Vanvårdsärendet forts.tråd
Fortsättning på tråden:
RIKTIGT akuta stödhem INSAMLING
Ni kan läsa om det på
www.ronnebyshittekatter.blogg.se
Det finns även en insamling för dessa katter, 7 stycken har redan kastrerats samt idmärkts
http://www.kks.nu/gavor/insamlingar/94309_kattgang.html
Jag börjar bli ganska trött på de som mailar och kan ställa upp, för att efter en dag eller två dra sig ur. Varför inte tänka igenom sitt beslut ORDENTLIGT innan man hör av sig? Det besparar mig både tid och energi, och en gnutta hopp om att rädda fler liv!!
Det är ganska många katter kvar utan stödhem, det verkar hela tiden dyka upp nya.
maila emma@kks.nu om ni kan ställa upp
De som är i eller har väntande stödhem
(men som fortfarande allra helst ska få permanenta hem) :
4 ungkatter
4 12veckors
2 vuxna hanar
2 kattfamiljer
Hm, jag ska försöka reda ut detta. Jag trodde att de 4 8veckors var en enda stor kull, men det har visat sig att så är det INTE. De två jag hittade i garaget tillhör en svart mamma, medan de 2 brunmaskade uppe i huset tillhör den maskade lilla mamman. Enyas mamma är även hon svart.
Alla 3 mammorna är inne och återförenade med sina barn.
Dessutom är halvårsungarna TVÅ kullar, då de är 7 stycken(minst)
Garageungarnas mamma verkar vara mamma till minst en maskad hane utav dom, då han alltid ligger tätt intill henne.
Alltså sökes stödhem till EN LITEN FAMILJ TILL!
De kvar ute (vad jag sett) som behöver stödhem:
3 ungkatter
2-3 vuxna
2 vuxna katter (en svart hane och 1 maskad hane) flyttar till permanent hem tillsammans på söndag:)
Snälla snälla kan du hjälpa till med antingen transport, bidrag, stödhem eller perm. hem maila!!
Transport sökes till:
Öland (stödhemmet kan möta upp i Kalmar)
Herrljunga (stödhemmet kan möta upp i Värnamo, Vetlanda, Eksjö, göteborg)
Lidköping(stödhemmet kan möta upp i Jönköping, Göteborg)
2 halvårsungar tillsammans med garageungarnas svarta mamma, som verkar vara "bossen" och skyddar alltid sina små från mig :P
Enyas mamma har fortfarande inte velat dia hennes tillräckligt, så jag får fortsätta nappa. Ibland ligger Enya och diar mamman, men jag tror inte det finns tillräckligt med mjölk efter mjölkstockningen:(
Nåja, hon har mammas trygghet iaf.

Naquita du har mail, håll tummarna nu att en kompis som vill följa med på ons, så kör vi stäckan. växjö-ronneby-ronneby-kalmar.
Lite skillnad på blickarna nu va? Inte lika livrädda längre de små underbara liven

vilka fina bilder på fina kissar… otrolig skillnad på blick…
putt för stödhem…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

och naquita, titta under tråden transport erbjudes Helsingborg-arboga-stockholm
ksofia kommer ju åka uppåt landet på tisdag, och om inte jag gissar fel, åker hon förbi både värnamo o jönköping….
Alla djur behöver någon som bryr sig!
men gud så vackra katter, helt underbara….
#9 åh det ska jag kolla upp. Tusen tack. Blir helt snurrig över alla katter som ska överallt:(

ja, det blir jag med, därför tyckte jag det behövdes en egen tråd för transporten vi gör på tisdag, så kan den som är intresserad titta in där…och meddela ifall det är någon mer som ska åka med…
Jag har ingen erfarenhet med kattungar som behöver stöd-matas.. Löser det sig med mamman eller tror du jag behöver fortsätta nappa henne? Jag lär mig fort och har all tid i världen eftersom jag nu efter nästa vecka är arbetslös och jobbsökande igen. Men jag vill gärna läsa på i såfall så jag är förberedd och vet =)
Löser sig inte transport till Kalmar så kommer vi ner och hämtar våra stödisar. Rasmus var helt med på den ideen.. Han var dock rädd att jag skulle ta med mig alla bebisar jag hittar hem
Varför han nu tror detta om mig.. =)
Du gör ett fantastiskt jobb! Jag har även försökt övertala en vän här nere att oxå bli stöd hem, hon är fantastisk med sina katter.. Hon ville även ha en till katt då en av katterna inte är så leksugna så har den andra katten ingen att leka med.. så hon skulle fundera på det.

#13 , jag kan ev underlätta transporten om den blir på ons genom att göra till ronneby och hämtar katten / katterna och så kan du hämtar de i växjö istället, så blir det halvvägs både för dig och mig?
Kollade upp hur långt det var till Ronneby och hur långt det var till växsjö..
Det visade sig var ungefär lika långt =) Tar ca. 2 timmar från mig till både Ronneby och Växsjö så det spelar ingen roll egentligen.
Ronneby är ju neråt och växsjö innåt i landet blev dock ganska förvånad över att det var lika långt ungefär =)
Från Mörbylånga till växsjö är det 144km
Från Mörbylånga till Ronneby är det 143 km
Fast det bästa för oss hade nog varit att åka redan på måndagen ner till Ronneby för då är både jag och Rasmus lediga.. Men det är ju hur Naquita har det om det funkar för alla..
på måndag jobbar jag 10-21 och tisdag 7-19 så det bästa hade varit att hämta de små liven på onsdag ändå. Jag går nämligen på min 9dagarsledighet tisdagkväll:D
Ni gör som ni vill, kör ni ända ner själva får ni ju se resten av gänget och träffa mig? om det nu är någon att se fram emot att träffa haha..:)
Jag har ju en till kattkille som ska till Växjö(troligtvis) så kan han få hänga med ngnstans vore det bra;)
Okej =) Rasmus jobbar till kl 16.00 varje dag och jag jobbar kväll tisdag och onsdag.. Så att hämta katt i växsjö på onsdag är ganska kört ändå. Om det inte är tidigt på morgonen. Måste vara hemma igen till 16.00.. Blir lite stressigt.
Annars blir det i helgen nästa vecka. Eller torsdag eller fredag kväll.. Jag vill inte gärna köra själv.. Och Rasmus ville med så det blir ett pussel 
haha. men kan du möta upp i kalmar på onsdag då? Martina kunde ju köra dit ev om hon fick med sig en kompis.
Jag jobbar mellan 16.00-22.00 men om hon kommer till kalmar mellan dom tiderna så skickar jag in min mor =) Hon kan ta min bil, då tror jag inte hon protesterar. XD Rasmus har inget körkort så han får inte gärna köra in och möta henne.. Men mamma kan säkerligen ställa upp och köra in.
Annars tar Rasmus bussen ingen fara där heller. Det går bussar ofta så han kan åka med kissarna den vägen istället.
okej. Hur ska vi göra med transportburar? Martina kan du ta din och så får ni föra över dom till LucyInTheSkys bur på någon toalett, så inte mammakatt smiter?
kanske är det bäst ändå om ni ändå kan, att ni kommer hit och hämtar?
Så kan martina köra lillkillen som ska till växjö?;)
Ja vill absolut inte att mamma katt sticker.. Jag betalar annars för buren.. Eller så kan vi byta? Om Martina nu inte har en lyxig super bur.. För jag har bara en blå vanlig från ÖB =) Så slipper vi flytta mamma katt.
Annars som sagt kommer jag och Rasmus ner.. Men det blir ju i såfall i slutet av nästa vecka, helgen eller en kväll..

