*LÖST* Akut..Hjälp i Sundsvall..
men oj oj, finns det ingen från Sundsvall här?
men snälla nån då var det den katten som du skrev om som behövde ha skjuts, som Simson med systra skjutsade?
Jag kommer från Sundsvall men bor inte där tyvärr. Kan du inte ringa ST eller Dagbladet och be dem skriva om denna katt? Det är ju faktiskt rätt unikt och allvarligt läge.
Vilken klinik rymde hon från?
Undrar som 3# vilken klinik rymde hon ifrån ?
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Men oj!!! Detta är ju verkligen akut..kanske man skulle kontakta deras lokalradio, här behövs många ögon för att hjälpas åt att finna kissen..hon ligger säkert och trycker någonstans…stackars misse…
Hur kan en katt ens ymma ifrån veterinären? Hjälper veterinären till?

Har någon skrivit på Svenska Katters Sida
Finns kanske någon där som kan hjälpa till.
lilla missen, ja lokaradion kanske kunde vara något. Ja kan inte någon från Sundsvall hjälpa till om det finns nån, det skulle ju behövas sättas upp lappar kring vettestationen å så med bild på missen…
men hur ska dettta gå

-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Jaha, på så vis. Jag trodde det var veterinären som slarvat.

hon hade ingen tratt på sig får jag hoppas?!

lokalradion…lokalnyheter på tv..lappar överallt..självklart hade jag varit ute o letat o delat ut lappar om jag bara hade avståndsmöjligheter till det.
putt!
jamen de som tog hand om missen då, kan inte de hjälpa med att ringa lokalnyheterna, sätt upp lappar etc men det har de väl gjort redan eller 

Det känns personligt. Jag skulle aldrig utsätta mig för den påfestringen som en dylik resa gör i vanliga fall. Vet av erfarenhet att kroppen inte orkar. Det har den heller inte gjort i detta fall och jag har inte återhämtat mig än trots att jag legat sedan i fredags.
Att de inte kan ordna något så enkelt som en färd till vetten känns som ett långfinger i ansiktet på min hälsa och min syster. Så nonchalant mot oss två och mot Catfoot!
Att spela med min hälsa är inte accepterbart i min värld. Jag är mycket sparsam med uttag ur den då jag inte har så det räcker för en vanlig vardag ens.
Ja jag är mycket besviken. 
Men usch vilken mardröm det här har blivit! Kan tyvärr inte göra annat än hålla tummarna och putta upp tråden här nere i Västsverige.
Gick buren sönder eller vad var det som hände när katten rymde sin kos? De som transporterade den måste ut över hela stan med lappar där det utlovas hittelön. Press och polis, katthem.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
jag känner inga personer i Sundsvall, tyvärr, men kanske kan ni be om hjälp i dom andra katt-trådarna. Kanske finns Sundsvalls-människor kanske finns där…
ja hoppas verkligen att de som tog hand om missen sätter upp lappar och allt som står i deras makt att hitta missen igen :( detta är ju bara för sorgligt…
Hur kan sånt hända? Dålig transportbur, som vanligt? Att folk aldrig lär sig……Hoppas de försöker göra allt vad som står i deras makt att få tag i katten nu. Stackars dig, Simson och din syrra. Allt förgäves.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#22 Jättebra! Det är en stor sajt med drygt 4000 medlemmar. Några borde bo i Sundsvall.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Catfoot du vet inget om de som har hand om katten har gjort nåt? Har de satt upp lappar odylikt……
Varför kastrerades inte katten innan man körde upp den? Omplacering, vettebesök och allmän panik kan inte varit bra för katten.
#26 katten blev kastrerad innan missen åkte..

Har du läst tråden har du sett att katten var både kastrerad märkt, den var uttorkad o skulle till vet.
Akut..Hjälp i Sundsvall..
Kisse som blev kastrerad i fredags har smitit vid ett vettebesök, när hon skulle bli uppvätskad….Finns det några som kan hjälpa till att få in denna kisse, i Sundsvall, verkligen akut, eftersom hon var uttorkad å nykastrerad….
Det framgår inte,,,men tack för pikarna.

