Vi behöver virkhjälp av tärningar!
Underbara Monsi har hittat en eventuell ny marknad för mina Catzytärningar. JUst det… raggarna…..OCh de är villiga att betala bra för dem, då de går till Eslövskissarna. Så jag hade tänkt, snälla, snälla snälla, skulle jag kunna få hjälp? Ni behöver inte göra hela tärningarna, utan bara själva stommarna! Således för varje tärning två bitar, som är 15x5 cm.De ville ha både med och utan mynta, då de utan mynta var intressanta att ha i bilarna…. Så om någon känner för att virka raka stycken och sända till mig, vore jag väldigt tacksam! Givetvis betalar jag frakten. När jag virkar, så brukar jag använda virknål 3 och lägga upp 12 maskor.Det viktiga är ju, att bitarna är exakt tre gånger så långa som breda, annars blir det ju inga kuber. PLEEEEEEEEAAAAAASEEEEEE?????????????
JAg hinner knappt, för jag har ju fullt upp med att virka bautaråttor och nu ska jag upp på magasinet och kolal vad jag kan sy för grejer av Monsis saker….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
och nytt tips inne på Pyssel… MAn kan ju sy ögon!
Du tror inte att dessa ögon kan vara farliga? Om de lossnar tänkte jag.
Just därför så tänkte jag att man ska SY ögon i stället, som jag skrev i mitt första inlägg.
Jahaja, jag läste aldrig, såg bara dessa stora plastögon.
Finns det någonstans på nätet man kan lära sig virka? Jag tror att jag kan komma ihåg hur man gör en maska men annars har jag ingen aning.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
här har du liten film!
Tack! Jag ska kika igenom detta lite senare.
ja oxh som sagt, hjälp med tärningar. enklare kan det ine bli……
Hej!
Jag kanske kan hjälpa till och virka,det är längesen jag gjorde det men det låter ju ganska lätt.
Vad använder man för garn och vilka färger?
Kan i såfall åka o köpa garn imorrn och pröva om det blir bra.
Hälsningar
Pia
ja allt garn funkar! Jag brukar köpa billigaste tänkbara när jag köper. Rusta har ju specialpris nu på garnet Helen, 10 nystan för 100 kr och det är precis rätt grovlek. Mitt tips är att du låter djungeltelegrafen gå och att du hör dig för hos bekanta om de har restgarner som du kan få. Så har jag byggt upp mitt förråd, köper sällan bara om det är speciella färger jag måste ha, som till mina stickade bullar t ex. de bör ju vara någotsånär i bullfärg…..

Tärningar it is. Satt igår och funderade på vad som blir nästa projekt, och i och med jag har en sisådär två stora flyttlådor med garn kvar så… 
Någon speciell färg? Kanske börja med tjusig orange?

Å "raggar-dicar" hade jag i min gamla bil tidigt 80-tal;-) Orange plysch-modell var det som gällde.
Kanske skall ge mig på virkade istället. Skall de vara fyllda med något "gott"?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Färgerna är inte så noga. Bara de håller storlek raggartärningar…..MEn som sagt, du behöver inte göra hela tärningarna, bara stommarna, för en del ska vara med och en del ska vara utan mynta.
Hej igen,
Nu har jag fixt garn från Rusta tyvärr hittade jag inte nån virknål hemma så imorrn ska jag köpa en.
Jag tänkte jag kunde provvirka några stycken o skicka till dig så dom blir som dom ska.
Jag bjuder förstås på garnet o portot!!
Hälsningar
Pia/birmatanten

#15 Sååå söt!
OCh så lätt att göra!
här man behöver inte ens läsa, bara titta på bilderna

Glöm inte snöret i mellan på dem så man kan hänga dem i backspegeln
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
hahah nä, gör inga snören…..i alla fall inet för de som ska vara till katter.