#21 & # 22 , jag hoppas någon av mina kompisar kan hänga med på ons, för det blir för långt att köra själv hela vägen, det blir uppåt 40 mil själv på en dag, och jag måste vara tillbaks i Växjö vid 17 tiden på ons, dock är det enda dagen jag är ledig.
men då säger vi så, att ni hämtar familjen här själva?
och martina, du kan väl köra lillkillen ronneby-växjö när han blivit kastrerad istället? (vet ej när)
så, *slår med klubban* haha

#24 det låter bra, du har fått mail igen=)
Fin fint.. =) ska prata min pojken min om när vi kan åka ner. Blir ju ganska sent efter jobbet på torsdag. Då är vi hos dig ca. 6 halv 7.. Sen 2 timmar hem igen.. Men jag har inget i mot att köra i mörker så det kan funka.
Om vi kan pausa en stund hos dig? =) Så du inte slänger ut oss med en gång vi kommit in.. Är ju 2 timmars resa ner så att vila lite hade varit bra innan vi kör igen.
Maskade kattfamiljen och troligtvis en av ungkattshonorna behöver åka RONNEBY-VÄXJÖ söndag kväll, för att komma till sina stödhem/permanenta hem i göteborg med omnejd!! Någon snälla?
haha nejdå ni kan få kaffe om ni vill t.o.m eller the:) Och eh..kanske inte gosa kattungar för de är inte så keliga..*fniss*
men kela en f.d skyggisFrida från Värperyd om någon minns trådarna om dom
Låter fin fint det =) Ska diskutera det med Rasmus om när som blir bäst..
Kommer vara borta i morgon och söndag.. En vän fyller år så vi ska åka till henne. Men är tillbax här på iFokus på måndag. Är det något så har du ju mitt mobil nummer.
Ska bli jätte kul med bebis i huset.. =) Ja mamma katt oxå så klart! Får se vad mina pojkar säger om detta. Dom kan behöva ett fruntimmer som lär dom lite hyfs. Eller med min otur nya hyss kanske.. =)
Emma du jobbar effektivt och bra som vanligt. Jag är som alltid full av beundran. Tänk så många kissar du har räddat livet på. Katter som idag lever ett bra kattliv på olika ställen i landet.
Så bra att det verkar dyka upp lite olika lösningar för katterna. Vilka katter letar du fortfarande stödhem till?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Naquita, har du möjligtvis en bild på de 3 som kommer till mig? :)

De är så underbart vackra katter!
Hoppas de får de hem de förtjänar nu.
#30 det är lite osäkert hur många fler det rör sig om, med ett antal halvårsungar till och några ettåringar-tvååringar och en kattfamilj bestående av en mammakatt och 2 kattungar på 7-8 veckor.
tack för dina fina ord

putt

här kommer bild på semilånghårige killen som inte fastnat på bild innan.
Är han inte FIN?

#37 vilken snygging….

putt!
lilla svarta 12veckors tjejen Issie är tingad:)

grattis Issie!
ja även lilla Enya och alla 8veckors , 2 vuxna hanar, halvårshonan Sissa och rörkattungen Adina är bokade:D
Samt Blyger från altangänget har 2 intressenter..Det flyter på någorlunda ändå:)

låter som en bra söndag….kanon…

Bra jobbat!

Härligt!!! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Putt
Måndags putt!
hur går det?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nu har jag fått hit en mamma och 2 bebbar, hur söta som helst men ganska rädda.
Mamma katt ligger uppe på en garderob och bebisarna har krupit in i kojan på klösträdet…fräser ilsket åt mig när jag ska klappa dom :)
När jag hämtade kissarna i gbg och skulle flytta dom från emmas kattbur till min så bet mamma katt mig så blodet sprutade :(
Nu är mitt finger hårt och svullet och jag kan inte böja det :/
Ska till vårdcentralen om en stund och få antibiotika och påfyllning av stelkrampsspruta, är tydligen inte helt ofarligt att få ett kattbett sa dom!! Hoppas jag överlever ;)

# Mäh Adina som husse är så kär i! 
Jag som tänkte jag skulle övertala honom att behålla henne ;)
Skämt åsido hon är verkligen en sötnos och vi hoppas hon får ett bra hem (men vi kommer att sakna henne)
the show goes on…
Imorse satt en 7veckors svart kattunge i fällan och en brunmaskad hona troligtvis en till halvårsunge.
vid tre ringer sambon, då har han hittat fem NYFÖDDA ungar under en söndrig stol i garaget, ena med moderkakan kvar!! Får hoppas han inte skrämde mammakatt, och att hon får in i fällan så familjen kan komma in:(
Oj, det tar aldrig slut.. Du är stark!
stark vet jag inte, nu känns allt bara hopplöst. vem är mamman, hur många fler ungar finns de? kommer mamman tillbaka?
vart ska jag sätta dessa små med mamma nu? jag har ju redan en kattfamilj i källaren som inte har stödhem:(

usshh att det bara fortsätter.

Nämen stackars ungar! Hoppas av hela mitt hjärta att mamma inte blev skrämd. Håller tummar och tassar för att det löser sig. Tyvärr är ju min lägenhet ockuperad.

men lilla missarna….
var detta en misse du redan hade hemma eller en nykomling??

jag undrar bara varför speciellt färgade missar alltid får hem? varför vill ingen ha dom som "ser ut som alla andra"? dom har ju också sina personligheter…
tänk ibland undrar jag om folk verkligen vill ha katt, eller om dom bara vill ha nåt fint att visa upp…

putt

#59. Tja, smaken är som baken. Själv har jag tidigare alltid haft svarta och svartvita korthåriga huskatter. De som oftast är de mest "oönskade" utav alla. Det var dessutom nästan alltid omplaceringskatter och jag har också hållit på så mkt. med omplaceringsdjur innan att jag blev "utbränd" och gav upp.
Dessutom pga min allergi så tål jag dem inte, de korthåriga huskatterna. Så nu håller jag mig till skogisar som min allergi klarar av.
Sen får man också komma ihåg att bara för att folk har särskilda önskemål eller sin speciella önskefärg och/eller drömkatt, så behöver det inte innebära att de är sämre kattägare för det.
jag förstår både mison och sagolika. Jag har också undrat varför man , när jag säger att alla brunmaskade är tingade, helt plötsligt blundar för de svarta och bruntabby, och inte längre vill ha katt?
alla brunmaskade är tingade redan som jag skrivit på bloggen. finns ngn 6månaders kanske kvar.