Lappar o bilder på katten håller dom på att sätta upp nu.
putt och hoppas nu kissen blir hittad
jag med. Men personligen, så har jag inte stort hopp om att finna den stackarn vid liv.
Det står ju inte när den smet, då är det lätt att tro att allt skedde i fredags.
#32 är det småhus omkring lägg lappar i brevlådorna. Så gjorde vi när Lisa Lurvas smet på väg in till veterinären och det var det som blev hennes räddning att någon hörde av sig via lappen i brevlådan. Jag tror att det finns chans att katten lever men det brådska.
Vilken dag försvann katten?
Finns det någon som kan lägga in en tråd på SKS och ange var exakt katten försvann och hur den ser ut, helst med bild.
Eftersom katten försvann i går finns det verkligen hopp fortfarande att hitta den men då måste allmänheten veta hur den ser ut. Dessutom underlättas sökandet om man vet var i Sundsvall den försvann.
catfoot, catlounge? värt ett försök!
har skrivit där inne nu
har du lagt ut på KAttpolisen?
ja bild på kissen behövs.
Undras hur omgivningarna ser ut där katten försvann. Det vore ju bra om man kunde sätta ut och bevaka en fälla där katten försvann om katten nu ligger och trycker alldels intill. Det ska ju bli kallare i Sundsvall så det gäller att aktivt söka i området.
ja vill den nte äta, då är det inte lönt med fälla med god mat… Lokaltidningar? Lokalradio?
jamen försvann missen igår så är det klar det finns chans att hon lever, jag trodde det var i fredags missen försvann. Men nu blir det andra bud…..
#53 o ja det vet jag att de gjorde men
sen trodde jag att de som tog han om katten åkte in igen till vette på fredag för att vätska upp missen, men än finns det hopp Catfoot.
ja hoppas att de verkligen gör allt de kan. Har du nån kontakt med de som tog hand om katten Catfoot så du vet hur allt går och framförallt vad de gör?
usch vad jag tänker på denna misse, fan hur det ska vara du…. så himla onödigt ju..
hoppas hoppas hon låter sig hittas…
bra Catfoot att du har en tanke, det är alltid bra.
och du allt är genomförbart… det tror jag ivarjefall
tack för din tanke 
jag tror på den

Dom som tog katten till vetten när den försvann, får sitta fällvakt och leta i hela närområdet och klä in en stor t.e.x hundbur med regnskydd och flisfiltar där den försvann som den kan söka skydd i. Man får inte ge sig.
ja det är det minsta de kan göra.
Ja det gäller att verkligen aktivt leta efter katten i området. Det är inte omöjligt att hitta en katt som plötsligt försvinner i okänd trakt. Lisa Lurvas är ett strålande exempel på detta. Hon kämpade i regn och snöstorm liten som hon är och som jag skrev återfanns via en lapp i en brevlåda i en för henne helt okänd trakt. Jag kan inte räkna alla gånger vi genomletade Glostorp och inne i Oxie och tapetserade trakten med efterlysningslappar från kyrkan till livsmedelsaffären. Det gäller att snabbt finna katten med tanke på kylan och Lisa Lurvas har visat att inget är omöjligt. Naturligtvis glömmer vi inte heller norska Daisy.

Hade Lurvas förflyttat sig långt ifrån där hon rymde?
Lisa Lurvas hade förflyttat sig cirka 300 meter. Hon var borta knappt 14 dagar. Det gäller att inte ge upp utan fortsätta leta aktivt och också kolla att lapparna inte tas ner. Måtte de hitta katten snart.
ja, men den katten var frisk och inte nyopererad va? den här lilla stackarn är ju nykastrerad och dessutom uttorkad….
Lägg in en annons på denna site http://www.sundsvallsdjurhem.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=14&Itemid=45
Hemskt trevlig personal.
MVH Sofia
#69. Hon var väldigt liten och tunn då.
Att det är så svårt att få fram en beskrivning hur katten ser ut. Hur skall allmänheten kunna hålla utkik efter en katt om man inte vet hur katten ser ut?

Det sitter kort på katten överallt dom har satt upp dom, där katten förvann.
Inget nytt på fronten?

läste just historien… vad jobbigt….. o NÅGON borde ju finnas i sundsvall….är det utlagt trådar på övriga kattsajter?….
storputten oskar….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
men vart på blocket? Hittar det inte…
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
jaha nu förstår jag, jag tittade på gävlebors län ja.. 
Gud vad jobbigt att kissen inte hat upphittats! Känns inte alls bra det här.
Värmekameror ja var kan man hitta sådana? Räddningstjänsten borde väl ha dem eller möjligen polisen.
Ja, oron är stor nu…Sitter i startgroparna, hittas en värmekamera så blir det Sundsvall för mig i morgon, eftersom det inte finns några Sundsvallare på sajterna, så får väl jag bli det för en dag…Provar brandkåren, annars så kanske dom får hänvisa vart man kan få hyra eller låna en sådan..
men går det inte att få nån tidning intresserad? De brukar ju skriva om katter som inte kommer ner från trän, borde ju oxå kunna skriva om en katt som är nykastrerad och riskerar uttorkning och till följd av det kan dö…..

Med tanke på att katten inte var i bästa form borde den finnas i närområdet. Förstår inte varför inte dom som lämnade katten kan hjälpa till
hoppas hoppas katten hittas snart….
Hon som försökte ta katten när den rymde blev svårt riven å biten, så hon ligger ännu på sjukhus, tyvärr..annars hade hon säkert varit med å sökt kissen…Hon som startade det nya katthemmet i Sundsvall, är väldigt engagerad å gör allt för att hitta kissen..En riktig kattmänniska…Kram till henne, vet att hon mår jättedåligt av detta…

Vem har satt ut fällorna och vem passar dom
#87 men oj oj ligger hon på sjukhus för att katten rivit å bitit henne?

Svårt att se på blocket hur katten ser ut. Man borde kanske ge en beskrivning, vilken färg och andra kännetecken
Önska henne lycka till, både med katten och det nya hemmet i Sundsvall, de behövs. De som var med på TV har jag inte mycket till övers för.
Be Lena även skriva ut ett mobilnummer i blocketannonsen, det är mycket bättre att ha än mailen, kanske de behöver få tag på någon snabbt om de kanske ser katten eller liknande?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#95 Aha 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Det går väl att få en beskrivning hur katten ser ut här i tråden. Inte heller i tråden hos SKS finns någon beskrivning av katten.Är den svart, grå eller vad? Förstår inte att det är så svårt att få ut detta.
Hur skall allmänheten som är inne här och hos SKS kunna hålla utkik om man inte ens kan få en beskrivning på katten.
Man kanske kan lägga in samma bild här och på sks som den som finns på blocket? Visserligen inte den bästa bilden men iaf nåt?
Som vanligt bor man alldeles för långt bort för att kunna hjälpa till med sökandet. 
å inatt har de varit -20 grader i Bollnäs så undrar om det inte varit nåt liknande i Sunsvall å.. missen kissen då hoppas hon blir hittad snart..
Lovar, finns det någon från Sundsvall som visar det minsta intresse för at hjälpa till, så ska den personen få all info, å beskrivning å bild av katten..Jag sitter 13-14 mil därifrån, har personligen inte ens sett katten, så jag är fel person att beskriva henne…Men lovar vad jag skrivit ovan..
#100 Jag förstår inte. Det kan ju finnas personer som går in på detta forum och SKS och som bor i Sundsvall eller känner någon i Sundsvall och som skulle kunna hålla utkik. Inte ska de behöva registrera sig som medlem och anmäla sitt intresse för att kolla efter katten. Det kan räcka med en allmän beskrivning om ex färgen på katten.
Ja, men jag tyckte jag förklarade mig, men tydligen så gick det inte fram….. Men om nån blir intresserad å vet nån, vill inte dom ha info,??? om vart katten kan befinna sig å vilken väg katten rymde från, tror ingen springer hela Sundsvall i blindo, utan info…….Jag lovar det jag skrivit, å får jag fram en bild, så naturligtvis kommer den att synas här..Blir så less…Är bara en mellanhand, som försöker hitta medhjälpare i Sundsvall….Är orolig för katten, det är det enda…..
en liten putt så här på torsdagen kvällen.
åh ingen katt i sikte än då…. usch vad jag tänker på denna katt. Hon kan väl inte vara på väg hem inte?
#87 Oj var det så dramatiskt runt smitningen. Då förstår man ju lättare att den som tog katten till veterinären inte själv kunde delta i sökningen. Ett tragiskt olycksfall i arbetet helt enkelt. Sådant händer tyvärr ibland även i de bästa familjer.
Har tillbringat min dag i Sundsvall, men en helt underbar männniska Lena på Katthjälpen….Vi har gått med värmekamera i meterdjup snö, bland stenar å träd, hyreshus i massor..Ja, är helt slut, men ingen kisse, vi frågade alla vi mötte, lappat hade Lena redan gjort..Ja, det var med sorg, jag lämnade området ikväll, men vi kunde inte göra mer för tillfället….
#106 Vad ni har jobbat hårt idag! Tyvärr är nog inte oddsen så himla goda med tanke på kissens allmäntillstånd, den bistra vintern och tidsaspekten. Man kan dock inte göra mera än vad ni har gjort. Ibland går det tyvärr åt skogen i arbetet med hittekatterna, hur man än anstränger sig och kämpar. Oturen slår till helt enkelt. Bra att lappar är uppe. Vi får trots allt fortsätta att hoppas.

En klart mycket bättre bild än min lilla ögonblicksbild inträngd i bilen…
Hoppas verkligen att det ger resultat!!
Underbara ni vad ni kämpat idag!! Jag har legat o proppat i mig värktabletter och tänkt på er. Önskar det kunnat ge framgång. Önskar jag vore synsk…
Massor med kramar!