Nä men till de som är utan mynta.
Ok var fäster man snörena då? I ett av hörnen? eller mitt på tärningarna? HAr liksom ingen erfarenhet av raggartärningar hahaha!

hörnen väll???
ja det löser sig nog för det är ju en sån sak man ändå gör i slutet

Hmm jag håller på att sticka lite… Har jag tid kanske jag kan lyckas att även virka. Kan ge det ett försök iallafall….
Hej,
nu är virknålen inhandlad så ikväll börjar jag virka, är jag helt ute o cyklar men skall det inte vara 5cm gånger 20 cm? annars blir det väl ingen fyrkant.
Pia
nej nej. om den är 5 cm bred så ska biten vara 15 cm lång exakt. En träning består ju av sex exakt lika stora sidor. Så man syr ihop två stycken som ett T liksom och fortsätter att sy sen så att det blir en kub med exakt lika stora sidor. Det är noga att det är exakt tre gånger så långt som brett, annars så stämmer det inte. MAn kan även virka sex exakt lika stora kvadrater också, som håller 5 gånger 5 cm, men det är ju lite jobbigare
Ok,då förstår jag
Pia
HAr fått bitar av snälla Emjon i dag, så så fort jag är klar med sista godisbiten i min nya påse lördagsgodis, så ska jag virka ihop dem!
Gunilla,
kan du skicka ett pm eller mail med din adress så ska du få några provvirkningar.
Pia

Kan varmt rekommendera Gunillas tärningar, min mans hund bara älskar dem! Funkar för min knäppkatt i emellanåt också… 
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"
Mina rosa plyschraggartärningar som jag fick i present till min första bil har snöret fäst i ett hörn på vardera tärning så man så flott kan kasta dem runt backspegeln
Här virkas det för fullt,är lite otränad men skall väl få upp hastigheten så småningom 
Pia/birmatanten

Ni är underbara kram till er alla virkare.

En tärning klar! Det blir en remsa virkad om dagen just nu. Hoppas på lite mer i helgen som kommer. :)
haha, kul! hoppas Monsi har fått Emjons vackra kissetärningar nu, de blå….
Emjon, tack för stommarna! OCh det ljuvliga bubbelplastkuvertet! MEn skicka inte i sånt såvida det inte är "löneförmån"… De är ju svindyra att köpa……Gör som jag, skicka saker i begagnade kuvert i möjligaste mån! Himla praktiskt, man vänder på kuvertet och sen så har man ju färdig avsändare…..
Skickar i helgen det som jag hunnit virka,blir dom godkända virkar jag gärna fler
Pia

Har fått två fina till kisar i dag.
Tusen tack, Emjon och Birmatanten för era stommar till täningar! Nu vill jag bara veta, om jag ska göra dem i raggarutförande , elelr i kattutförande.
Hej,
jag har virkat fler i helgen som jag skickar till dig i veckan.
Behöver du fler så virkar jag gärna mer.hör av dig i så fall.
Riktigt kul faktiskt
Pia
Åh tack tack!!!!!

Gunilla 60/40 blir väll bra? mest till katt.
Tusen tack alla ni som virkar!
Nu har jag alltså stommar mörklblå, ljusblå, gul, aprikos och röda! HAha får nog inte tid att sitta vid datorn så mycket om ni är så flitiga!

Behöver du fler som hjälper med virkning? Jag tar gärna virknålen i näven..men jag vill gärna ha beskrivning på det jag ska göra..:-) Nu sitter jag med en förkylning och har inte de rätta krafterna att ta mej till stan för garnköp..men så fort som jag är på benen igen ska jag försöka få tag i material:-)
Oj nu har jag fått jättemånga! OCh Tiana, så söta små extra saker! Dem lägger jag ut! De små klockorna är ju så söta, likaså den lilla korsstygnstavlan! MEn Siden, jag tar gärna emot! Det enda du ska tänka på, är att virka två exkat likadana stycken, som är exakt tre gånger så långa som breda. Så är de 5 cm breda, så ska de vara 15 cm långa. OCh här ser det ut som om de är virkade med nål 3, om jag inte tar fel? Så tusen tack, snälla Emjon, Birmatanten och Tiana! Nu har jag så jag kan göra 28 tärningsset totlat. Tänkte få färdigt raggarvarinaterna först.

Så bra att de kom fram! Jag har virkat med nål 2,5, men med lite tjockare garn än "normalt" för den nålen.
ja just sånt blir toppen. de ska ju vara stabila. Den söta lilla tavlan, den är meningen att man ska ha som den är va?
Kul Gunilla och nu har jag köpt nytt garn där det blir lite andra färger.
Tack snälla du för presenten som kissarna uppskattade jättemycket.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
ja nu får jag sätta mig och förfärdiga dem helt också, så att Monsi kan sälja raggartärningarna snabbt!