Okej, skulle någon hoppa av och avboka en, för det händer ju tyvärr rätt ofta att folk gör det med, så kan du ju säga till mig.
Hej hur blir det på torsdag? funkade det för dig.. Har skickat ett PM.
Har lite andra saker som krockar på torsdag men får jag grönt ljus från dig skjuter jag på det andra.. Men måste veta. Annars kan vi inte komma ner förens i helgen.
Hoppas alla kissarna får en ny chans.. Små pälsklingarna!
Putt

putt
hej
allt är så himla rörigt just nu….vem är mamma till vem? alla 3 kullarna diar ju hos alla mammorna…vad ska jag göra? Jag kan ju inte ha alla 3 familjerna kvar i karantän tills leveransklar ålde.r Får sitta o studera ut dom, vem som verkar vara vems mamma helt enkelt;)
torsdag funkar absolut, om jag bara kan urskilja vem utav de svarta som enya gillar mest som mamma;)
"one big happy family" har fått ett nytt uttryck
Okej, =) men ska vi säga torsdag då. Skickar du mig adress och telefon nummer osv.. så jag hittar och kan ringa om jag kör vilse =)

putt för detektiv till naquita….ja hur ska man veta?….avundas dej inte speciellt…

Naquita, man ska ju hålla sig inom familjen…. dom hjälps väl åt, mammorna…. tänk om människomammor kunde göra detsamma…
ja, och 2dygnsbebbarnas mamma vägrar komma in:(
Hon stryker runt fällan och imorse satt hon och räckte ut tungan åt mig. Hon kan knappt vara året själv. Det är den lilla 2kilos jag berättat om..
Då hon födde dom på öppen plats, och efter 12 timmar varken hade flyttat dom, matat dom eller tagit bort moderkakan från sista ungen valde jag att ta in de små. Och det ångrar jag inte nu, när det är frostgrader ute. Usch jag känner mig som värsta boven
Men jag vet vem mammakatt är, och kämpar för att få in henne med snarast möjligt.
/en mycket sliten emma
Bebbarna växer iaf, och äter så duktigt så. de skickar en nospuss till den brunmaskade kusinen som inte överlevde för ett par dagar sedan, se längre upp i tråden

Nej, det var jättebra att du tog in dom, nu när det är så kallt..
men säg åt mamma att det är fult att lipa….nu får hon komma in och ta hand om sina små…

Dumma mamma kise in i fällan med dig!
Varför vilja ha maskad kise när en svart, vit kan få en sån här underbar puss mage?
Vist drömer om en siames ,men skulle jag fått för husse så hade vilken som kisunge dugt bra åt mig.
Häxan visar tjockis gos mage för att ge lite extra styrka till Emma hon rekomenderar även att Emma pussar Tuva- Luva minst 15g dag från matte monsi hi hi!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Ja, in med dig nu mamsen! Annars kommer jag och ger en extra putt nästa gång jag har vägarna förbi!
Vilken härlig hög med bebbar i #71.
Och Monsi, häxan vill nog också ha en extra
från oss här ;)
Oj vad kisseungar.. Hoppas mamma katt kommer in snabbt.
Jag blev ledig även idag så vi kan åka ner i kväll och hämta stödisar till och med. Vilket är bäst för dig?
#75 kanon, idag är helt OK:)) hm, tror mig veta vem Enyas mamma är. hon vaktar henne hela tiden och har stenkoll på sin lilla dotter.
den lilla 6veckors som satt i fällan har en mycket utmärglad mamma, så kanske kan denna lilla få följa med Enya och hennes mamma istället? 6veckors mamma är nämligen bara skinn och ben
Då kommer vi idag runt 6- halv 7.. =) Men behöver fortfarande adress och telefonnummer till dig 
Självklart får den lilla hänga med. Vi hjälper gärna henne/honom också

#70 jag hade för drygt 2 år sen ett syskonpar som fick ungar ihop… 4 st.. föddes samtidigt så dom har väl samma pappa… vi visste aldrig vem som hade fött vilken unge… hade bara misstankar… men dom skötte ungarna exemplariskt o hjälpte varandra..
stackars lilling….vad bra att han får hänga med….håller tummar… hoppas mamman dyker upp åxå..
Putt!
Vi behöver fortfarande ditt telefon nr. Emma och din adress.. Vi måste åka runt 4 för att det inte ska bli allt för sent hem.. Är ju 2 timmar ner och upp.Behöver skriva ut karta ner.
Förlåt att jag tjatar men jag är en människa med ehh (litet) kontrollbehov och jag vågar inte åka förens jag har bägge delarna. =)
Sååå stor putt!

# 79 Du har PM!
en akut körning till lund behövs ikväll/tidigt imorgon, NÅGON??

åh vad du kämpar Emma, . hoppas nån kan lösa lund transporten,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Puttar för skjuts! Jag kan köra en bit men hinner inte hela vägen innan jobbet…

puttar på….
jag sätter mig på tåget imorgon bitti..
Är mammakatt som kommit in, hennes ungar är redan i stödhemmet. Tyvärr har vi förlorat de 2 svarta pojkarna idag:(
bilden är tagen när han får somna in i min famn, fem minuter inann:(
Nu är Enya, lilla svarta kisse och Mamma Ella Fräs i mitt badrum.Gick enklare att köra hem än att hitta ner till ronneby =)
Enya har fått hälsa på små pojkarna och Ruu. Melvin tog det coolt och Enya fick komma riktigt nära och gosa in sig i hans päls.. Medans Nemo och Ruu höll på och dö. Dom hade aldrig sett något så äckligt förut. Mamma och lilla svarta kisse är så skygga så de får vänta med att träffa dom andra.. Dom behöver känna sig säkra i sitt badrum innan.
Det var inte långt i från tårarna när vi försökte fånga mamma katt, den svarta herrn där inne var så rädd.. En katt ska inte behöva vara så rädd.. Det gjorde riktigt ont att se.. Men jag hoppas nu att dom får en andra chans för gud vad vackra de är! Emma gör verkligen ett underbart jobb.
Mamma katt är så vacker, en panter. Hoppas hon inser att jag och Rasmus går att lita på. Vi har inrett badrummet med klösträd, gosig fleecepläd att sova på, kattlåda, blött och torr mat och vattenskål. Har även rullat massa handukar hårt under badkars kanten.. Ville inte lyfta bort hela karet för att få ut lilla svarta kisse.. Måste hitta på ett bra namn till henne/honom.

Lucy, du vet väl att det krävs bilder sen, va??
Naquita… vore jag en liten kattunge som måste somna in, skulle jag också vilja göra det i din trygga famn….
Sov gott lille vän…

puss på er svartingar o vila i frid….