Kisse har kanske inte förbrukat alla sina 9 liv ännu.
Titta på Kompis Memphis som varit ute i 40 dygn efter branden. Katter är ju verkligen överlevare och jag hoppas att hon inte var så svårt uttorkad när hon skulle vätskas upp.
Snö finns det väl säkert minst lika mycket hos er som här i Blekinge och snö blir ju till vatten i en liten kattmun om hon inte var alltför dålig som sagt.
Vi håller tummar o tassar här nere många mil från dig catfoot.
Vilket engagemang.
Kram Nalle med 7 odjur
#111 Vi ska naturligtvis fortsätta att hoppas. Sån fin kisse hon är där på bilden. Man önskar ju Vilda allt gott. Jag skulle inte tro att kissen ifråga har tagit sig så jättelångt ifrån där hon försvann. Det är mycket troligt att hon tagit skydd och gömt sig någonstanns. Hur se området ut precis där hon smet?
#112 Är katter friska och har tillgång till foder kan de klara sig ganska länge. Är katten inte riktigt i form däremot blir det ju ett svårare utgångsläge.
Verkligen fin kisse. Naturligtvis ger vi inte upp hoppet. Tack och lov är det just nu inte superkallt i Sundsvall -4 grader men det räcker.
Håller tummarna och tassarna att tjejen kommer in snart.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
åh men så himla synd att ni inte hittade henne Catfoot
jag hoppas så att katten kommer att hittas
Det gäller att sprida nyheten att Vilda är försvunnen i området och då inte bara genom lappar utan till alla man möter och samtidigt hoppas på att det är goda människor. Även information inne på dagiset till barn, föräldrar och personal. Tala med fastighetsskötarna i bostadsområdena så de håller utkik. I bostadsområdena finns säkert möjlighet för Vilda att söka värme. Det finns kanske också olika möteslokaler där anslag kan sättas upp och rent av affärer. Den som förlorade Vilma utgår jag ifrån bor i området och kan själv förhoppningsvis fortsätta med andra att genomleta områdena. Att locka med hittelön tror jag inte är fel. Skogsområdet om hon gått in där skulle man också behöva genomleta. Just nu är det rikigt kallt i Sundsvall så det brådskar verkligen att finna lilla Vilda.
precis hittelön, brukar ju funka
Ja, det mesta du tar upp är gjort,…Vi gick runt i meterhög snö å sökte med värmekamera, i en del av skogen, å lovar, man orkar inte plumsa runt så länge i denna snö..Men efter 6 timmar i snö å letande å pratande med människor..Så var vi helt slut..
Vi pratade med dagis, lämnade lappar där..alla vi mötte terroriserade vi med prat om Vilda
Idag ska Lena skriva på alla uppsatta lappar att Hittelön på 500:- till den som ger tips så kissen infångas…Känns som om vi gjort det mesta,jag har lovat Lena att åka om hon får tips om att kissens synts till..
Underbart av dig catfoot att hjälpa till på detta sätt. Jag tror det är bra om några aktivt sökte i området dagligen. Någon kan ha gjort någon iakttagelse utan att höra av sig. Är Vilda anmälen försvunnen hos polisen?
Jag misstänker att hon är anmäld försvunnen, men tror inte polisen lägger två strån i kors för en försvunnen katt..det är i varje fall sällsynt att det händer, jag har själv inte fått nått gensvar vid försvunna katter eller upphittade..
Å det med aktiva, Lena är rätt ensam därute, det är därför jag skriker efter Sundsvallsbor som kan avlasta henne ibland..Hade dom varit ett gäng, så hade nog jag inte ropat högt härinne..

Nej, och du hade inte behövt åka så långt i heller
ja du är bra du Catfoot som letar kissen, jag hoppas innerligt att ni hittar henne. Men risken finns väl att hon kanske har gömt sig i nån vrå, men tycker ju att hon borde leta sig ut när hon blir hungrig….
ja du är bra du Catfoot som letar kissen, jag hoppas innerligt att ni hittar henne. Men risken finns väl att hon kanske har gömt sig i nån vrå, men tycker ju att hon borde leta sig ut när hon blir hungrig….
catfoot
jag har skickat Pm till dig.
puttat missen usch va detta inte känns bra……
finns ju inga från Sundsvall här…..
Har nyligen suttit å pratat med Lena på telefonen, hon är ensam i sökandet på katten, hon har ingen bil så hon får ta bussen, ner på stan å byta buss för att sen ta sig till Bredsand, några timmars sökande för att sen göra samma sak tillbaka..Nu till veckan har hon katthemmet oxå varje kväll, plus att hon matar någar hemlösingar i området..När ska hon sova, hon är förtvivlad, liksom jag blir..Konstigt att alla från Sundsvallsområdet är bortblåsta…
#132 En tanke bara,om du vet några som bor runt Sundsvall kan du kanske PM:a dem?Själv bor jag tyvärr alldeles för långt bort.
Usch vad jobbigt det här är! Typiskt också att alla Sundsvallsbor äro som bortblåsta just nu. Att Lena ska vara så ensam i sökandet. Det där med hittelön brukar göra susen.
Det är nu så akut med lilla Vilda.

Vi måste fortfarande utgå ifrån att hon är i livet. Hon försvann i måndags och måste hittas nu om det skall finnas någon räddning för henne.
Fins det verkligen ingen här på forumet som bor i Sundsvall eller i dess närhet eller som är villig att köra en bit för att hjälpa Lena i sökandet????? HON BEHÖVER JUST NU ALL HJÄLP!
#136 Instämmer, goda råd är dyra i det här läget.
Det bästa hade varit, precis som andra föreslagit, om det hade gått att få in en artikel i lokalpressen och/eller ett inslag i lokalradion. Uppenbarligen har vi inte så många aktiva medlemmar från Sundsvallsområdet just nu här på Hittekatter.
Catfoot har du skrivit även på de andra kattsajterna här på iFokus och på Svenska Katters Sida? Har det gett något resultat? Hur har det gått med lapparna? Några reaktioner på dem?

