Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 8547 ggr
Atiz
0

SK, Hamnkatter del 5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fortsättning på berättelsen om vårt arbete med TNR-projekt bland hamnkatterna i Malmö.

Tidigare tråd: SK,s Hamnkatter 4

Vill du lämna bidrag till dessa katter så kan du gör  det på vårt konto hos Haga veterinären

352414-7

Märk med SK,s Hamnkatter

Atiz
0

Vi har som sagt var fått in katt nr 5.

En vacker hankatt som är färdig att hämtas till sitt konvalesent boendet.

Är någon intresserad av att bli ägare till någon av dessa katter går det bra att PM,a eller ringa någon av oss.

Alice/Atiz 0705-377172

"kollegan" 0707-664346

annebeate
0

Vill någon vara snäll och överst i denna tråd länka till SK,s Hamnkatter 4. Atiz bad också om detta  i slutet av sistnämnda tråd.

kattassen
0

Nu har jag låst den gamla tråden och länkat in den här ovan.

Lycka till med katt nr 5. Hoppas verkligen han kan få komma till ett hem istället för att behöva släppas tillbaka i stenarna!

Putt för stilige Janne (om det nu är hanFlört)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

så gosig han ser ut!

Hoppas ingen misstycker, de söta små virkade hjärtana som jag har ute nu, kan ine de gå till dessa katter?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kattassen
0

Puttar för hem åt den svarte skönheten!

kattmatten
0

Raskt jobbat, verkligen. Hoppas ni hittar ett hem åt denna vackra katt.

Atiz
0

Gullimat:

Du har PM,at mej och frågat "varför"   men eftersom du spärrat din personliga sajt kan jag inte svara dej….

Vad menar du?  Vaddå.. "varför"??

kattassen
0

#7 Du kan alltid skicka meddelande till någon även om personen inte aktiverat sin sajt. Gå in i "meddelande" och tryck på "skicka nytt meddelande". Skriv gullimat i raden "till" och sedan ditt meddelande. Klart!

Atiz
0

Kattassen

tack för tipset men damen har valt att spärra mej personligen

Atiz
0

Idag har mattanten varit hos vettet för att identifiera katten…

Det var tydligen inte så lätt eftersom hon har talat om för kollegan att det var Joschu och nu säger gullimat att mattanten sagt till henne att det är Janne.   Så frågan kvarstår?

Dagoe
0

Men hallå… skit i denna gullimat nu… ger ju bara en massa tjafs..

Gör en kartläggning istället och dokumentera noga de katterna som är kastrerade :)

Atiz
0

Jadå vi dokumenterar de infångade katterna noga.

kattassen
0

#10 Janne, Janoush, Joschu etc etc. Det var väl så att mattanten hade ex.antal namn på alla katterna. Ibland kallade hon alla för Janne och nu heter de Joschu och Janusch och allt vad det är. Då är det väl inte lätt att veta egentligen.

Säkert inte så lätt och identifiera en katt inte är i sin miljö heller och är svart. När man inte kan se kattens kroppsrörelser och hur/vart han går osv.

Gullimat
0

Eftersom Jaschu var på plats vid huset igårkväll upptäckte hon att hon sett fel och ringde mig och ville snabbt informera er om det. Janne blir Jaschu och Jaschu blir Janne i registreringen. Konstigare än så behöver det inte bli.

Det är onödigt att forsätta att hacka på mattanten, när hon vill hjälpa er.

kattassen
0

#14 Nej nej inget hackande! Bara lite förvirrat när det är så snarlika namn.

Nåväl, är det alltså Janne som är hos veterinären då?

Gullimat
0

Det med varför är en rubrik som du själv har skapat i ett pm till mig för ett tag sen, det hade inte med detta att göra. Det var dumt av mig, skulle skrivit nytt meddelande i stället. Har inte spärrat någon personligen. Det går bra att svara på mitt pm, tryck bara på svara och skriv sen. Rubriken har ingen betydelse. Det går också att göra som #8 Kattassen säger.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Litet inlägg om att bara trycka svara, jag kan ej göra det på grund av nån datagrej som jag inte kommer ihåg, olika versioner av program utan jag måste gå in på personens sida och välja "kontakta mig " och skriva nytt. Bara litet ps att svara rakt av inte alltid funkar för alla

Atiz
0

Gullimat

Jag kan inte svara dej. det kommer upp text att det går inte pga du valt att inte ta emot pm fråm mej.

