Zorro o Zigge hatar varandra
Nu e lillkillen Zigge 10 månader o Zorro o han bråkar hela tiden. Zigge kan inte gå förbi Zorro utan att Zorro morrar o vill slåss. Från dag 1 har de älskat varandra o vill vara i varandras närhet men nu känns det som de hatar varandra. Zorro blir då sur o Puma ( honan som inte bryr sig om deras tjafs) råkar illa ut för Zorro flyger på henne. Jag har sagt till dem nån gång men de fortsätter ändå? håller de på at slåss om rangordningen? men om de gör det varför e inte Puma inblandad?
tacksam för svar
Jag tror ju att Zigge börjar visa att han börjar bli en man… Det är nog rangordningen dem emellan… Att inte Puma bryr sig, är ju som du själv sa: hon är tjej…
Jag vet inte, men det verkar så efter hur du beskriver det…
Om det eskalerar för mycket, så får du sätta ner foten och visa att det är DU som är flockledaren…
Jag hade ordentlig pli på mina katter… De vågade inte bråka, och om det hände och den som startade såg mig, sprang han/hon under sängen… Jag tog då fram denna bråkstake (oftast hon) och såg till att spänna ögonen i hennes/hans ögon… Jag sa också orden: Akta dig med en lite rivande röst, så att det nästan lät som att jag morrade… Det krävdes, annars fick jag inte bukt på bråket… Det var väldigt sällan som de sen bråkade… De blev bra kompisar och förstod att det var jag som var ledaren… De mådde bättre och jag mådde bättre. Vi fyra låg och delade sänghalva, även om jag hade bäddat i den andra sänghalvan till dem…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
P.S. Det är väldigt vackra kissemissar du har… D.S.
Är det Zorro som har högst i rang månne? Här hemma så visar ju Thindra var skåpet ska stå till Billy. Tudor bryr sig inte om när hon kan flyga på honom. Billy tar det lite med ro ändå och får ibland skylla sig själv då han är så otroligt nyfiken på henne och kommer nära.
//Pia

tack =) Så det e Okej om jag lägger mig i? jag har inte velat göra det för jag har varit rädd att jag fördärvat nåt då.. ska genast ta på mig flockledarrollen =)
men vilka fina missar :)
Är Zigge kastrerad ännu? Annars är det troligen det här att han börjar bli känsmogen som får Zigge att reagera. En fertil katt har alltid högre rang än en kastrat. Problemen går i så fall över efter kastreringen.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alla 3 katterna är kastrerade. De började slåss efter han blev kastrerad. de har bråkat lite ikväll men jag har sagt till på skarpen så de har lugnat sig. Det är mest Zorro som blir så upprörd hela tiden o väser o har sig. känns som Zigge tycker det e roligt att Zorro blir så arg.
spruta vatten på de med en en blomspruta, de brukar jag göra när Rödis mopsar upp sig för mycket mot katterna
#7 Hur länge sedan var det som de kastrerades? Det kan ta ett bra tag innen hormonerna går ur kroppen. Våren är en jobbig tid för katterna då det är mycket hormoner igång även från andra katter. Även kastrater kan ryckas med i det här. Sedan har katter sina jobbiga åldrar när de visar upp rena rama tonårsfasornera. Brukar dock lugna ned sig.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#9 han blev kastrerad i januari. jo jag vet att han e inne i sin värsta period nu .
#8 jupp vattensprutan står på bordet =)
Provat med feliway? Det brukar dämpa det värsta och lugna alla i kattflocken.
Det är klart att du ska lägga dig i. Det ÄR ju faktiskt du som ÄR flockledaren… Eller hur?