Jag kontaktade ett par tidningar och idag finns en artikel om Vildas gripande öde i Dagbladet. Lena berättade den glada nyheten alldeles nu på förmiddagskvisten. Nu får man hoppas att folket i Sundsvall verkligen engagerar sig stort och har ögonen på skaft så att den lilla flickan får hjälp in igen. Tummar och tassar hålls hårt!

Vi hoppas med dig Kusten.
Måste väl finnas nån´som kan erbjuda sig att hjälpa till om dom nu läser om den stackars katten.
Nalle
ja nu får vi väl hoppas att folket där ikring håller ögonen öppna. Ska gå in å leta på dagbladet för att se vad det står
#138 Kanobra Kusten! Tidningar brukar vara det allra bästa i den här typen av fall. Minns en annan gång när en kisse hade smitit ut. Då var det en artikel i tidningarna som bev räddningen. Det gjorde att ett enormt stort engagemang uppstod på orten ifråga. Kissen kunde fångas in och allt slutade lyckligt och bra.
mycket bra skrivet och bra att tidningen vill hjälpa till, hoppas hoppas nu att fler blir engagerade som bor där och som kan hålla utkik
har även delat denna artikel på face, nu vill vi att katten hittas, det är kallt -20 i Bollnäs inatt
Jättebra Kusten!
Vi får väl kalla henne Tindra nu eftersom hon är känd i massmedia under detta namn. Vilda byttes tydligen till Tindra uppe i Sundsvall.
Måtte hon hittas snart.
heja på Kusten och Catfoot och Lena i Sunsvall som gör allt för att hitta denna katt
, nu får lilla Tindra låta sig hittas å :)
Undrar så om Lena i Sundsvall fått någon hjälp i sökandet efter Tindra under dagen.
Just nu är det -12 grader i Sundsvall.
ja det undrar jag å….

Tänker också på Tindra. Men också på Husse o Matte som skulle vara snälla och se till att kattstackarn blev uppvätskad.
Vilket hemskt öde att katten försvinner ut i Kylen i det skicket.
Kan riktigt känna hur dom mår.
Tröstkramar till er.
Hoppas att många Sundsvallsbor nu ställer upp med letarhjälp och inte bara ägnar sig åt OS-tittande.
Nalle
Det är sorgligt att Lena ensam skall behöva söka efter Tindra. Det är ju så akut.
Finns det verkligen ingen som bor i Sundsvall eller i närheten som skulle kunna hjälpa Lena?
All hjälp behövs nu i sökandet efter Tindra!
Om du själv eller annan du känner kan hjälpa till i sökandet maila till info@katthjalpen,se eller skicka PM till catfoot här på forumet. Även iakttagelser kan vara av stort värde för att finna Tindra.
Det är du catfoot som ska ha tack som stöttat Lena och varit ute i flera timmar och letat efter Tindra. Jag hoppas av hela mitt hjärta att alla dom som kan hjälper till för att finna Tindra. Det är nu -16 grader och jag undrar så var Tindra finns?
Ja, men vad vore jag utan all stöttning här av er alla….Å då främst Lena, en människa jag beundrar, som kämpar för katterna ensam å i det tysta…Önskade att hon läste här inne, men hon hatar datorer, dom kommer inte överens, säger hon med ett leende…
Hoppas innerligt att Vilda/Tindra hittas inom den närmsta tiden, vintern är hård, för en liten kisse nu…Kram…
puttar för lilla Tindra, låt dig nu hittas
Tankarna går ständigt till lilla Tindra.
Undras om Lena nu fått någon hjälp i sökandet. I går kväll la jag in på SKS under Hittekattsakuten mailadressen till katthjälpen om någon kan ställa upp i letandet eller har gjort någon iakttagelse som kan leda fram till att Tindra hittas. Även möjlighet finns att skicka meddelande till Catfoot där.
Vi måste alla fundera över om vi missat ställen där vi också kan lägga ut anrop.
en vecka nu idag då som hon varit borta :(
puttar
puttar, hjälp behövs så i sökandet efter lilla Tindra.
putt för lilla Tindra
Ni har inget hört om lille kissen mera?
#163 Inte vad jag vet. Man skulle behöva genomleta området på bred front. Jag kan inte begripa att det inte finns hjälp att få. En vet jag har hört av sig från SKS. Det måste rimligen finnas personer som varit inne här på detta forum och på SKS som skulle kunnat hjälpa till. Varför lämnas ingen hjälp? 
men det är ju knepigt det måste väl finnas fler kattälskare i Sundsvall som skulle vilja hjälpa till. Fattar inte jag heller, Sundsvall är ju inte så litet, de borde väl ha läst tidningen och sett artikeln om Tindra, eller?! 
Ja, nog är det märkligt att ingen enda visar sitt intresse på nått forum, förutom 1 person…Som ni skriver, så skulle det behövas ett gäng på ett tiotal personer som kan gå egenom detta stora område…
Men jag hoppas att människor boende i området håller koll, i tanke på tidning å uppsatta lappar med löfte om Hittelön…
Det är rent besynnerligt att intresset att hjälpa denna lilla kisse är så svagt och närmast obefintligt. Det är ju fråga om en katt i akut fara som behöver hittas så snabbt som möjligt. Jag är så besviken och förstår inte detta. Jag är just nu både arg och ledsen och man känner sig så maktlös.
OCh jag kan inget göra heller. Stackars lilla kisse, är det verkligen så dåligt med folk+ HUm Vem är medlem på Bukefalos? Där finns ju också folk?