Hej! Jag fick hem fyra sexmånaderskatter i måndags - brunmaskade SUNE, SVEN o SVEA och så svarte SAM. Tack Starchick som hämtade i Göteborg!
Vi satte för dörröppningen till gästrummet/datorrummet med hjälp av tre kompostgaller, så vi kan se att alla är framme och lever rövare sent på kvällarna.
Två av kattungarna vågar leka med mig nu - jag använder ett metspö med några garntrådar i ändan. De andra två är mer försiktiga och tillbringar fortfarande mesta tiden under soffan i gästrummet, men vågar sig ändå fram för att äta fast jag är kvar i rummet.
Trots att de är så skygga, är alla rumsrena - här har inte hänt några olyckor.

jag ska lägga ut annonser om 3 katter från vanvårdsärendet i smålandsposten nu, förra gången jag gjorde det med mina andra stödhemskatter, fick det ett nytt hem nästan direkt. så hoppas hoppas
hej
så roligt att få höra stödhemmen här i tråden:) Nu vill jag bara se bilder också;)
Här kommer bilder på Enya innan hon åkte:)
Innan hon åkte hade hon lärt sig sköta lådan(nåja, nåtsånär om hon hann dit;)) och börjat äta lite själv:) Jag skulle absolut inte nappa så mycket längre, bara goset på morgonen o kvällen då dög det:)
om 20 minuter åker jag in och avlivar den äldsta honan i gänget, som startat alltihopa. Hon är mycket sjuk och har lidit något fruktansvärt. läs mer på bloggen
här en bild på lilla 6veckorsöverraskningen i fällan som åkte med Enya och hennes mamma:
jag..tänker..inte…SE SÖT UT!!

vilka fina missar…
men usch så tråkigt med honan…. sov gott, lilla du…
nu när jag lämnade kroppen i huset, så hittar jag en blöt död stel bäbis som är relativt nyfödd, max timmar gammal då den fortfarande hade blod runt navelsträngen. Ännu en mamma, men VEM?? detta börjar kännas mer o mer hopplöst:((

nä vilket elände att aldrig ta slut…hoppas att alla kissar snart är inne o kan påbörja sina nya liv…. synd om honan att hon kunde vara med längre…. men bra att hon slipper lida iaf….
å den svarta är ju jättesöt….har jag sagt att jag är svag för minst 99% av alla katter?….

Vilka sötnosar det är!! 
naaw så söta de är:)
STÖDHEM BEHÖVS AKUT FÖR UNGKATTER OCH LITE ÄLDRE KATTER, DÅ TIDEN SNART ÄR UTE. SNÄLLA STÄLL UPP FÖR DE SOM LEVER KVAR I MISÄREN!

superputt

En glad nyhet i vanvårdärendet, två av killarna den ena svarte och den bruntabby semilånghårig hane som jag har varit stödhem till flyttar imorgon till perment hem i Växjö.
Så nu är det bara en fin tabby kvar av de fyra kattungarna som jag tog hand om som stödhem..
#108 vad kul!
ja Martina vi har haft tur. får vi hoppas de som lever kvar ute har samma tur och får komma in.
ja jag sitter å suckar å hoppas att det kommer att finnas hjälp åt alla katterna, de är ju så söta och bedårande

putt

Ändrat länge hon som ville ha de två kattungarna har ändrats sig tills vidare..och ska tänka på det mer.
men är det nån dealine här för katterna som är kvar?
#114 ska diskutera det med länsstyrelsen nu i veckan
2 kastrerade honor vill ha STÖDHEM NU.
Det är mor och dotter, modern tros vara ca 2 år och dottern knappa året. Mamma "Lisa" är klappbar, men lilla Louise är fortfarande mycket rädd.
jag myser med mamma Lisa:
puttar denna tråd

putt
En liten Louise hälsar att hon flyttade till sitt nya stödhem i Karlskrona imorse, får hålla tummarna att det funkar med stödhemmets 2 3åriga hanar:)

Vilken underbar svart panter! 
Måste bara tala om att Mamma Katt som just för tillfället är Öläning älskar balkongen. Hon är jätte söt, hon sätter sig vid dörren och sen tittar hon på mig.. Men när jag ska öppna måste hon springa en bit så jag inte är för nära men när dörren är öppen då kan hon gå förbi mig om jag bara inte gör några hastiga och läskiga rörelser. Sen sitter hon där ute och spanar lite, men man måste hela tiden koll på bebisarna så hon sticker in huvudet och ser så allt går rätt till.
Putt för hem till mamma Lisa. Jätte vacker hon med, det är något speciellt med svarta katter.

putt…håller med om att det är speciellt med svarta katter (oxå)…

Lycka till liten Louise

putt för lisas mamma, är alla ute sen?

nu har en liten till svart fin kattunge kommit hem till mig
ja, som Martina säger hittade jag en liten 12veckors ( om inte yngre) unge som tryckte under en byrå idag.
Jag fick in honom i transportburen och underbara Martina tog honom till sig så han fick träffa syskonen(?) igen
Ytteliggare en mycket sjuk hona har tagits in, satt i fällan igår.
Stina fick hon heta.
Hon kastrerades idag, och då upptäcktes det att hon i flera år gått med en urinvägsinfektion som nu gjort henne förhoppningsvis tillfälligt inkontinent, men det kan vara värre än så och då var det humanaste att avliva henne enligt vet. Har ni varit med om något sådant?
Lisa, brunmaskade magra honan Samira samt Mr Fräsis (ung hane) flyttade till stödhem idag. Samira flyttade till perm. hem:)
Sigge, svart stor hane 2 år och då lilla Stina med sin sjukdom är kvar här. De enda
Konstigt nog flyter allt på bra
Men Sigge, Stina (om hon klarar sig) och deras okänt antal släktingar kvar ute vill OCKSÅ ha stödhem!!!
just det, veterinären trodde Stina var minst 5-6 år , då hon hade tappat 3 tänder och urinvägsinfektionen verkade flera år gammal
Ska försöka få i henne vetrimoxin morgon och kväll en vecka, lilla sötnosan tänk om hon inte fått ngn hjälp alls och gått kvar därute

aldrig hört om att man kan bli inkontinent av UV, men kolla med nån som vet , typ gulliver är väl sjukvårdsutbildad,,
då vet vi inte riktigt hur många kissar det finns där kvar,,,
Min undran blir hur han kunde se att katten haft UVI i flera år ?
#131 ja precis min tanke…

be honom kolla om det är samma som min Lilla Lina… det heter Vulva Granulom och är väldigt ovanligt, men Lina har varit nästintill inkontinent…. vi har duschdraperier och plast överallt, för där Lina är där kommer kiss….
på Lina ser det ut som ett jättesår i kissehålet… det är svullet och jättestort, och vill gärna blöda då och då

Full av beundran för ditt arbete Emma! 
Att det aldrig tar slut! 
Vet att det inte hjälper att beundra men kan tyvärr inte göra mer då jag har en make som totalvägrar att ta in en katt till.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
neeh de sa att hon troligtvis haft det flera år då det var så långt upp i urinvägarna samt svullet och hon verkade slicka där som en vana. Äsch, ni förstår vad jag menar. Jag litar på vad vetten säger.
Mison ska be dom kolla det.

