Man blir så ledsen när man läser sånt. Tycker så synd om katterna.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Fruktansvärt. Men skönt iaf för de sjuka katterna att få somna in lugnt.
FIV behöver inte betyda döden… laddar upp en artikel från Göteborgs Katthjälp som har hand om några FIV katter.
#3. Det stod ju också i artikeln TS länkat till.
#4 skrivs inget om att katter med FIV kan ha ett bra fortsatt liv…
#5: Det står "Katter som har fiv men där viruset inte brutit ut i motsvarigheten till aids, behöver inte avlivas om de kan hållas inomhus." Ganska likt "FIV behöver inte betyda döden…".
I fakta från SVA ja, men inte i själva artikeln om just dessa katter.

ja risken kan ju finnas till en fortsatt bra liv , men är väl en chansning man tar ? att låta katten lida eller har jag helt fel ? . Vet hur det är och sitta och titta på sin katt som tynar bort och dör bit för bit vilket är en ohygglig syn =( var den västa tiden i mitt liv
Men jag vet inte jag , svårt och ta beslut om sånt om den plågas eller ej
sne verkar det som människan inte vet att börjar dom en gång matat katten/katterna så tar dom automatiskt över ansvaret för dessa , nått man borde informera om med i samhället

ska de bara kastrera hankatterna! står att de ska placeras de som e friska, hankatterna efter att de kastrerats-
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
ja det tänkte jag på med, det med att hankatterna ska kastreras. Honorna då? Det kan man ju verkligen undra hur de tänkt.
ytterligare någon i skåne som inte ser till att katterna får ett drägligt liv.
börjar du mata främande katter får man se till så att dom håller sig friska oxå..känner bara att… illa jag mår illa

Jag fångade 3 katter i Helsingborg varav en hade Fiv som blev konstaterat hos Haga veterinären. Dom talade om att en katt kan leva med Fiv i 5-6 år om inte infektionerna blir för svåra så att katten på grund av det måste somna in. Lester hade kraftiga infektioner i ögonen och munnen och hans röda blodkroppar var obefintliga så dom gissade att han hade haft sjukdomen länge, dom gissade att han var ca. 6 år gammal och han fick somna in. Jag fick även lära mig att det är mest hankatter som får Fiv då det smittar när katterna får sår vid slagsmål. Buster som fick ett permanent hem visade inga tecken på Fiv men innan jul blev han sjuk och då konstaterades att han oxå hade sjukdomen och han klarade inte infektionerna han fick utan gick bort hemma hos sina ägare. Zassa, honan som jag fortfarande har kvar har blivit testat men proverna var negativa.