Katthona söker hem!
Behöver hjälp med att hitta ett hem åt en bekants katthona. Hon är ca 3-4 år gammal. Ägaren orkar / vill ej ha kvar henne längre. Lämnar katten själv flera dagar i sträck.
Har försökt tala henne tillrätta, men hon anser sig inte ha ork eller tid att hitta hem så jag har lagt detta på mitt ansvar.
Hon heter Bella och är en mycket snäll och trevlig katt, omän lite reserverad mot folk hon inte känner, men det brukar gå över fort.
Hon behöver lära sig att få vara katt. Hon har vart instängd i en liten etta sedan hon var liten, utan klösträd, ej fått vara på möbler, inte fått sitta i fönster..ingenting. Bara haft en liten golvyta att roa sig på.
Dock är hon EJ kastrerad el märkt, hade jag haft pengarna hade jag gjort det själv men nu har jag inte det. En ev ny ägare skall få detta gjort, och Bella ska ej heller bli utekatt!
Tycker så synd om katten och jag tycker hon är värd en andra chans. Hon är jättemysig när man väl lär känna henne.
Kissen finns i Västerås hos mig fr.om nu i helgen då katten fått vara själv nästan hela veckan. Jag har förr varit kattvakt åt Bella, och vet sedan dess att hon ej går ihop med min katthona jag redan har, så jag önskar att Bella inte blir så långvarig här, för båda katternas skull pga stress.
Maila mig gärna: ver_wib@hotmail.com
Om Bella kastreras kanske hon går bättre ihop med din hona.Det är ofta problem att få okastrerade katter att samsas.
Hör med billyhittekatt http://billyhittekatt.se/ om du kan få hjälp med kastreringskostnaden.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Jo , men jag har redan tre katter och att ha henne här permanent är tyvärr inte aktuellt. Min kvot är fylld redan. :)
Tråden låses då detta är en sajt för hittekatter/vanvårdskatter/dödsbo som ej har ägare.
Andra omplaceringsärenden hänvisas till andra sajter såsom blocket, Djurannonser iFokus, www.katter.nu, www,katt.nu mfl. Det finns massor av vanliga kattsajter men hittekatterna har bara Hittekatter iFokus.
/emma, Medarbetare hittekatter.ifokus