Men stackars liten! 

ja, gör det… undrar dom vad det är kan dom få numret till min veterinär… som sagt, det är väääldigt ovanligt…

krya på sej Stina….. tänker extra på dej….

så fina… Hoppas det fins hem åt dem känner mig så ynklig och maktlös…..

hoppas hon mår bätte idag…
igår kväll efter medicinen satt vi och blinkade åt varandra en lång stund, och hon gömde sig inte:) Hon vill inte nosa på mig, men tittar nyfiket på mig.
min älskade lilla skyggis(f.d) Frida har en intressent som ska hälsa på henne på måndag, så flyttar hon kanske Stina får bli min nya skyggis att jobba med, en i taget räcker tycker mina andra katter och min energi. Allt beror på hur Stina reagerar på medicinen, men så lätt ger vi inte upp:)

kul att höra om Stina… hon har nog insett att du är även hennes ängel….hoppas nu att hon blir frisk o stark igen av medicinen…
Angående honan som har urinvägsinfektion så var det en av mina killar som har gått härute som hade urinvägsinfektion och troligen haft det väldigt länge och blåsan var så utspänd så trotts tömningar så gick den inte ihop längre. Veterinären var även där inne på att avliva honom men de ville prova en medicin först (tror det var naturläkemedel) och mot alla odds så har hans blåsa blivit elastisk och fin igen.
Det var Monica på Djurhjälpen som hjälpte honom och medicinerade honon dagligen. Jag ska höra med henne vad det var hon gav honom.
Toppenjobb ni gör.

hej misan… toppen att du kika in ibland…tips är aldrig fel…
tack misan ja alla tips mottages!
jag sms:ade henne och frågade om hon kunde svara direkt här, alltid bäst att ha förstahands info. Ville inte ringa henne på en fredag kväll :-)
Så här skriver Monica:
Zinus fick Seraquin, 2 tabletter per dag i ca ett halvt år och den finns hos vet och även på apoteket. Men först fick han Baytril/penicillin och cortisn och han äter fortfarande CD torrfoder, man måste även se till att katten får i sig mycket vatten.
Idag kissar han helt normalt och blåsan är fin och fungerar som den ska.
Hoppas att det kan vara till någon hjälp för lilltjejen som har haft sådana problem under så lång tid.

vad bra misan att du fixade fram denna info… hoppas nu det kan hjälpa naquitas kisse…
Idag söndag 11/10 somnade lilla "lill-fis" Enya in i Rasmus armar då vi med panik slängde oss i bilen och skulle köra till djursjukhuset.. vilket som helst hade inte ringt någon, jag tänkte inte alls bara slängde oss i bilen. Men vi han knappt utanför Mörbylånga innan hon slutade andas. Jag orkar inte berätta hela historien idag, mår så förskräckligt.. är så ledsen, känns som jag knappt kan andas.. Tankar som varför gjorde jag inte så? tänk om vi bara vetat och om jag bara kollat till henne en extra gång då.. de tankarna river i mig..
Allt gick så fort från hel pigg till jätte dålig. Kommer berätta när jag fått samla tankarna och pratat med veterinär osv.
Ville bara att ni som engagerat er så.. fick veta. 
Lilla älsklingen..
Men oj oj så fruktansvärt 
Lilla fina Enya….

Vila i frid lilla Enya! 
Tröstekramar till er! 

stor stor jättekram…. blev otroligt chockad….
ja, det blev vi med:( Emma får berätta mer när hon orkar. Allt hände så otroligt fort och jag tror absolut inte utgången hade varit annorlunda om något annat gjorts. Sent igår kväll var Enya pigg, men blev snabbt svagare och somnade in fort. Hon led nog inte mycket!
Tänker på er.

ingen brådska för oss…. förstår att eftersom jag blev så chockad så är det ju bara en droppe jämfört med lucy…..ta det lugnt o ta det när du orkar…..kram igen…

Enya 

Men å så tråkigt! Stackars Lucy, förstår att det är en stor chock. Kram till er!!

Det känns verkligen sorgligt. Jag undrar vad det var som hände. Lilla Enya fastnade jag direkt för. Henne skulle jag själv ha kunnat tänka mig, om jag inte hade haft fullt här hemma :(
Enya fick en hjärnblödning och allt gicki väldigt fort. Idag har en veterinär kollat igenom henne innan hennes begravning, och Lucy hade inte kunnat rädda henne om hon så åkt i 190..
Lilla Enya, som var så glädjespridande och fin. Min lilla ängel som låg där i garaget, i skiten. och som växte sig stark och pigg. Livet blev så kort, och vi kunde inte hindra det
Enyas hjärnblödning kan ha orsakats av vadsom, ett fall, inaveln eller så bara var det så det skulle gå. Usch, idag ska jag berätta för nya hemmet:(
Sov gott älskade lilla du!
Tack Lucy för att du tog hand om henne den korta tiden, hon fick känna kärlek i ett riktigt hem.
man har alltid ett starkare band till de man nappat upp, så det gör ont:(
Jag hör fotfarande små fotsteg och väntar så på att höra henne ropa "mamma här är jag" Jag kan inte fatta att en sån liten kan göra sånt intryck som hon har gjort. Vi hade äran att ta hand om henne i lite mer än en vecka och det känns så jäkla tomt. Jag har känt Rasmus i 3 år och han har aldrig gråtit öppet inför någon.. Men när hon dog i hans armar.. Usch, jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till här..
Vi ska begrava henne idag, på en vacker plats där vi ofta tar våra promenader uppe bland träden. Då kan vi gå förbi och prata med henne.
Men jag kan inte släppa alla "tänk om" Om jag bara gått upp och kollat till henne innan.. om jag bara fattat hur allvarligt det var. om om om.. Då kanske hon varit här fortfarande. 
Jag har vakat som en hök över Ebony och Morgaine hela natten. Stängde ut mina katter och lät de två springa fritt i sovrummet. Jag låg på helspän hela tiden och minsta lilla pip fick mig att slänga mig ur sängen. Ebony tyckte nog jag var riktigt jobbig.. Men hon är pigg, lekte så det blev fartränder på Rasmus som sov. När han sover är han inte farligt. Mamma katt letade dock efter Enya.. 
"Lilla katt, vi saknar dig.
Lilla katt, mammas älskling. Dina rop kommer jag mest att sakna.
Det gör så ont!
Mamma kommer aldrig mer med dig på magen vakna.."

Det är riktigt sorgligt
. Jag träffade henne en liten stund bara men hon klampade rakt in i hjärtat.
Sov gott lilla vän.

Enya visar att ni gör rätt att rädda hennes "medsyskon" i huset. Att ni klarar det. Att ni är guld värda som räddar de andra. Att det går att rädda. Att inget är omöjligt.
Hon vakar över de andra katterna nu. En ängel kom och vände om.
All heder till er alla som kämpar med dessa katter!!
Vila i frid lilla Enya!
Tröstekramar till er alla inblandade! Ni gör något otroligt vackert!!

