Vart finns de?
Satt och tänkte lite här innan idag och kom på att det snart är vår och att det då kommer att födas en massa oönskade, hemlösa ungar
Men vart "hittar" man dessa hemlösa oönskade katter ute i naturen? Söker de sig till människor, skogen eller liknande? Så man vet vart man ska kika lite extra i vår när man är ute och går
Och uppträde hemlösa katter på något speciellt sätt? Antar att de är skygga..?
Man kan nog hitta hemlösa katter lite var som helst. Oftast söker de sig dock till ställen där det finns mat och människor. I de flesta tätorter finns det kattkolonier som ha ruppsått på ett ställe där katterna har tillgång till mat. I skogen brukar det dock inte finnas katter.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
åh det är så svårt..Jag brukar gå på min magkänsla, den brukar tala sanning!
Jag har tagit in katter med halsband, kastrerade, idmärkta, med sele…där ingen ägare gått att hitta trots stora eftersökningar och min mage har sagt innan att så är det.
Jag brukar ha som motto att hellre ta in en gång för tidigt och söka ägaren än att katter lider och kanske dör innan någon förstår att den är hemlös.