Samarbetet  tänker jag inte gå in på ytterligaren en gång för det vet vi båda hur det fungerar, alltså dåligt.!

Hawknestgrove
0

Bara som upplysning, jag antar att mattanten är  från något slaviskt land och då är Jan och Janusch , eller Janusz samma namn.JAnuschka är ju en dimunitiv av JAnusz, kan tolkas som ungefär LillJanne

kattassen
0

#19 Tack för din förklaring… (blev mycket klarare såFlört) Med andra ord heter alla Janne på ren svenska… 4-5 svarta katter och alla heter Janne - praktisktFlört

Atiz
0

Ja det stämmer. Sen blir det lite förvillande när hon emellant åt använder den svenska versionen av namnet.

nja… kanske 2-3 Janne, ca 5 Mischa, 2 Timmy, 1 Håkan och någa med andra namn eller helt utan namn.

Ungefär något sådant..

kattassen
0

#21 Nej det var väl bara ett försök från mig att göra mig lite lustig… förlåt inget illa ment åt något håll.Skrattande

Där är väl några andra ocksåFlört (Förresten var där inte en Timmy till ett tag - stygge Timmy och någon annanObestämd)

Atiz
0

Det behövs lite skämt oxå här på allvarliga trådar.

Jodå… Stygge Timmy, som blev avlivad, oxå Gammle Timmy som fortfarande går ute.

nellies-matte
0

Hur många katter berkänas det vara på ett ungefär i hamnen?

Crisse-13
0

Om jag räknar på det så skall där vara 7 vuxna eventuellt +5. Där skall finnas 2 katter som är ungar sen förra hösten, en som kallas för Elvis, en bror till den första Mimmi, 1 katt som liknade Rocky och en katt som Vargtassen och jag såg i höstas, det är inte säkert att dom 5 finns kvar där och sen till motsats till SkåneKatten så berättar inte mattanten och Gullimat om dom har tagit in någon katt så siffrorna är på ett ungefär. Risken är därför stor när SkåneKatten har fått in dom katter dom vet med säkerhet så kan där finnas några kvar ändå. Jag var med i hamnen igår och såg då att matplatserna är inte på samma ställe som dom var innan och eftersom jag har problem med ett ben så gick jag så sakta runt och kollade efter nya matplatser för det var det enda jag kunde hjälpa till med.

Atiz
0

Nu är Janne hemma och vilar upp sig efter kastreringen. Mattanten har pratat om två väninnor som är på semester… någon av dessa skulle ev kunna ta in honom..
Dock inte utan att vi kontrolerar med vederbörande.

martdat
0

#26 Allt bra med honom för övrigt då? skönt det, hoppas nu att väninorna är ett bra hem o att de vill ha honom,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Atiz
0

Jadå allt är bra med honom förutom att han är lite slö o hängig efter narkosen och vaccinationen, men det släpper ju snart  Glad

Mison
0

Atiz, du (och alla ni andra som kämpar för missarna) är en klippa. Tack för allt ni gör för missarna. Och tack, för att ni låter oss andra ta del av det som händer.

Men håll med om, att visst är dom söta, dom små liven, innan narkosen har släppt. När dom vinglar lite, och ser ut som en allmän svensk på midsommarafton? Hihi, stackars busarna, men ack så sött att titta på…..

Alla djur behöver någon som bryr sig!

kattmatten
0

#29 Det var en rolig liknelse Skrattande

Ja söta är de små livet

Atiz
0

Ja… visst är det så… Glad

Kan inte glömma min egen katt Victor (avilen 15,5 år)
Han miste sitt bakben när han 9 månader…  oj vilka problem han hade när han skulle på lådan… "full" av narkosen och bara tre ben…  Det slutade med att han satte sig ner för att kissa…

nellies-matte
0

Skönt att allt är bra med missen hoppas han kan hitta ett permanent hem. En fördel finns det ju dock när skyggisarna är lullig och det är att man kan pussa på dem utan fajtFlört

Hawknestgrove
0

Härligt att höra om dessa kissar och allt ni gör för dem!

Atiz
0

Glad   Vi jobbar enträget vidare…

kattassen
0

Jag tänkte på Einar etg87 han som skulle tagit hand om Tuffas. Undrar om Janne kunde få hjälp där? Någon som har kontakat för koll?

Atiz
0

Har precis varit borta några dagar.. men ska kolla…

Atiz
0

Har fått reda på av "kollegan" att mattanen vill att vi ska låta katterna i området vila… får kolla upp vad  det handlr om…

essut50
0

#37 inte nu igen? Vad är det med mattanten? Ska hon ta alla kattungarna först igen..

