Nån som kan hjälpa mig?
Jag bor i ett område lite ute på landet utanför Örebro o här har nästan alla katter som springer ute. Jag känner till två som är kastrerade men har sett ca 15 individer som jag tror är fertila. Jag har sett flera parningar och hört parnings skrik. Nu skulle jag vilja sprida lite skrämsel propaganda så att säga. Berätta vad som kommer hända med alla dessa kattungar som kommer födas. Så jag undrar om någon har något sådan info som jag kan sprida vidare. Och visa bilder på hemlösa katter osv.
MVH Madeleine
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Gå in på Kattstatus sajten så hittar du både posters och broschyrer som du kan skriva ut och sätta upp i omgivningen och/eller ge till dina grannar. Där finns även olika artiklar i ämnet.
Klicka på bannern längst ned i mitt inlägg så kommer du till Kattstatus sajten.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag kan tänka mig att t.ex Josefa och Naquita har bilder på kattungar som ser eländiga ut och har berättelser om dom.
Katthemmen i Örebro har säkert också något som kan användas som skrämselpropaganda.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Men du.
Du har ju världens bästa Wikki Bloggkatt som bor i Örebro och matte Miriam som är engagerad i Örebro Katthem.
Gå in på hennes Blogg, där hittar du mejladress till en som verkligen bryr sig.
Nalle
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.505275