Har varit en del katter här på hittis det senaste året som rymt, undrar om dom har kommit till rätta.
Lurvas vet jag och monsis, var det Eskil.
Vet det var två ganska unga katter som också försvann när dom skulle lämnas till stödhem och några andra, hur har det gått med dom, och hur ser sannolikgheten ut?
puttar
har du pratat nåt med Lena Catfoot? Är det inga fler som har anmält sitt intresse till å leta katten där i Sundsvall?
Om det ändå kunde komma något positivt besked under dagen, åtminstone någon iakttagelse som tänder hoppet att finna henne eller att någon anmält sig att leta efter Tindra..
ja men vi kan ju alltid hoppas att de som bor där ikring håller utkik tycker att hon borde leta sig fram om hon blir hungrig ju…

Man måste nog sätta ut mat på flera ställen, och locka med, och hålla utskik. Sätta ut fälla och mata in i. Kan ju inte tagit sig så långt ifrån om bara mat finns.

tyvärr så är ju inte alla sundsvalls bor inne på hittis, tror inte att det är ovilja att hjälpa, försvinner en katt i växjö tex så har vi en enda medlem vad jag vet, plus jag som bor ett par mil utanför,
Lättast är ju offta att leta nattetid o i gryningen, hälsa ägarna det, hoppas hon kommer hem,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Tyvärr är inte ägarna speciellt intresserad av att hjälpa till…Av personlig själ..
Hra prtat med Lena idag, fällan kommer nog att tas bort, eftersom ingen kan hålla koll på den så ofta det behövs…Vi pratade om att ställa ut många skåla torrfoder runt i området, bara för att försöka pejla in vart det finns katter, å om nån är Tindra…Känns så hopplöst när ingen enda sett den lilla katten…men vi ställer vårt hopp till de boende i området..

#180 personliga själ
som ägare är det högst personligt enligt mig i allfall,ojojoj,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag har följt den här tråden och tycker att det som hänt är fruktansvärt, jag lider så med den här stackars lilla katten.
Jag är också lite förvånad över att det inte står någonstans HUR katten lyckades smita men så tänkte jag att eftersom ingen undrat över det så står det väl någonstans i tråden att läsa utan att jag lyckats se det.
MEN nu blir jag väldigt förvånad när det står att ägarna inte är intresserade att leta efter katten????
Lät de katten smita?
Visst blir man upprörd över att ägarna inte bryr sig om att leta efter lilla Tindra. Helt övergiven därute i kylan.
#182 & #183 Om jag förstått det hela rätt är den här kissen omhändertagen av en förening som arbetar för hemlösa katter. Då brukar det inte finnas ägare med i bilden. Den som skulle ta henne till veterinären blev så illa riven att vederbörande hamnade på sjukhus. se #87 Alltså en del dramatik med i spelet som försvårar sökandet.
Det fanns en ägare som tog emot katten på fredagen, under helgen tyckte dom att katten åt å drack dålig, å fick då en tid hos vetten..Vet jag har skrivit Måndag, men det var redan på Söndagsförmiddag, ägarna ansåg att ingen kattbur behövdes till denna kisse, så dottern hade henne i knä i en filt…Vilket gjorde att när bildörren öppnades å det samtidigt rasade från taket, så blev denna kisse ännu mer rädd å klöste sig fri. Å stack som en avlöning…Lena på Katthjhälpen är den som gör allt för att hitta katten..hoppas några frågetecken är utredda nu..
Var är du lilla kisse?