Hoppas ni inte lyssnar på henne..Kör ert race ändå..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

martdat
0

vila!!! ja det behöver de, INOMHUS i TRYGG miljö, suck,, ghaaa, vad säger man ,,,

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Vila…till vaddå? Jag hoppas verkligen ni fortsätter ert jättebra arbete där.

Hennum
0

Jag har ju för länge sen lovat att jag skulle ge pengar till hamnkatterna när jag fick pengar från mammas försäkringar. och nu har dom kommit så jag ska genast skicka iväg ett litet bidrag. :)

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

maggan47
0

puttar upp denna viktiga tråd, och vore väl bra, om Janne fick hemmet som Tuffas skulle haft

Maggan47

Atiz
0

VI HAR FÅTT EN SAMARBETSPARTNER!

Det enda problemet är att det är en hemlig samarbetspartner! Åtminstone för oss..

I torsdags ringde veterinären till kollegan (ett ärligt misstag) för att fråga om Mischa skulle få stronghold eftersom hon hade öronskabb.

Kollegan sa att vi har ingen Mischa hos dem… Jo, sa vetten.. en svart med några vita strå på bröstet (exakt som Mischa som bor ibland stenarna).. Nej sa kollegan vår katt är tigré med vita tassar (Timmermansgatan) som heter Mischan, då bad vetten om ursäkt och lade på luren.

Vi har en längre tid misstänkt att vi inte är ensamma om att pocka in katter i hamnen och vi är ganska säkra på vem det är. Mattanten som återigen sagt åt kollegan att vi ska vänta sa ju så när hon lurades om ungarna, så antingen har hon hittat fler ungar eller så är det för att våra "samarbetspartners" ska kunna jobba ostört.

Missförstå inte.. vi tycker det är jättebra att katterna blir infångade men tycker att det är dålig stil att inte ens prata med oss om det. Som det nu är har vi ingen aning om hur många katter som finns kvar vilket leder till att en massa tid spills åt att leta efter katter i hamnen som andra vet är inplockade, tid som kan användas åt att fånga in andra behövande katter. Dessutom vet vi inte heller var dessa katter hamnar efter kastreringen.

Vi är rätt säkra på att våra "samarbetspartners" organiserar en del av detta arbete här på hittekatter via PM, så när ni läser detta… För katternas skull… LÄGG NER PRESTIGEN och tillkänna ge er så att vi kan samarbeta öppet istället!

Atiz
0
Crisse-13
0

Men herregud vad är detta ? Hur vill någon att ett samarbete skall kunna fungera när det görs så här. Ni har iallafall varit ärliga och talat om vilka katter som har blivit infångade och så kan dom inte ens tala om när dom har fångat någon. Hur i hela fridens namn skall ni kunna hålla koll på hur många katter som är kvar där. Vem betalar för dessa katter eller dom pengarna dras från det kontot ni står för fast ni inte vet om det och då är det inte lätt att hålla koll på kontot men det skall isåfall godkännas av er först när en katt lämnas in av någon annan. Jag undrar om det här smygandet beror på att ni inte skall veta var katterna sen hamnar för att mattanten helt plötsligt har en massa stödhem, det går jag inte på för hon har inte tidigare kunnat ordna för någon av katterna så då misstänker man kattsamlaren igen.

Jag tror att ni får köra ert eget race om där skall bli något gjort och då menar jag utan samarbete med någon. På dom ställena ni vet att det finns katter kvar kan ni fortsätta på men ni kan ju inte lägga timmar, veckor och månader på att leta efter katter som inte finns.

Atiz
0

Jag ska kolla med Haga idag så att dessa katter inte belastar vårt konto, men jag har svårt att tro att Haga skulle göra så utan att kontrollera med oss.

Vi kommer fortsätta så länge som vi ser katter där nere. Med eller utan samarbete.

soso
0

Alltså……jag förstår ingenting……….. Jättebra att fler katter räddas, men varför i hemlighet???? Man undrar verkligen var katterna hamnar sen. Känner mig väldigt, väldigt misstänksam mot mattanten som plötsligt har hem till dem. Det är något konstigt.

Vad är det med kattmänniskorna i Malmö egentligen? Både en förenig och en del människor har i mina ögon gjort bort sig totalt. Oviljan att samarbeta, och andra dumheter drabbar ju ALLTID katterna.