tycker det låter helt klart att du lucy inte behöver fundera på vad du skulle kunnat ha gjort….det hade inte spelat någon roll…. tiden med dej o naquita var den bästa hon kunnat ha….kram…
Oj så tråkigt….. Hon har det gott nu Lucy… JAg lovar……
Den här är så fin… Mew Two har ju skrivit detta…
Gråt inte nu utan lyssna bara:
Vi lämnar dig inte! Inte för en sekund lämnar vi dig!
Våra kroppar har lämnat det här jordiska, kattsliga, det är sant. Du tog adjö av min varma tass, min svala nos och min spinnande kropp med de skimrande ögonen. Du kan inte bära mig i famnen längre. Kanske har du till och med grävt en liten grav som ska rymma de fysiska resterna av min lilla kropp. Eller kanske vet du inte ens, men anar, att jag lämnat detta liv hos dig…
Men inne i dig kommer jag alltid att finnas. I din hjärna och i ditt hjärta, och i din hud, dina ögon och dina händer, kommer minnet av mig alltid att finnas kvar!
Du kommer att vakna mitt i natten av att än en gång ha känt mina tassar gå över täcket och röra vid dig i sömnen. Du kommer att se mig skymta i ögonvrån snett bakom dig, just där skuggan möter ljuset, i ett hörn, eller en vrå. Du kommer att se min svans skymta ute, i ett prång, bakom en buske, över ett staket. Du kommer att höra ljudet av mig lapande vatten där inga vattenskålar längre finns. Och du kommer att höra mitt mjauo, såväl i vakenhet som i sömn, som ett rop någonstans ifrån.
Och det beror på att jag aldrig kommer att gå ifrån dig! Den kärlek du har gett mig, kommer att hålla en gnista av mig kvar! Den kommer alltid att brinna i din närhet, och när du lyfter upp och klappar en annan katt, med dina mjuka händer som smekt mig så kärleksfullt, då kommer varje ömsint beröring att fortplantas också till mig.
Och i den kattens förnöjda ögon kan du se, om du tittar noga, den där lilla lågan som en gång var jag. Hos varje katt du möter, och kanske hos en ny katt som kommer att dela sitt liv med dig, kommer du att se den där glimten av det eviga livets katt, där jag är nu.
Någonstans i alltets gåta finns minnets ekon, som kan låta dig behålla allt det fina och det svåra vi upplevde tillsammans. Men där finns också sången som jag spinner för dig, och som aldrig kommer att tystna. Om du lyssnar noga, kommer du att kunna höra den precis när du vill, kärlekens sång från din älskade katt, som älskar dig tillbaka.
Ibland, just när du är precis i det där skimrande ljuset just mitt emellan vakenhet och drömsömn kommer du att välbekant känna min speciella nosbuff stryka över din kind, som en änglavinge, känna en kattstor tyngd trampa sig tillrätta på armen! Och tro mig, just då är jag där hos dig!
Din AllraKäraste ÄnglaKisse
(© Inger M. Andersson, Wikkis stora matte - låna gärna men ange källa hit till Wikki-bloggen!)
Jag lider verkligen med er, usch så hemskt för er 
Lilla Stina vägrar äta sin Vetrimoxin. Hon har tuggat sönder toppen där pastan kommer ut, och vägrar äta blötmaten om jag blandar med den..VAD ska jag göra??
Stryk pastan rätthögt upp på frambenen, så slickar hon bort det

#171 precis som du säger. Sätt det på tassen så tvättar hon i sig det. I värsta fall får du helt enkelt tvångsmata henne med tuben.
Inte kul med en skyggis för det sätter ju sina spår.
Kletar man in pastan för långt ner på tassen skvätter de omkring pastan när de skakar tassen. Jag hadde pasta högt och lågt innan jag kom på att kleta in det lite högre upp.
Jag sprutade ut vetrimoxin på en makrillbit och sen täckte jag med ännu en makrillbit.Ibland blev det sardiner eller nåt annat gott. Skyggisen blev tam på köpet -och tjock , men det var begränsat utrymme i min bod.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
hon tuggar ju sönder tuben när jag tvångsmatar. men men, ikväll hände ngt. hon var FRAMME när jag kom in, och ryggade inte!! hon låg högt upp på en filt, och jag fick ge henne pastan utan PROBLEM eller monsterhugg:)
woho..hoppas jag:)
Pelle undrar om någon vill älska honom?
Pelle Svanslös har halv svans:)
Blyger hälsar från sitt nya hem att han trivs som fisken i vattnet, på fredag flyttar Fireball dit som sällskap:)

Blyger ser inte speciellt blyg ut längre! Vad härligt med sällskap!
Pelle lilla Pelle! Hoppas du får ett eget hem snart!! Vad gör väl en svans?! Snygging!! 

2 av kattungarna som jag har hemma har blivit tingade idag, så håll tummarna att detta kommer gå bra.

Blyger som blivit en glader
och snart med kattungesällskap.
ja det känns härligt att de går framåt. Imorse ville inte Stina ha medicin igen,
vi kommer nog ha våra fighter känner jag på mig:(
Lade de upp på hennes tass o lämnade henne ifred, får hoppas hon slickade i sig det o inte skakade bort de.

Är Skrutten och Pelle Svanslös samma katt eller två olika?
de är två olika, såklart:)
Imorgon ska Skrutten till veterinären och kastreras, vaccineras och öronmärkas så nu har jag tagit bort maten så får han fasta tills imorgon. Så nu hoppas jag bara att allt ska gå bra imorgon. Han är ju fortfarande inte så bekväm med oss tvåbeningar.
Hur många katter är det kvar nu Naquita som behöver hem/stödhem?
Har tänkt extra mycket på de nu efter det som hände med Skrutten

Vad hände med Skrutten?
Finns en tråd om det som heter RIP Skrutten… 
Det finns 5-6 stycken kvar:((( Pelle och 3 svarta katter( 2 hanar och så Stina) är inne o kastrerade o väntar på att få stödhem och en bruntabby ungkatt som är svårfångad samt flera andra jag bara ser på håll:((
Den här killen har jag inne nu, en stor lugn kille som heter Sigge. Han är kastrerad, idmärkt och vill flytta till sitt stödhem.

putt för stödhem..
åh så fin
putt för kissarna å stödhem…..

putt

Va fina bilder.
Sune, "det finaste man har, sätter man på bordet", det säger alltid min mamma.

ksofia: Precis! Å vacker är han!!
Naquita: Det fotot skall ni göra vykort av!! Underbart vackert!!

Jag är inte heller säker på vem som är vem på fotona TamlinsMatte la upp åt mig. Kanske är det inte Sven utan Sune som ligger under soffan. Skillnaden i maskning mellan honan och de andra är inte så stor som det ser ut på fotot.
Det händer att svarte Sam i stridens hetta glömmer att jag finns i andra änden på metspöt och kastar sig in leken med liv och lust, så han är inte lika förskrämd längre.
Vår 13-årige Tusse vill också vara med och leka, medan mina andra två är mer tveksamma till gästerna. Simba, vår "alfa-hanne" envisas med att han ska ha första tjing till all mat medan vår lilla hona helst håller sig ur vägen.
puttar:)
finns 2-3 katter kvar som behöver stödhem. 2 svarta och 1 bruntabby kattunge på 4-5 månader.
Stina ska ta nya prover på måndag så får vi se vad de visar.
äntligen fångat henne på bild, hon är inte glad på mig;) I deras favoritställe, tvättkorgen!!

vilken fin tvätt….
Jätte fin tvätt =) Sötnöttar
imorgon får deprimerade Sigge flytta till Lucy
"du ser mig inte alltså finns jag inte"
Ska bli kul att få träffa sigge-mannen med.. Han kanske inte tycker det är lika kul att träffa mig men men.. 

