Bra information om giftiga växter
Jag var på trädgårdsmässan idag och kom hem med ett par växter som jag var osäker på om dom var giftiga för katter. När jag sökte information på nätet snubblade jag över den här amerikanska sajten som jag tyckte var väldigt bra. Jag gillade särskilt att det fanns bilder på växter och till och med en liten video. Kanske någon mer än jag kan ha nytta av den här informationen:
men nånting stämmer inte, kanske min engelska:)
Äpple är gifiga för hästar?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

skumt, det står att äpplen är giftiga för hästar, hundar och katter, inbillar mig att man ger äpplen till hästar iaf, och hundreklamen för hundfoder har ju äpplen :/
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...
Bra sajt som sagt. Men det var knepigt att äpple är så farligt. Om jag fattade det rätt är det framförallt bladen och kärnorna som är giftiga.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#1 Det kanske är så att träd och grenar innehåller giftiga ämnen,det betyder ju inte att frukten är giftig.
#1 - tror knappast grenar från äppleträd är giftiga då man ofta ger det till gnagare (kanoner t ex) att få tugga på.
Hm… ja det var ju inte äpplen jag hade köpt :-). Den lilla videon jag hittade med en man som beskrev ett antal giftiga blommor och visade upp dom kändes i allafall trovärdig…

även till fåglar rekomenderas äppelkvistar, men det står ju att det innehåller cyanide, som är ett nervgift, vanligt för människor är att man får cyanidförgiftning av rök från bränder
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...