Atiz m. fl. ni gör ett jättejobb och är beundransvärda som envist kämpar vidare!

Atiz
0

ja, nu ska ala katterna där nere i hamnen bi kastrerade, även om vi inte lyckas hitta hem åt alla.

Atiz
0

Kollegan har pratat med mattanten, hon berättade då att hon har hittat hem åt Janne. Vi ska åka och titta på hemmet i dagarna, så får vi se hur det går.

Minka040
0

Atiz - behöver ni någon som vaktar fälla? Jag börjar plugga igen i slutet av augusti och jobbar nu bara på helger. Jag kan därför vara behjälplig med att vakta fälla på flertalet veckodagar fram tills dess. Gärna och helst riktigt obekväma tider som kväll och natt!

Du kan PM:a mig om det är aktuellt!

Atiz
0

Minka

Jättebra! Har du tillgång till bil? Även Hennum vil hjälpa till. Problemet just nu är att vi behöver tillgång till fler bilar.

Minka040
0

Tyvärr har jag varken körkort eller bil… Skäms

Minka040
0

Dock har min syster (bor bara ett kvarter bort) bil och min sambo har körkort så det hade inte varit omöjligt att jag skulle kunna ordna det ändå… Speciellt om jag lite i förväg vet en viss kväll/natt när jag ska sitta. Både sambo och syster är av en ganska snäll natur… Glad

Atiz
0

Låter bra.

nellies-matte
0

Toppen om fler kan ställa upp så katterna inte blir fler i hamnen.

Atiz
0

Ja… blir lite lättare att få in katterna om vi blir fler

nellies-matte
0

Ja det tar på krafterna att fånga in kattkolonier. De flesta har ju även ett vanligt jobb och många kissar är ju ute på kvällar och nätter ohc rör på sig

Atiz
0

Sååå sant.. så sant.

Sedan är hamnen här i Malmö ett svårt område eftersom katterna rör sig över ett stort område där det ständigt finns mycket människor. Men vi kämpar vidare.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Och det gör ni kanonbra, kämpa på

Atiz
0

Idag har Vargtassen och jag varit i hamnen och tittat efter katter. Mattanten sa igår tlll mej att hon inte sett någon katt där på länge så vi körde dit för att titta.

Vi såg två katter, en hona och en hane… Det enda dom var intresserade av var varandra. Dom gick runt och letade efter varandra. Hanen gick och strilade i buskarna så det kan inte vara januscha (Janne) för enl mattanten så ska han vara både kastrerad och chipad.
Honan halvt om halvt kröp längs marken, luktade och smakade här och var..

Så det verkar som det kan bli tillökning om två månader så vida vi inte får in henne.

soso
0

Du menar att mattanten har fångat, kastrerat, chippat och släppt ut en av Jannarna?? Hmm…..

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Oj, hoppas verkligen ni får in henne. Ni behöver ju inte ytterligare kattungar att fånga in inte.

kattassen
0

#63 Det är väl en annan av alla "Jannarna"? Någon som varit på vift hemifrån en längre tid eller?

Atiz
0

Ja… den chipade janne är en som rymt el kommit bort hemifrån.

Mattanten är oskylldt i det fallet, soso.

Vi ska ta ett kraft tag för att få in denna hona, så att det inte blir fler ungar.

Atiz
0

Hennum:

Du har väl en bur som du byggt hemma hos dej? Den som användes till JP..

Finns det någon möjlighet att vi skulle kunna ha någon hamnkatt hos dej i convalesent, om det skulle bli trångt?

nellies-matte
0

Hoppas nu att ni får in honan så det slipper födas fler katter där ute i hamnen.

Hur många har ni än så länge fått in och kastrerat?

Är dessa utsläppta eller har hem hittats?

Atiz
0

Så här långt har vi fått in fem katter.

2 hanar är kastrerade

1 hona högdräktig

1 hane avlivad pga stora åkommer

1 kattunge

Vi har inte behövt släppa ut någon av dessa ännu eftersom mattanten har varit duktig och hittat hem, dock kvarstår den siste vi fick in… inte klart ännu med något hem.

nellies-matte
0

Låter ju toppen att de fått hem. Blir lite lättare för er som jobbar där då att veta vilka som ni fångat och kastrerat.

Visst önksar man att det fanns hem åt alla missar men först och främst gäller det att få stopp på förökningen.

Även om kissarna måste släppas ut så kan man kanske sätta ut annonser och leta hem åt dem och förhoppningsvis fånga in dem igen ( ja jag vet att det är svårt).