Ja, tavlan kan man ju ha som man vill efter tycke och smak. Om man vill så är det bara att vika in kanterna och limma på en pappskiva på baksidan.
Tycker den var så söt som den var. Ska lägga ut den i veckan!
Hoppas du fått tillräckligt med stommar till tärningarna,annars får du skriva här så virkar jag mer.
Pia
Vad bra att alla hjälps åt, det är så det ska vara tycker jag.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
JA nu får jag ta det lugnt, så jag betar av det jag har!
Oj, såmycket fint material vi fåttnu! Tusen tack,snälla Emjon, Birmatanten och Tiana! Förhoppningsvis, så ska första laddningen raggartärningar gå iväg till Monsi på fredag. JA, jag lovar att visa bild på dem innan jag skickar dem…..
Tack själv för råttan mina tre katter älskar den!! Pia

Tack så hemskt mycket! Vet precis var den överraskningen ska hamna ;)
Så tack, Birmatanten, Emjon och Tiana för tärningsmaterial! Nu är 9 raggartärningspar packade och går iväg med Schenker till Minsi i morgon. Så här ser de ut! OCh de kommer troligen att säljas dyrt till förmån för Eslövs kissar!

Så häftiga de blev!
ja, du får dem i morogn. Nu ska jag ta itu med dem som är för katter. Det är liksom ingen hit att sitta vid datorn på kvällarna. INte fått ordning på min stora burk än….
Jättefina!!!
Pia

Tusen tack alla ni som varit med o virkat!
Tärningarna gjorde sucse o gick som smör i solsken under den tiden jag var på klubben.
Lämnade dem i går kväll hoppas försäljningen forsätter i samma tackt!
VA?????? Raggar tärningarna? Eller katttärningarna? nu får jag tydligen sätta mig och sy nya…….Du får hålla mig informerad om vilken typ jag ska göra först…… Blir nog lite borta i eftermiddag, då jag ska rensa hela min stoa burk. Ska formatera om hela burken. Första gången, så jag lär mig…..

Ta det lungt Gunilla det finns beställningar på tre speciella bil tärningar i övrigt tror jag det är bra om de andra blir sålda först så skapar vi en efterfrågan.
Tänk på att dessa tärningar kommer att synas i hela sverige i sommar.
Håll tummarna att det kommer flera special beställningar!
ja de där med biljard8:An kan nog bli svår….. Det är svårt att brodera snyggt! Vad är beställt? förövrigt?

Gunilla: Hur har du gjort snörena? Jag kan göra en av specialbeställningarna ikväll ;)

Ta det lungt med 8an får besked på lör om den.
Tiana, snörena är virkade. först så fäster jag i ett hörn på en tärning. Sen virkar jag 100 luftmaskor och fäster i ett hörn på tärning 2, sen virkar jag tillbaka fasta maskor.I samma färg som prickarna. Kollade efter mörkrött garn, inte så där väldigt mörkrött…. Får testa i allafall.

Bara det är mörkare än jordgubbstärningarnas så tror jag det blir toppen.
Ok, då ska jag avlägga helgens rapport. HAr förfärdigat 2 st biltärningar i klarrött, har ju fått massa färdiga stommar av Emjon.Tack, ytterligare kuvert kom i fredags…… HAr även gjort ett par biltärningar i Svenska färgerna. dvs gult med blå prickar och snören. HAr även gjort två katttärningar i "jordgubbsfärger" dvs klarrött med görna prickar. Fick sen ide på en specialare för bil, vill inte avslöja än vad det blir. Ok, då börjar jag virka mörkröda stommar i kväll.

Ta det lungt Gunilla.
Vi tar special beställningarna å ger dem en chans att sälja undan vad de har.
De vill ju helst ha i samma färger som sina bilar så mintgrönt med vitt, rosa med vitt, grönt mmde vanliga raggar bils färgerna
Ska bli spännade att se specialaren.
De katter som har fått tärningar älskar dem.