håller tummarna för sigge…..hoppas han är en stor gos snart…
Jag har snurrat ihop saker och ting, varit en låååång dag med för mycket socker (kakor o tårta) .. =/ Var det tidigt på morgonen dom skulle åka mot kalmar eller var det sent, det är frågan det.. ?
Ja ja, jag får ringa henne i morgon och höra.. Eller så får jag helt enkelt köra in tidigt och hoppas på att jag fattade det rätt. Anntingen klockan halv 9 på morgonen eller kvällen.. känner mig korkad nu som inte uppfattade vilket.. Och ännu mer korkad som kom på det så här sent.. yieks. 
Nu har Siggekillen åkt.
Är bara Stina kvar här som medicineras och hennes kattunge, som har permanent hem och flyttar nästa helg. Fast kattungen är 4 månader o diar inte längre:)
På måndag/tisdag tas nytt urinprov, och jag ska skriva ner allt ni sagt om vad det kan vara som felar henne.
Någon som kan vara stödhem åt de 2-3 sista??

putt
putt

martina heter du något än?:)
maila mig de bilder du har så e du snäll så jag kan uppdatera deras sida.
blocket kan funka om man lägger ut dom en o en och verkligen satsar på charmiga bilder o inte så mycket ingående text!
kram

Yepp ska maila dig emma, och vi har kommit på namn på han tabby NISSE.
nisse hihihi..svartisarna då?

vi ska klura på detta=)
skulle tjejen komma o titta imorgon?:)

tjejen kommer idag, efter 15, så vi får hålla tummarna..

ändrade planer tjejen som skulle komma och kolla på de två som är kvar ändrade sig och hade tagit en kompis kattunge istället..

vad tråkigt….

nu är jag besviken, denna veckan har tre tjejer ringt till mig ang vanvårdskattungarna, Och alla tre har låtit intresserad fram tills att jag säger att de kostar pengar, och att jag inte säljer en kattunge till ett ensam hem, så har alla tre velat tänka lite, för att sedan ringa och SÄGA att de har "fått" en annan kattunge av någon de kände.
Dessa tre kattungar jag har helt underbara fina katter men de litar fortfarande inte på oss människor, vilket inte är konstigt, kan ingen ge de någon chans?
Två av de är svarta och tydligen är det inte så många som vill ha en svart katt VAFAN är det om?? jag fattar ingenting, jag börjar ge upp snart.

ge inte upp.. de tre tjejerna hade säkert inte varit bra som ägare till dina guldklimpar…. förstår att det känns mörkt men de rätta ägarna lurar inne i vassen o dyker upp….stor energikram till dej så du inte tappar hoppet..
martina såhär är det alltid. Såfort man som förmedlare eller privatperson stället lite helt rimliga krav och tar betalt ryggar de flesta, urlöjligt men å andra sidan vill jag inte att "mina" katter ska hamna hos dom, kommer de ens ta dom till veterinär? det kostar ju pengar!
KRAM PÅ DIG, DU HAR MITT NUMMER OM DU BEHÖVER RINGA OCH PRATA AV DIG LITE!!

#222 & 223
Nä det är ju helt sant, att de personerna som inte ens kan tänka sig att betala för en katt kommer aldrig blir ett bra hem för mina stödisar… Men det säger att det har läst mina annonser och där står det klart och tydligt att det kostar pengar och ändå känns de som att det inte har fattat det när det ringer..
tack för ert stöd jag behövde det ieftermiddag när jag kände mig nere och besviken på de som hade ringt.

ja vill de inte betala så lär de inte lägga många kronor om katten blir sjuk,, tyvärr är det en vanlig inställning hoss folk
jag har stödis Lisa här som jag letade hem till innan, o det var en som var perfekt hem tyckte jag o intreserad oxå, tills jag sa att hon kostar pengar, 700 har jag för mig, kastrerad, då fick jag en konstig blick o sen talade vi inte om adoption nått mer, tråkigt, nä, hon är långtidsstödis i stället känns tryggare så,

Jo, sådär är det här också. Fast jag har varit så tydlig med kostnaden att jag inte får några svar alls på mina små från Ängelholm (inte KKS). Men nu ääääntligen ska det komma en tjej och kolla på svarta Lillebror.
Jag kan liksom delvis förstå att någon som redan har en svart katt och vill ha en kompis är mer lockad av en annan färg, men jag begriper verkligen inte det totala ointresset för de vackra svarta grabbarna…
Imorgon åker nästan alla småttisar till sina nya hem. Lycka till!!

lycka till alla småttisar…
lycka till säger jag också, lite glädje i all denna sorg med kiisebebisen som inte fick växa upp, och intressenter som inte hör av sig, stödhem som inte finns
behövs ju många fler
Maggan47
Emma, Ingen har ringt angående Ebony så dom drog väl sig ur då.. Har väntat på samtal.. Men jag vacinerar henne i veckan får se vad skruttet säger om att träffa tant Satu, jag gissar på "spott och fräs" jag.. Söta, söta lilla Ebony.
Hur har det gått för tjejen med urinproblemen, har hon blivit något bättre?
#230 fick mail från dom igår. De hade hittat en kattunge vid vägkanten som de tagit hand om istället
#231 Stina går det ganska bra med. Onsdag morgon ska jag byta ut kattsanden mot specialsand och försöka få ett urinprov som ska lämnas in för odling.

Mina stödisar Leif & Loppan har nu kommit på en ny rolig lek som jag blev väkt av i morse, jag håller på att flytta runt tavlor så i vägen sitter det hängen och spikar rätt högt upp men det hindrar inte leif & loppan att kasta sig mot dessa för att försöka få tag på dessa och sen rasar rakt ner mot golvet, först leif sen loppan det verkar som de har kommit på en ny rolig lek som de inte vill sluta med=)
Alla tre stöddisar från vanvårdshemmet har blivit så himla mycket mer nyfikna nu och vill leka mycket mer, och det är så hilmla glada i varandra, igår låg alla och sov tillsammans på varm filt tyvärr var inte min kamera in närheten.. Jag är så glad att det är inne i värmen hos mig för när jag tittar ut genom fönstret så snöar det i Växjö.
tusen tack Martina för att du öppnat upp ditt hem innan vintern
kan NÅGON öppna upp sitt hem åt de två sista katterna??
Det handlar om en svart 1-2åring, troligtvis hane, och en 6månaders bruntabby hane.

putt
Ebony är inlagd…
Kan ni bidra med en stor eller liten slant till hennes veterinärvård som kommer bli en dyr men ack så nödvändig historia??
Pma mig eller maila emma@kks.nu *som kliar sig i huvudet för alla utgifter på sista tiden* Varför vinner man inte på TRISS????