Atiz
0

Joo visst kan det vara svårt att fånga in dem igen, men inte omöjligt. 

Du har helt rätt… just nu är det viktigaste att stoppa förökningen

Hawknestgrove
0

Å som ni jobbar… fått ert mail idag och är så leden att jag inte kan ställa upp med mer pengar. KAn bara putta upp och säga, att de söta virkade prydnadshjärtana på Tradera går till dessa kissar!

Atiz
0

Öhh…. Viket mail???

Mison
0

Jag kanske skulle försöka komma ihåg o rama in kattavlan, och försöka lotta eller sälja den. Till förmån för Hamnkatterna. Men då får du nog hjälpa mig igen, Gunilla. Med hur det kan gå till… Ska se om jag har en ram till den här hemma. Som sagt, har massor med broderier som bara ligger, men bara en med kattmotiv..

Atiz
0

Vill bara påpeka att ingen på SkåneKatten har skickat några "tiggemail"  

Vill även påpeka att vi vet att någon annan person/förening oxå tagit in åtminstonne en katt ifrån hamnen utan att berätta det för oss.

OM någon vill skänka pengar till SkåneKattens arbete i hamnen så MÄRK MED SK;s HAMNKATTER.

För övrigt vil jag passa på att tacka alla som har skänkt pengar.

soso
0

#64 Vad bra att mattanten var oskyldig i det här fallet Glad.

Hur vet man att hanen är chipad? Har man kollat om det finns någon ägare? Är han tam?

Atiz
0

Är det någon annan som fått detta mail så skicka gärna det vidare till mej på alice.@skanekatten.se för jag vill gärna se det.

Hennum
0

ni kan absolut ha en katt i min bur i några dagar. men längre än så är nog inte bra, för buren är väldigt liten. hör av er om det behövs :)

Atiz
0

Låter bra. Alltid bra att veta att man har en reserv  Glad

Atiz
0

Det var ett misstag… Mailet kom från en annan organisation.

Crisse-13
0

#78#

Vad menar du Atiz, är där fler som jobbar med hamnkatterna och samlar in pengar i hemlighet till dom.

Denna kommentar har tagits bort.
Atiz
0

Ja… någon har plockat katt/katter

Nej, "tiggebrevet" var till en annan förening

Atiz
0

Nu har Janne (infångade katt nr 5) fått ett eget hem med både matte o husse som kommer ta väl hand om honom.

Stort Tack till Inka som var den som hittade hemmet åt honom bland sina vänner. Kollegan + ytterligare en kollega har varit och inspekterat hemmet, Janne kommer få det jättebra där eftersom paret en längre tid har funderat på att skaffa katt.
Vi har även skrivit kontrakt med paret så att de kan inte lämna honom vidare utan att vi har godkännt det nya hemmet i så fall.

Jag kommer själv gå dit när jag hinner och lämna vacc. intyg och papper på öronmärkningen.

annebeate
0

Janne, eget hem! Underbart!Glad

Atiz
0

Visst är det underbart…. varje katt vi slipper släppa ut är en fröjd.

Atiz
0

En liten fråga…

Jag har nu fått lite uppgifter ifrån Haga.. Hur vill ni att redovisningen ska se ut? Ska jag specificera namnen på de som bidragit eller bara ta initalerna, datum och summa??  eller hur??

Har även fått info om utgifter , kommer att sammanställa detta i dagarna som följer.

annebeate
0

Atiz, vet du om Mimmis syster och "korta svansen" fortfarande finns där nere i hamnen?

Varje gång jag träffar Mimmi tänker jag på hennes syster och när det gäller "korta svansen" har hans öde särskilt berört mig.

kattassen
0

#86 Var det inte "korta svansen" som blev avslängd från någon bil för ett bra tag sedan ?

Debattia
0

Puttar upp ! Underbart nJanne äntligen har kommit in och fått ett bra hem.Det är han värd!!!!!Hoppas det kommer kort på honom också!!!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Crisse-13
0

#86#87#

Jag tror inte korta svansen eller tjocka svansen som mattanten kallade honom för oxå finns kvar i hamnen. Jag har nog aldrig sett den katten men han skall vara svart/vit med samma teckning som dom båda Timmy och där är bara gamle Timmy kvar som ser ut så. Jag är inte helt säker på om hon själv har koll på om han finns där för när vi såg gamle Timmy och Mimmis syster så menade hon att det var korta svansen men det var gamle Timmy som satt där för han har en speciell teckning vid nosen som kännetecknar honom.