Konstiga människor 
Hade man förlorat sin lilla kisse ute, dessutom ordentligt medtagen, inte lämnar man den lilla åt sitt öde ute i snö och kraftig kyla. Det är ofattbart!
#185 Vad man kan lära sig av den här historien är att aldrig transportera en katt utan kattbur. Även om katten är lugn som en filbunke i normala fall kan vilken katt som helst få panik under en transport och då kan det gå åt pipsvängen rejält. Knepigt dock att de inte är med och letar efter sin katt. Det är liksom svårt att förstå….
#189 ja fy tusan, skulle jag aldrig i livet våga göra…
Drömde om denna lilla kisse inatt att den låg ihopkurad och frös och inte hade långt kvar, må nu lilla Tindra bli hittad det är min önskan
Ja, kan tycka att man inte riktigt tar det på allvar, när man tar hem en katt som inte är riktig tam, å van människor, fast det fanns en bur som följt henne till det nya hemmet…Å att man sen bara kan glömma att katten finns därute, kall å hungrig, om den ännu lever…Ja, jag är lika frågande som er alla, varför???…
ja hur kan man bara rycka på axlarna och låssas som inget?
Ok jag har nyligen varit med om det i Strömstad också. en kisse som min granne försökte placera hos en arbetskamrat. De släppte ut kissen efter 3 dagar och sen var han borta. JAha…… En annan familj förbarmade sig över katten i 20 graders kyla, jag ringde till den som fått katten till sig och de undrade varför det inte finns någon som kan skjuta katten….. ??????? JAg sa, att vår förenings policy är inte att avliva friska djur och i synnerhet inte att skjuta dem. JAg fick svaret att avlivning hos en vet kostar pengar……
Så jag frågade om de avsade sig ägarskapet på katten och de gjorde de gladeligen. Nu bor "EUmoppen" i Halden som innekatt och har det toppen.
# 192 Den söte kissen hade tur.
När det gäller lilla Vilda har det gått ännu en dag utan ett spår av henne. Trots hon försvann i ett bostadsområde har ingen sett henne. Ägaren letar inte heller efter henne.Varför, varför??????
Var finns du lilla kisse?
puttar denna, måste hittas snart…
Sörjer med dig. OCh hoppas det gör riktigt ont i de nötterna som uppförde sig som de gjorde.
ja jag känner lika Catfoot, måste ju ske ett under om hon är livet lilla lilla flickan
Det är ett mysterium att ingen sett Vilda trots att hon ska ha försvunnit i ett bostadsområde. Nog är det märkligt.
Var är du Vilda?
håller tummarna att Vilda kommer in snart.
Jobbigt det här att Vild är spårlöst försvunnen. Ovissheten är alltid så svår. Att inte veta vad som hänt henne..
Ovissheten är hemsk. Vi måste få klarhet i vad som hänt Vilda. Jag väljer att kalla henne så och inte Tindra eftersom hennes nuvarande ägare fullkomligt struntat i henne. Nu skall det bli än kallare i Sundsvallstrakten.
Hoppas fortfarande på ett mirakel.
Kanske mirakel eller inte…Men igår ringde Lena mig, en kvinna boende norr om området hade varit bortrest i en vecka(kan vara orsaken att ingen sett kissen). Såg en katt flyga över hennes gård i fart, hon hade aldrig sett kissen. Hon såg sen bilden på butiken i närheten å tyckte den liknade Vilda..Kissen bor under hennes hus..Så idag åker Lena ut med fällan,…Så hjälp till att hålla tummar å tassar för att det är Vilda som är där…..
Håller tummarna stenhårt!
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Håller tummar och tår här i Svedala
Tassar, tummar och förfrusna tår hålls här!!!!!

Håller tummar och en massa tassar här i Blekinge för att Vilda infångas idag.
Nalle
Irriterande att bo 20 mil ifrån… :( Och dumt att åka med katt utan bur, har man ingen kan man väl ta en tvättkorg eller vad som helst egentligen…
Är det anmält till polisen att hon rymt? Kommunen? Så ingen får för sig att skjuta katten eller nåt, utan att de har kontaktperson ifall någon hör av sig med information…
Vi håller alla tummar och tassar vi har här hemma för att hon ska återfinnas!
Kram!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua

*håller tummarna så att de vitnar*
Men vart ska hon ta vägen när (obs; inte om) ni får in henne? Hon ska väl inte tillbaka till dem som inte bryr sig??

Håller verkligen tummarna att kissen kommer in

Här gapar vi av förvåning
att man åker med en kisse i knät i bilen. Skulle jag aldrig våga fastän mina är hur tama som helst.
Hoppas nu på ett mirakel att det är Vilda som kvinnan sett.
Tasshållning!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#208 men snälla nå jag bara ryser, hoppas hoppas hoppas :)

Hoppas för guds skull att det är lilla Vilda som finns på plats, och att hon låter sig fångas. Håller tummarna.
Pälsbollarna i Höganäs
inget hört än Catfoot?
#215 ja det förstår jag, hoppas så att det är hon
Hurra vad skönt att höra.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Åh puh, så underbart!
Medarbetare på Chihuahua

hur härligt som helst att höra…. nu kan jag lägga mej o tänka på denna goda nyhet…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Underbart..fantastiska nyheter 
Bra jobbat!
YES!
Härligt!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Men oj,så skönt om det är den kissen som kommit in nu.Får hoppas hon åker inburad hädanefter!
Ja nu har hon väl förverkat förtroendet att åka "lös"? :)
Medarbetare på Chihuahua

Men så underbart att läsa att Vilda sitter i buren.
Törs man skriva "INNE" i rubriken tro eller ska vi vänta på säkra uppgifter.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Hoppas hoppas det nu är Vilda. 
226: Vänta tills allt är säkert =)
MVH Sofia

Blekinges vilda-hilda ylar hurraaaaaaaaa. Hoppas att det nu är vilda så att vi alla kan känna oss lite lugnare.
Kram till alla inblandade i Vilda fallet
Nalle
Vågar knappt andas nu, det måste ju bara vara Vilda….
men Catfoot, hur går det med fröken Vilda? Är det hon??? Åh tänk om det kunde vara så nu då……….