#236 Angående att vinna. Såg på senaste BingoLotto att en person i Ronneby vann i sista spelet. Det de använder kortleken till. Tänkte på dig då…

Förra lördagen skjutsade jag några av vanvårdskatterna till sina permanenta hem. Jag har fått sms från Izzys (en av de maskade honorna) permanenta hem i Trollhättan. "Tack för att du ställde upp och körde vår lilla katt Izzy. Hon är så söt och snäll. En riktig liten guldklimp:)" … "Ja, det går jätte bra. Hon kommer och lägger sig nu med oss i soffan. Hon älskar när man busar med leksaksråttorna. Hon går faktiskt själv fram till vår hund och nosar. Hon är fortfarande lite blyg av sig. Reagerar för nya ljud. Tror att hon vänjer sig. Hon går på lådan och äter massor.;) Får ge henne tid och massor av kärlek:)… Mvh S…" 

Jag blev så glad att jag blev tårögd. Både matte och husse var så genomtrevliga när jag pratade med dem i telefon och husse träffade jag vid överlämnandet i Göteborg. Izzy har verkligen hamnat på ett urbra ställe och hon är mycket efterlängtad.
Puttar för de sista katterna!!

Loppan fick ikväll ett nytt hem, ett trevligt par utanför Växjö kom och hämtade honom, De hade redan ett 1 åring katt som de inte ville ska vara ensam på dagarna när de jobbade, och de fastnade för Loppan direkt,
Glad över att det äntligen var några som kom och gav mina stöddisar en chans…

Filn bild du skickade till min mobil Martina:) kan du skicka den till mailen?=)
Här Hemma har Blyger fått komma upp i huset efter 6 rumsrena dagar. Men som jag trodde är min perserhane efter honom. Han har alltid ogillat yngre hanar:( VI får hoppas det lugnar sig snart.
Hur många katter är det kvar som behöver stödhem/hem nu Naquita?
#243 i detta ärende, 1 eller 2..kan vara ett mörkeltal som dyker upp när det blir kallt.
Då får vi hålla tummarna för att det går vägen med de intressenter som finns på mina stödisar så fler stackare som fryser kan komma in.
#245 Ja, vi får hoppas:D Har en kvinna hört av sig till dig ang brunmaskade katterna? Hon ville veta lite mer om dom så jag gav henne ditt hemnr.
Har fått härliga bilder på en av hankatterna som finns i stödhem i Växjö!
Får jag presentera FRASSE, f.d Mr Fräsis!!
SNYGGING!!
Namnet Mr. Fräsis fick han för att han fräste och gjorde utfall hela tiden. Det är som bortblåst nu och han kelar t.o.m med matte o husse:)
Nej jag har väntat på att hon ska ringa men har inte hört något än…

Mina två stöddisar från vanvårdsärendet är tingade nu Leif och Nisse ska blir sthlmare..

#247 Vilket vackert foto på vacker kisse!! 

#250 Härligt att höra! Det går alltså framåt med ärendet fortfarande

#252 ja det var jätte kul att de två får ett gemensamt hem , de älskar varandra, gå efter varandra hela tiden och leker jämt..
Och det ger även mig möjlighet att blir stödhem åt någon annan katt som behöver hem
Ja jag hoppas ju Martina kan ta någon av alla kattmammor som stått i kö länge, bl.a de 2 kungsmarksmammorna som är kvar(ludwig o lambis mammor)
Fått en julhälsning från ungkatten Sune som mår gott i sitt nya hem.
Han hälsar att han mest av allt önskat att de 2 sista katterna fick komma in i stödhem innan året är slut, och att alla katter som är i stödhemmen får PERMANENTA HEM
Puttar upp för att alla ska kunna få komma in.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

putt

Här kommer en julhälsning från Sunes syskon Sven, Svea och svarte Sam. Nu har blivit bestämt att Sven stannar hos oss permanent. Sam är fortfarande rätt skygg för oss tvåbenta och blir väl kvar hos oss och brorsan ett tag till. Ikväll har vi satt Svea på tåget tillsammans med vår dotter och gammelkatten Wille. Hon behöver socialiceras mer och det tror vi går bättre utan syskonen att hålla sig till. Wille behöver sällskap efter att hans kompis Tamlin fått avlivas pga akut hjärtsvikt precis innan jul, så nu slår vi två flugor i en smäll. Hoppas på det bästa både för Svea och Wille.
Svea och Sam söker alltså fortfarande permanenta hem, men är ännu inte fullt hanterbara.
Gunki och TamlinsMatte

Och nu har alltså lilla Svea landat i min etta i Göteborg. Eller landat och landat… hon ligger som väntat under sängen och trycker. Vill inte äta och är så hanterbar som bara en djupt chockad katt kan vara. Men det kommer förstås bli bättre, jag var rätt förberedd på reaktionen eftersom hon tidigare reagerat med att bli alldeles tyst och stilla. Så idag bäddas inte bäddsoffan ihop, hon får behålla sitt bo därinne. Hon har i alla fall kattvett och hälsade underdånigt på Wille när han ville titta på vad som möjligen kunde tänkas ligga i den andra buren… Och Wille verkar lugnare än innan, när det bara var vi två och jag var tvungen att jobba. Han har i sitt 16-åriga liv aldrig varit ensamkatt och tålde det dåligt, även om han inte verkade förvåndad över att Tamlin försvann. Jag tror nog han förstod när vi åkte mitt i natten att det var en döende Tamlin som lämnade huset.
Vi hade ju egna stödisar från Debattia, men knäppt nog hann den siste flytta 2-3 veckor innan Tamlins hjärta plötsligt sviktade. Tamlin (som inte var en hittekatt, utan en cornish rex) hade sedan 4 år en diagnosticerad hjärtsjukdom men för bara 3 månader sedan ultraljudades hjärtat i oförändrat skick. Ujjj så fort det gick, och mattehjärtat har inte riktigt varit detsamma. Kl 3 på morgonen vaknade jag av att hans andning ändrats, inte ansträngd men snabb. Vi var på sjukhus 20 minuter senare och under tiden där blev det mer ansträngt. Lite vätska i lungorna blev under dagen mer och hjärtat ultraljudades mycket dåligt innan jag fick ta beslutet att komma in och låta Tamlin somna i mina armar istället för att fortsätta vården i syrgas och vattendrivande varannan timma. Det kommer så småningom att bli en eller två nya rexar, för min allergi klarar korthårskatter ganska dåligt - men jag är inte beredd att snabbt snabbt försöka få in en efterträdare (inte ersättare, såna finns inte) till min katt.
Och eftersom Wille mår så dåligt är Svea en skänk från ovan. Hon behöver få vara i lite mindre utrymme, där hon inte kan gå undan och vara med bröderna. Wille behöver sällskap. Och jag, ja… jag antar att jag faktiskt behöver distraktion. Behöver att någon ligger i Tamlins igloo och ugglar ett tag. Svea är ju rätt trygg med människor numera, men vill inte bli kelad med än - så det är väl vad vi hoppas att intensivsocialisering tillsammans med en människotillvänd nallebjörnskatt ska kunna ge den närmsta tiden. Hon är ju vacker som en dag, men de flesta vill ju ha en myskatt också.
Lilla Svea:) Blir nog att starta en ny tråd, för denna börjar bli lite trög;)
Håll utkik för "vanvårdsärendet 3":)
Puttar för de sista 2 katterna i vanvårdsärendet!
Här kommer bild på STINA, med sina urinvägsproblem. Hon kissar fortfarande utanför lådan emellanåt och söker AKUT nytt stödhem som har mer tålamod och tid för att kämpa med henne.
Hon ska snart in på nytt veterinärbesö för att se om hon behöver ny medicinkur.