Övergivna katter i Borås
Runt vår lägenhet springer 4-5 katter och alla utan halsband. En av de är riktigt tovig i pälsen och bara jamar, en annan saknar päls på halva kroppen och är livrädd för människor och de andra katterna.
Jag har aldrig varit med om något liknande och kattmänniska som man är, vill man ju inte att de ska ha det såhär.
Är det någon som har något bra tips på vad jag kan göra?

börga med att sätta på dem halsband kanske och skriv att en ägare hör av sig så att du vet om de är hemlösa elr inte vore kanske en bra ide, folk har ju katter ute på de messt dummas ställen, svårt med den med pälsavfall, den kan väl misstänkas vara hemlös i allfall, det låter som att den behöver till en veterinär, kanske att kks har några aktiva i området annars vet jag inte vilka kattehem där finns, men kolla under länkar här om det är något som låter att va i närheten, kolla även med polisen om de kanske är efterlysta,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag funderade på att skriva lappar och sätta upp i lägenhetskorridorerna närmast här och se om det är någon som känner igen de! Hade jag själv haft katt ute hade jag alltid sett till att de har halsband åtminstone. Det är ju förståeligt om de ramlar av men ingen av de har haft halsband någon gång!
Som du säger, den med pälsavfall misstänks ju mest som hemlös men det är så svårt. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det!
Jag ska kika runt lite efter länkar och även kolla efterlysningar!

#2 Jo men börja och sätta upp lite lappar. Kanske ni är fler som reagerat på katterna och någon att någon vet mer. Har du lite flax kan du på så sätt också få något stödhem på kroken kanske?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus