Upphittad Öjebyn Norrbotten
Jag fick hem en katt ikväll,en mycket kärvänlig kattpojke och hungrig förstås.Kissen hade gått ute en tid men ser ut att vara i bra skick så ett hem finns någonstans.Familjen som larmade kunde inte ta in kissen pga allergi och de hade sökt hjälp utan resultat.
Han är intresserad av att äta,gosa och vila/sova.imorgon blir det koll av märkning,annonsering och sådant.Hoppas ägarna hittar igen sin mysiga katt.
Och ja,jag har tagit hand om hittekatter förut i varierande skick och även en riktigt skygg katt så jag skriver här mest för att det behövs en glad historia ibland.
På bilden ligger han och myser i tonårsdotterns säng,han matchar verkligen hennes svarta leggings.
men vad skönt för kissen att få komma in i värmen, uppdatera oss om hur det går
Maggan47
så gulligt!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Samma läge,han äter som en häst och vilar mest.Han mjölktrampar när han äter och dricker,gulligt!
Ska annonsera snart,måste ladda batteriet till kameran först.Det enda som är synd är att det är så svårt att få bra bilder på svarta katter.
Jisses,det tog en kvart att skriva det här för kissen hoppar upp i famnen och då måste han ju få gosa såklart.
Kissen är fortfarande kvar hos oss.Han är omärkt,många har hört av sig men ännu inget napp.Ungefär hälften av de som hört av sig har märkta katter och flera kastrerade,det gläder mig fastän det inte gäller denna katt "lilla Gubben" som han kallas än så länge.

Vad bra han fick komma in till dig!
Hoppas du hittar hem till det lilla gosiga lakris trollet.
Solsken är alltid kul att läsa om.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Puttar upp till den som önskar sig en hundvan katt och bor i Luleå (som jag).
jamen var det inte i nån tråd som jag tror jag läst i dag som ville ha en katt som bodde i Luleå?!