Massage av Katt vännen!
Jag har börjat Massera Tuss då hon ligger i mitt knä i soffan. Jag tänkte att hon är så hård i sina muskler, så det vore ju bra att mujka upp dem lite, så mår hon kanske lite bättre också. Då hon är senior. =)
Jag gör försiktigt försiktigt så det ej gör ont på henne, utan att det ska vara skönt och att hon på kuppen blir mer avslappanad i musklerna och i kroppen.
Är det någon som har erfarenhet av massage av katter och vet var man kan läsa mer och kanske lära sig mer om hur man kan massera och så?

Jag har gått massagekurs för hund, men även mina katter brukar få massage och då gör jag i princip lika som på vovvarna. Jag tror det viktigaste är att man får i gång cirkulationen, spelar nog mindre roll hur man gör så länge de inte har någon skada.
Det har ju blivit jättepopulärt med hundmassage, konstigt att det inte kommit på katter än. Men det kommer nog…
Min granne är bra på att massera både djur och människor. Hennes djur får massage och mår bra av det.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag brukar ge Mojje en form av massage när vi kelar istället för att klappa och stryka så blir det mera en form av knädande och han älskar det nu gör jag så när jag klappar/knådar andra katter oxå och alla blir som surrande små knyten *L*
Jag såg ett program på animal planet *L* där dom gjorde så på en katt och vetrinären i programet sa att man borde göra det på friska katter oxå för att dom gillar lite fastare grepp en vad folk i regel tror och det visade sig ju stämma i allafall på dom jag gjort det på hitills och när det gäller hur man gör så är det ju bara tänka på hur du gör på en människa eller hur du själv tycker om att bli masserad och använda ungefär samma grepp fast inte samma styrka förstås 
Va gör man inte för att få lyckliga kissar *L*
Ha de bra
Eva & Mojje + Minna & Zotis
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Jag masserar också mina katter ibland. Man ser ju på dem om det känns skönt. Sara får ofta en lättare massage i syfte att vi ska komma närmare och närmare varandra. hon har varit här sedan i januari men vågar inte riktigt ännu känna sig 100% på att hon får stanna.
Ifjol masserade jag en hittakttspojke som skakade av rädsla och sjukdom för att han antagligen kände att han skulle dö. Jag masserade honom och han fick lugn och sov mot mitt knä och jag satt så en bra stund. Sedan riste han bara till och allt var över. Men massagen och närvaron av nya matte gav åtminstone ett lugn inför avfärden.
Så massera på, en vacker dag kan det betyda mer än man någonsin anar!
Soulway
vilken tragisk men ändå fin berättelse soulway.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Massage är bra för våra vänner. På katthemmet anlitade vi en tjej som gjorde fysioterapi med mera på alla djur. Vi hade en katt som var dömd till döden av veterinär. De ansåg att hans tarm hade dött. Vi ville testa en sak till, då detta. Idag flera år senare mår han bra och fick ett hem hos henne. Han var dessutom en skygging som förstod att vi ville hans bästa och ställde upp på allt. Det var allt från massage, till elbehandlingar. Hon lärde mig sedan hur jag skulle hantera Love Tasslös som fått ena benet halvt amputerat. Även han mår bra idag. Så jag tror på detta för fullt. Är det bra för oss, så är det bra för alla levande varelser. Okej, kanske inte de man kan råka klämma ihjäl, men ni förstår vad jag menar :-).
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#6 Ja det måste ju vara bra även för våra kära katter det här med massage. Jag är bara osäker på hur jag ska göra så att jag inte skadar dem. Skulle behöva lära mig metoden helt enkelt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag har precis börjat läsa en bok som heter "friskvård för hund" som en vän rekomenderat till mig. I den står det en hel del om massage (på hundar visserligen). Jag ska försöka börja med det på min vovve då hon har en del stressrelaterade problem och massage ska bla kunna sänka nivån på stresshormoner. I boken finns även grundschema och handgrepp för massage. Kanske kan det vara nått att kika på även om man vill använda sina nya kunskaper på katter sen! Boken går bla att köpa i djurhemmet Tigerharens webshop.
Ler STORT!
Hitta en artikel om Massage av Katter.
Se länken nedan:
http://www.alltomkatter.se/article.asp?article_id=219&infogrp_id=9
Mvh
Ambrosia

Finns det någon som har kattmassage att erbjuda här i stockholm innerstad?
Vet inte om någon massör tar emot katter än.
Men däremot har Axelsons en endags kurs i massage, som man själv kan gå och sen själv massera sin katt.
Se mer om detta via länken nedan:
Ambrosia