Det hittades en svart/vit död katt där nere förra året och den tog parkjobbarna hand om så mattanten såg den aldrig och vi kom inte på vilken katt det kunde vara men det var kanske korta svansen eller så har han flyttat till något annat ställe. Vi trodde först att det var Mimmi nr 1 bror men han kom tillbaka i vintras.

Det var korta svansen som blev utkastad från en bil men det är nog 4-5 år sedan nu.

annebeate
0

Så synd att vi inte vet hur det gått för "korta svansen".Gråter Honom glömmer jag aldrig trots jag aldrig sett honom.

Crisse, vet du något om situationen för Mimmis syster idag?

Crisse-13
0

Nej jag vet inget om Mimmis syster och jag tror inte att SkåneKatten har sett henne för dom har inte varit i den delen av hamnen så mycket. När jag var med där nere sist så var jag och kallade på henne och Timmy men dom var inte där. Det är mycket möjligt att mattanten har fångat henne men det får vi nog inte reda på eftersom allt görs i hemlighet.

nellies-matte
0

Grattis Janne till ditt nya hem jätte roligt att ännu en kisse hittat hem

Atiz
0

Nej vi har inte sett någon med kort svans där nere.. men man kan inte alltid se "alla sidor" av katterna där nere.

Atiz
0

Under helgen kommer vissa delar av SkåneKatten vara på
"Min Katt Klubb,s" kattuställning i Kristianstad för att prata om hemlösa katter. Övriga SkåneKatten och fristående Medarbetare kommer fortsätta arbetet i hamnen.

Så är ni i närheten av Kristianstad, så titta in och hälsa på oss Glad

Atiz
0

Frågar igen…

Hur vill ni ha redovisningen?

se #85

nellies-matte
0

Bra att ni sprider budskapet om hemlösa kissar hoppas att någon kan tänka sig en till kisse. Kanske från hamnen

Atiz
0

Ja visst hade det varit varit underbart att ha ett hem klart innan vi fick in nästa kisse.. men mattanten och hennes väninnor har ju jobbat bra på den fronten… Glad bara att hålla tummarna för framtiden och hoppas att andra hör av sig för plats åt en hamnkatt…

annebeate
0

#95 För egen del litar jag  fullt och fast på er inom SkåneKatten. Du kan väl uppge vilket belopp som kommit in och vad som resterar eller om kassan är slut. Hur som helst behöver väl kassan fyllas på.

Atiz
0

Tack för färtroendet… men vi vill ju att alla ska känna sej trygga.. Glad

martdat
0

#99 bässta är väll om du staplar upp in o utgiffter i två kolumner, sen summerar i slutet ? skriv namn om det finns namn så att folk ser att det de skickat kommit fram,

min tanke om redovisning,,

kattassen
0

#100 Ja så är väl bra. Datum och belopp samt ett namn/signatur/nick om det finns.

Atiz
0

Okey.. då har jag lite att gå efter

Atiz
0

Katt nr. 6 är infångad!

Enl. mattanten är det Håkan. Han befinner sig nu hos veterinären för kontroll. Han såg lite risig ut så vi får se vad veterinären säger. Han dreglade en hel del precis som Timmy, är ganska ärrad, och verkar stel i kroppen, men han verkar inte lika dålig som Timmy.

Debattia
0

Skönt för fina Håkan.Hoppas nu han får bra vård så han kan komma igen .

Har ni satt några bestämmelser över hur mycket katterna får kosta hos vetten ??

Debattia

soso
0

Bra!!! Håkan har det ju skrivits en del om, så man känner igen namnet. Hoppas han inte är allför dålig!

Atiz
0

Nej något sådant som kostnadsgräns har vi inte satt. Men mattanten har sagt att hon är villig att bekosta en del om han inte är frisk.

Hon säger även att hon har ett hem till honom, vi kommer givetvis att kontrollera detta hem i så fall och skriva kontrakt med den till tänkta ägaren.

kattassen
0

Å lille Håkan som varit med i historien så länge!

Är det månne denne lille vän som jag sparat i mitt bildarkiv som Håkan?

Jag skänker en slant till Håkan genast, så han får den vård han behöver!

Atiz
0

Det är ju alltid svårt att säga eftersom katter är så duktiga på att dölja sina skavanker.

