och där är flera olika som har försökt att hjälpa men ingenting ännu. Jag försöker att behålla honom in i det längsta men det blir svårare och svårare att gå ut med honom så det blir bara 5 minuter utanför huset. Jag kan inte sätta ut annonser om omplacering av katterna för vem tar en katt som inte är helt frisk det är nog bara folket på hittekatter som ställer upp eftersom dom är vana vid det mesta.

Jag skulle lämnat katterna förra veckan men eftersom deras chefsveterinär är på utbilning och inte kommer tillbaka förrän imorgon så bestämde vi att jag skulle lämna dom ikväll istället och då tog jag en chans att skriva om det här.
Men man kan väl försöka med en annons iallafall? Alla som bryr sig om hittekatter finns väl inte enbart på hittekatter.ifokus.
Tycker gott och väl att man kan lägga krut på en annons också, man vet ju aldrig förräns man försökt :)

Det är folket på Hittekatter jag litar på och som jag vet hade tagit väl hand om mina katter och jag hade kunnat få uppdateringar om och inte en okänd människa. Därför har jag tagit kontakt med kattföreningarna då jag vet att dom i regel har stenkoll på alla katter.
Crisse, tack för att du väntar lite och ger katterna en chans.
Ang. hunden, har du testat att lägga ut denne på annons? Låter ju verkligen hemskt för dig att behöva ha en hund att rasta när du har så ont
Det finns ju flera hundsajter här på iFokus man kanske kunde ta hjälp av i letandet? Eller åtminstånde få hjälp att promenera hunden med lite längre promenader.
Jag hoppas verkligen att detta löser sig till det bästa!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#68 Gunilla - om du vill diskutera den frågeställingen så passar det bättre i den tråden jag länkade till.
Den här tråden får från och med nu gälla omplaceringsmöjligheter åt 4 katter i stödhemmet hos Crisse.
vet inte om du har skrivit det nånstans, har ej tid att kolla igenom tråden men är det personkonto eller bankkonto?
Crisse- gör du en redovisning på pengar som kommit in å så?
Hoppas att det kommer att hittas hem till katterna å att det inte ska gå den andra utvägen….
Hundsajterna är med undantag av Blandrarser i fokus lite knepiga i mitt tycke. MEn prova där; Crisse! Elelr om du bara skulle kunna få hjälp med rastning? Skriv på alla hundsidor här inne om att du behöver hjälp med rastning och var du bor i för stad, så kanske någon kan PMA dig? Du har ju allt att vinna och inget att förlora! OCh så puttar vi upp för de fyra kissarna som behöver nya hem snabbt!
Inne på djurhem.ifokus har vi en akuthemslista där privatpersoner skriver upp sig om de kan hjälpa djur i nöd. Här hittar du listan
Detta hittade jag angående hunden:
Namn: Caroline
Användarnamn: LiveLoveLaugh
Ang. Katt så hittade jag detta:
Namn: Johanna Hoogendoorn Hennum
Användarnamn: Hennum
(endast några dygn)
Namn: Linda Hansson
Användarnamn: Lenore
(dock kattungar men kanske värt att kolla upp?)
Vi har även en lista för semesterhem/djurvakt. Kanske även det kan vara ett alternativ? Listan hittas här
Kanske något hittas där också?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
# 80 om pengarna går direkt in på Haga kontot är det lite körigare för Crisse att göra redovisning då hon är avhängd på när dem kan ge henne den. Men om ni som vill ge kan PMA mig så noterar jag ner i ett ark vem som gett, när och hur mycket in på Hagakontot så får vi lite av en översikt, låter det ok?
Tack Stirrup! OCh DaisyMoaElsa, det är väl bra nog som du föreslår?
Glömde skriva, kolla mer i listan, de jag skrev som exempel var bara de i närheten - kan självklart finnas någon eller några som kan hjälpa till även fast de bor en bit bort.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Jag har precis pratat med Haga och jag skall lämna katterna ikväll för tjejen från KKS vill att dom skall hälsoundersökas först innan hon tar ett beslut.
Åh hoppas det funkar!!!!!
Okej, då håller vi tummarna för KKS tjejen och hälsoundersökningen.
Nån som kan tipsa om hur man får tag på kontonr?
Vill du ha kontonumret till HAga? PMA mig
Vem i kks har du kontakt med crisse?

#91#
Du har PM
Finns en tjej på Eniro som kan ta emot hund. Kan iaf vara värt att kolla upp. Vem vet hon kan kanske ta emot någon katt också.
men det går ju inte att skriva så mycket på avsändare,
ska jag märka pengarna där det står mottagarnamn med Crisses katter?
sen står det ju avsändare och mottagare å där är det ju begränsat med vad man kan skriva, där måste jag ju skriva mitt namn så du ser att det är från mig. Fattar inte ja nu.. Sen är det bankkonto? Är det de så måta jag ha ett clearingnummer. Är det någon som vet, vill ju inte att pengarna ska hamna fel..
Ankie… det är ett postgironummer och där man kan skriva meddelande skriver man Crisses katter så kommer det in till Haga veterinär
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Typ av konto
Bankkonto Personkonto Plusgirokonto
Clearingnummer
Kontonummer
Mottagarnamn
Överföringsuppgifter
Belopp*
Överföringsdatum
Välj periodicitet Veckovis Varannan vecka Månadsvis Varannan månad Kvartalsvis Halvårsvis Årsvis
Meddelande avsändarkonto
Meddelande mottagarkonto
haha ja ni jag vet inte om jag är dum i dag, fattar inget ja tror ja skyller på att jag har suttit i skolan hela dan hahaahaa
Men #95 då är det ett plusgirokonto då? Det ska vara riktigt vettu
och där jag ska skriva meddelande får det inte plats med allt, alltså meddelande avsändarkonto där det står överföringsuppgifter, Mottagarnamn är det där jag ska skriva Crisses katter, där får det plats……
Nu är jag övertydlig med detta, så det inte böir nå fel 
nu är det gjort
Omgående
Crisses k…
Ankie S
500,00
hoppas att det kommer fram nu
kram på dig Crisse och hoppas att fler kan hjälpa dig 
Crisse
Vad är det för ras på hunden? Hur gammal är den? Hur är han?
Såg förresten att ett pensionärpar söker en hund i Osby. De ska visst bo nära skog osv. Finns på Blocket
OCh Ankie, när man betalar till ett plusgirokonto, så kommer avsändarens namn och adress fram hos den som har kontot. Det syns när överföringen är bokförd och det behöver inte du bekymra dig om, både namn och adress syns.

visst är man lite småkorkad ibland ankie?.. men det händer ALDRIG mej…
håller tummarna att det går att rädda kissarna, hunden, crisses skuld o allra mest crisse själv…..puss o kram på dej…
Tack Crisse för att du ger det en chans hur jobbigt du än har det nu. Vet att du innerst inne verkligen vill ge katterna det bästa.
Hoppas nu att allt löser sig med både undersäkningarna och tjejen som kanske kan ställa upp.
Håller alla tummar jag kan.
//Pia
Tråden låses på TS begäran.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"