Rätt Vilda??
håller tummarna

Väntar på positivt svar…… Hoppas hoppas hoppas…
Pälsbollarna i Höganäs
Håller alla tummarna och tassarna här hemma! 
*Nalle Puh*
åh men Catfoot, ojojoj, nu jädrar håller jag tummar å tår å lår å allt vad det går 
Hoppas att det är Vilda
#234 Men oj vad bra om det är Vilda som är infångad. Det vore ju helt fantastiskt.
jag blir alldeles nervös ja när jag ser att denna tråd är uppdaterad, vill ju så gärna höra att det är Vilda…….
Jag får ont i magen av nervositet, det måste måste måste vara lilla Vilda!
Vilken lycka om det är lilla Vilda som är infångad hoppas verkligen det.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Lena å dom som har katten hos sig, är helt säkra på att det är Vilda som är infångad…Om inte så måste hon ha en tvillingkopia…Nu kan vi andas ut, jag har gråtit, av glädje…Så himla skönt att det är över, å kissen är inne i värmen…Kramar massor till Lena, å dom som har kissen hos sig, ni är guld värda…..Hon ska få ett nytt namn vår Vilda, Tilda, en blandning mellan de två namnen…Puss på nosen lilla Tilda…
Varm kram till er alla inblandade och en försiktig slängpuss på den frusna VildaTildanosen.
Från Pelusa *själaglad idag*

Grattis till er som har kämpat så för att få in den lilla.
Ni är guld värda. Många som släpper lyckotårar nu.
Nalle
HURRA och grattis till den mkt fina fångsten i fällan! Eloge till er som kämpat så för kissen skulle komma in igen :)
Kraaaaam
*Nalle Puh*
åh men herregud vilken lycka, 
helt otroligt ibland sker det under och detta är nog ett av de, härligt!!!

Härligt lyckligt slut på den rymningen!

Kan inte säga det för många gånger…. mirakel händer då och då. Är nog snart dags att börja tro på tomten…
Pälsbollarna i Höganäs

Äntligen!
Rosor i mängder till er som engagerat er i infångandet! Hoppas hon får ett underbart liv utan några stora strapatser framöver!
Ja detta var verkligen glada nyheter i vinterovädret som råder. (Vi har snöstorm här). Vilken lycklig vändning det här dramat fick. Hur verkar hon Tilda efter allt hon har varit med om. Vilken järnlady som klarade allt detta.
Tilda verkar tagit det hela med ro, …Hon har visat sin bästa sida mot hussen i huset, kelat lite..Hon äter å dricker, allt verkar för tillfället lugnt…Ja, jag fattar inte riktigt att det är sant..Vilken solskenshistoria detta blev, jag var nog inställd på att hon inte klarat av kylan i sitt tillstånd..Men tydligen så är hon en kämpe å det räddade hennes liv…..Tack alla som puttat å hejat på lilla Tilda, ni förgyller tillvaron, när man tappat tron..
Åh,så glad jag blir.Hoppas såret på magen är i bra skick också.
men lilla lilla pluttan, vilken lycka
Åhhh Guuud så skönt!!

Äntligen är hon inne lilla Tindra. Verkar som hon har löst det själv ute att hon var uttorkad. Hoppas såret också har klarat av kylan.
Stor eloge till er som kämpat så för att få in henne.

Har dom kollat magen så det verkligen är rätt katt
Var inne och titta på Katthjälpens hemsida fanns inget om Tilda
Verkligen en solskenshistoria.Såna vill man ha fler av!!!!

Debattia
Den skygga kattens hemsida!
ja hur ser såret på magen ut? Hoppas det ser bra ut..
Catoot kan du inte göra en en ny tråd där vi får följa henne nu när hon är hittad 
hur går det? Har du hört nåt mer Catfoot? :)
Kissen sover, äter å mår bra…Verkar verkligen tycka mer om män, än kvinnor…För klappar mannen eller sonen, Tilda, så myser hon, men när hon klappar ser det ut som om "är du inte klar än"….Vad dom sett så är såret ok, men dom skulle kolla mer sen…Hon verkar verkligen tycka det är skönt att vara inne å ha det bra..Lilla kissen Tilda..
Är hon tillbaka hos de som hade henne förut eller är det nya ägare?
åh hoppas det går bra nu för fröken :)
Ja, jag är helt säker på att allt kommer att gå bra, jag har kontakt med Lena som berättar allt runt lilla fröken Tilda..Så jag lovar att fortsätta skriva om nått nytt händer i Tildas liv..Just nu är det lugnt, hon bor ännu i den stora hundburen, eftersom familjen har flera katter, å dom ska få vänja sig vid varandra….Men Tilda är inte speciellt intresserad, utan vilar lugnt i sin bur…Är så glad, att lilla Tilda fått komma in…

Man blir alldeles varm inombords av att läsa detta…vilken lycka!!!:-))) Tusen tack till alla inblandade…så innivassen skönt för Tilda att få komma in från denna kyla..lille fina gumman..

….Ju fler ställen ju bättre…
, ska be att få en bättre av Lena i Sundsvall, bilder dom lappat Sundsvall med….