Atiz
0

Likhet finns Glad  men de är ju så lika allihop där nere

en bild till

martdat
0

roligt att håkan är inne, håller tummarna för att det går bra,  men jag måsste säga at jag tyker det är märklit att mattanten har så många hem till dem helt plötsligt,, då borde de ju kommit in för längesen,,

nellies-matte
0

Härligt att Håkan är infångad och att det dessutom verkar finnas ett hem till honom. Är ju jättebra om mattanten kan hjälpa till att hitta hem åt kissarna.

Atiz
0

Håller fullständigt med dej. Det är därför som vi gör vad vi kan för att kolla hemmen så mycket vi kan.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Suveränt jobbat Skånekatten, hatten av. Hoppas på forsatt lika goda nyheter och att Håkan bara har lindriga åkommor

Atiz
0

REDOVISNING Hamnkatterna.

Inkomster:

22/6               S.Q.                                    200 KR

18/6               Vargtassen                          300 KR

15/6               L.P                                      400 KR

13/7               M.T                                     500 KR        

13/7               A-B.S                                  500 KR        

9/7                 S.Q                                      200 KR

20/7               M.T                                     250 KR        

16/7               S.Q                                     200 KR        

14/7               N.G                                     500 KR

14/7               M.B                                    100 KR

2/8 (?)            G.H                                     110 KR        

6/8                 G.H                                       50 KR

…………

TOT                                                          3310 KR

Utgifter

8/7                 Hamnen 1    

Kastrering                           640 kr           

Öronmärkning                    160 kr

12/7               Hamnen 2 "Timmy"

Grundavg.                          320 kr                                                      

Sedering inkl

Lugnande medel                 158 kr

Kremering                           160 kr

3/8                 Hamnen 5

Kastrering + öronm.           360 kr           

Vaccination                        168 kr

- 10% (vår rabatt)               196.60

Moms                                  442.35

……….

Total                                   2212.00

Inkomster per 13/8-2009                          3310 kr

Utgifter per 13/8-2009                             2212 kr

…………

Till godo                                                   1098 kr

Den havande honan och kattungen hade vi inga kostnader på.

Atiz
0

Hoppas att denna redovisning tillfredställer alla berörda parter

Atiz
0

PUTT för min redovisning

Atiz
0

Ingen som är intresserad??????????????

soso
0

Det är ju helt perfekt!! Jag menar både redovisningen och att pengarna har räckt hittills.

Den havande honan och kattungen kostade ingenting? Vaccinering, maskmedel?

Atiz
0

Vaccinering kan man int gen på högdräktiga..

Både ungen o den dräktigaa honan tog mattanten direkt till de andra i kulen… år inte stolt över att berätta…  men de tog mattanten rill en annan vänina

kattassen
0

#115 Jodå det var en jättebra redovisning!

Så sent var kanske många i säng och hann inte se inlägget (bl.a. jag)Flört

Atiz
0

Vi har haft tur så här långt och fått in mest hankatter. Det finns fler katter kvar varav en del honor.Det är svårt att avgöra om det är honor som har ungar eller ej. Den honan som vi såg i fredags som "flirtade" med en strilande hankatt säger mattanten att hon har ungar som är ca tre veckor. Stämmer det så kan man inte plocka in henne men då kvarstår risken att hon blir dräktig ytterligare en gång. Så det är inte lätt att veta hur man ska agera i dessa fall.

Atiz
0

Vill bara klargöra att det i redovisningen finns två styckem M.T på olika dagar… detta är två olika personer.

huskatt08
0

Jättebra jobbat till ännu en misse.

Oj…vilka bra priser ni har hos vetrinären…(billiga menar jag).

Debattia
0

Finns det ingen möjlighet försöka få in hela fam???

Debattia

Atiz
0

Ja, vi har tur som har en bra veterinär. Haga månar vädigt mycket om hemlösa katter så de ger oss bra priser.

Kan vara en möjlighet men just nu vet vi inte var hon har ungarna eller ens om hon verkligen har några ungar. Det är mattanten som säger att hon har ungar.

Atiz
0

Glada nyheter från vetten!

Katten "Håkan" är helt frisk. Han saknar en hörntand och de små framtänderna i underkäken, det är därför som han dreglar och att tungan hänger ut lite. Han har dock ingen inflammation i munnen. Så nu håller de på att kastrera, öronmärka och vaccinera, sen får han komma hem till mej för att läka i lugn o ro. Under den tiden skall vi inspektera det tilltänkta hemmet.

essut50
0

Åh va härligt att höra att Håkan är frisk..

