Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2013 ggr
Naquita
0

*Löst* AKUT kattunge

AKUT! Ronneby riksbyggen ringde mig,

en man i Ronneby har blivit vräkt och kvar i lägenheten sitter katten utan mat och vatten sedan igår.
Mannen har inte hämtat sin katt och polisen har inte möjlighet att hjälpa till just nu, utan hänvisade till mig.

Han tog sina 2 hundar och gick, utan att bry sig om katten. 
Kan NÅGON ta hand om den i stödhem eller perm. hem?

Ska hämta den nu vid ett, då jag blir insläppt av områdets vaktmästare.

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag hämtat henne, en liten kattungehona!

Svart med vit medaljong och vita fläckar på baktassarna!

Mager men social och kelen, ca 5 månader gammal.

kattmatten
0

Vilken sötnos. Hoppas hon får ett bättre hem. Det är alltid så tragiskt sånthär, både för människorna och djuren som är inblandade.

Jag blir lika ledsen varje gång jag läser om ex en katt där husse eller matte dött och ingen vill ta hand om den. Sorgligt!

Naquita
0

#2 kan säga så mycket som att husse har sig själv att skylla ang. vräkningen och jag är bara glad att jag fick ta katten därifrån.

Hoppas också på ett hem:)

Rulta
0

Puttar!

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

kattmatten
0

# OK men ibland har det ju varit tragiska fall du haft och tragiskt är det för katten oavsett.

Nospuss till den lilla från Adelle och gänget

Tiana
0

Urgullig!

Naquita
0

#5 ja, ibland är det så man gråter. Jag hoppas bara hundarna har det bra. Ingen som vill ha en söt liten charmig tjej?

Rulta
0

Om vi inte redan väntade ner Lova så hade vi inte tvekat! Hoppas ett hem ordnas snarast!

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

nemeni
0

Naquita, skickade ett meddelande till dig för några dagar sedan, har du fått det?

Druke
0

Jag har en plats ledig för henne, om det inte redan har ordnat sig :)

Katthemsmatten
0

Åter igen ett fall där man ser att katten inte har samma status som hunden. Så innerligen sorgligt. Tur att husägaren i alla fall kontaktat någon i hopp om att katten ska få ett riktigt hem. De kunde ju ha tyckt att det var enklare att ta katten för avlivning.

Typiskt att man inte kan få hjälp i ett uppenbart vanvårdsärende. Jag menar, vad annat än vanvård kan det vara om man överger sitt djur?!?!?!?!?

Hoppas det finns någon i närheten som kan ta hand om henne. Och drömmen är ju att det blir ett permanent hem för den lilla sötnosen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Sagolika
0

Vilken underbar liten tös! Kyss Hoppas det löser sig med ett bra hem till henne.

Naquita
0

#9 har jag säkert men inte hunnit läsa. Ska gå igenom alla mail i helgen:)

#10 Druke vart finns du?=)

candycandye
0

Supersöt liten en:) Hoppas det finns en plats till henne någonstans..

Druke
0

#13 Jag finns i Karlstad, glömde säga det. Men om det krisar så går det nog att ordna med transport och så :) Finns det någon närmare som kan ta henne så är det ju också bra!

Lena
0

Det är ju så att man gråter. Hur kan man lämna en sådan liten kisse åt sitt öde? Den lilla tjejjen är underbar och värd ett bättre öde. Vilken tur att Emma finns!

Så bra Druke att du kan ta dig ann kissen!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Naquita
0

Kattungen är tingad av en kompis av mig och flyttar på måndag kväll:)

candycandye
0

Vilka goda nyheter! Underbart, berätta gärna hur det går sen

Puma77
0

Åh så underbart att det löst sig. Hon är så bedårande söt och hade jag inte huset fullt redan hade jag för länge sedan tagit henne;)

//Pia

Lena
0

#17 Det var glada nyheter!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

#10 Men det är ju toppen Duke!! Och vad hade kattvälden varit utan dej Naquita…vackra fina missen..tänk om man kunde trolla fram platser..o säga till de egna katterna att välkomman andra som behöver in i värmen!

Druke
0

#17 Åh, men vad skönt! Önskar henne lycka till i sitt nya liv! Glad

Det finns säkert någon annan som behöver min hjälp.

essut50
0

#22 Dom här katterna behöver akut hjälp..

Svarta svansen och Svartöga AKUT

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Druke
0

#23 Åh, jag skrev där genast…