Solsken på Sorgenfri
Vid min arbetsplats och Vargtassens hem har en främmande svart-vit katt den senaste tiden varit synlig. Vi har sen tidigare byggt ett isolerat bo till TNR- katterna i vår trädgård, och där har vi påträffat den flera gånger och den har även varit synlig vid matstället. Vi tyckte den hade ett vitt halsband så polisen är uppringd, Blocket är kollat o.s.v. men inget napp.
Vi beslöt oss för att fånga den skygga katten och satte ut fälla måndag och tisdag men ingen katt. Satte i torsdags en Lotinfälla på inmatning som skulle stå några dagar och laddas igen imorgon söndag. Ett misstag av mig så glömde jag att ta bort laddningen till fällan så några timmar senare satt han där. Blev övernattning hos en kamrat till Vargtassen och igår körde vi till vetten för koll om öronmärkning. hos min snälla veterinär som lovade göra detta gratis.
Det blev en lyckad dag för Pelle, för hans matte och oss, för han var både öronmärkt och kastrerad, han var dessutom tam, och hans matte hade varit klok att skicka in registreringen. Han har varit försvunnen i nästan 3 månader. Puss på dig gulliga Pelle
Men oj vilken solskenshistoria det här blev. Jättekul! Där ser man hur viktigt det är med ID-märkning och registrering! Kanonbra jobbat också av er.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
men så bra jippi. Jag förespråkar alltid idmärkning och tjatar att de som inte har det på sina katter skaffar det.
Liten glädjetår i ögonvrån.
Skönt att det ibland ordnar sig så lätt. Fast Pelle har antagligen inte haft det så lätt dessa tre månaderna.

Så gott att en stackars kisse är återförenad med sin matte.
Pälsbollarna i Höganäs

Nej men åå sicken trevlig historia! Det är så glädjande att läsa att id-märkning verkligen har en så stor betydelse. Tack vare ert jobb och mattes ansträningar med att märka osv så har Pelle hittat hem.
#3 Nej det har nog också varit tuffa månader att försvinna på!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Välkommen hem Pelle!
Ja vem kunde ana att Pelle var en så kelen och tam katt, han som stack så fort jag öppnade fönstret och såg helt skräckslagen ut bara man tittade på honom. Lycka till Pelle

Känner mig fortfarande lycklig.
Han har haft lite tur som hittade till vårt stora isolerade hemmabyggda katthus att värma sig i, med tanke på att han försvann under den värsta tiden med höga snödriver, som vi dagligen fick ösa snö ur.

Sitter här och gråter glädjetårar för mig själv men även tårar för att han varit bortsprungen de 3 värsta månaderna på mannaminne.
Alldeles fel årstid att springa bort på.
En sån tur att ni byggt ett katthus i er trädgård Gullmat.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
En riktig solskenshistoria och vilken lycklig matte han måste ha

En jättelycklig matte och en lika glad kattkompis som saknat sin vän. Dom snusade på varandra meddetsamma.
Pelle visade sig vara en katt som är född utomhus och fått detta permanenta hem via en förening. Han är under året. Matte visste inte hur han kommit ut, men förmodligen vad hon trodde har han smitit ut i trapphuset när någon gått in i lägenheten. Det tog en stund innan hon saknade honom och då har någon i trappan släppt ut honom. Hon har gjort mycket rätt men inte ringt och bett om hjälp till föreningen som då förmodligen tipsat henne om att sätta fälla, men det är inte lätt att veta allt.
En sådan tur att Pelle blev infångad av er, och inte någon med "onda händer"… Man har varit med om en del… Grattis till er, till Pelle och till Pelles "föräldrar"… !
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.