Atiz
0

Ja.. det är underbart när ens farhågor visar sig vara ogrundade

Atiz
0

Nu är Håkan installerad här hemma hos mej.. lite "groggy" efter narkosen men annars verkar det bra.

kattmatten
0

Skönt för Håkan att komma in i värmen - med tanke på hur det blåser i Skåne idag.

Tänker på de andra och hoppas ni får tag på dem också

Atiz
0

Ja.. vi tänker fortsätta. Nu har vi kommit så här långt så nu ska alla åtminstonne bli kastrerade.

Debattia
0

Så bra och skönt att lille Håkan var frisk i övrigt !!!

Jag längtar efter kort på dessa katter som man nu följt  under så lång  tid.Var det inte han som satt på en sten förut???

Debattia

Atiz
0

Jo det stämmer.. Crisse har satt in bild tidigare på honom sittandes på en sten i hamnen.

Han var så "groggy" efter narkosen så jag ville inte stressa honom mer än flytten idag, men nya bilder kommer på honom.

kattassen
0

#132 Se mitt inlägg #107Flört (Den lille havsherren - inte frun.)

Atiz
0

Glad

mymlanbus
0

Va ni jobbar bra här :) eloge till er alla

maggan47
0

säger också, vilket bra jobb ni gör

Maggan47Kyss

Atiz
0

Har inte varit hemma på hela dagen och nu är det för mörkt(fel på taklampan) men jag lovar… kommer foto imorgon.

Atiz
0

Nu kommer bild på den fine killen, Håkan.

Atiz
0

Det är en ärrad katt som har varit med om mycket i sitt liv

Atiz
0

Bilderna blev inte jätte bra men man kan iaf se honom. Jag ska ta fler sen när han känner sig lite tryggare och är uppe och rör sig.

Han äter iaf och går på lådan så han hämtar sig bra.

Atiz
0

Vixsst är det en vacker kille, Håkan?

kattassen
0

Jättefin! Skönt att han fått lite chans att vila ut på skön bädd nuSkrattande

grundig
0

gilla inte hans blick :( den skar i mig som en kniv , en tom blick och massa tankar om sitt liv uffa , kan inet titta igen :(

Atiz
0

Han tar det lungt… han ligger och vilar och verkar inte alls stressad. Det var bara när jag blev för närgången med kameran som han morrrade lite.

Sen har jag upptäckt att han föredrar våtmat… Glad torrisarna undviker han

grundig
0

jasså ingen fotomodell där inte =) , han väljer sin mat med omsorg , men fin är han och ni gör ett kanon jobb

Atiz
0

Han är nog lite omskakad av hela situationen. men kommer hämta sig..

Nej… foto é inte hans grej…  Glad

Atiz
0

Nästa katt vi siktar på är… (enl. mattanten) en unge från ifjol.. troligen en hane, mycket förvildad som hon nästan aldrig ser men som är ute och äter på natten.

Jag har pratat med mattanten om att vi ska försöka göra ett försök någon natt, för att få in denna "ungtupp"

Hennum
0

jag har satt in 500 kr till er hos haga. hoppas de hamnade rätt. ser inte de pengarna där ovan. skrev att det var från hennum. men de är kanske inte inräknade än. vet inte om det var innan eller efter den 6/8…

Atiz
0

Jag kollar så fort jag får en chans. Hon som har hand om det är borta en vecka nu…

Tusen tack. De kommer till användning  Glad blir inte så mycket över annars, nu när Håkan oxå varit inne.

nellies-matte
0

Vad roligt att Håkan är kry. Hur går det med hemmet åt honom?

annebeate
0

Ni gör ett fantastiskt jobb SkåneKatten.

Jag tycker Håkan är fin. Skönt för honom att få komma in i värmen och vila ut, lille gubben.Glad

Hennum
0

blev lite nojig, det är lixom lite för mycket pengar för att man ska bli särskilt glad om de kommer fel. ^^

Otroligt kul att ni fick in håkan med, och att han mår bra! Hoppas stödhemmet är utmärkt oxå.

Atiz
0

Jag tror inte du behöver vara orolig. Ägaren på Haga är mycket noggran.

Hemmet till Håkan är inte tänkt som stödhem utan permanenthem. Jag har inte pratat med mattanten på två dagar så just nu vet jag inte hur det går.

Håkan har iaf piggnat till och är inte så rädd längre. Nu vågar han sig fram för att äta o gå på lådan under dagen oxå  Skrattande

anebit
0

Här kommer man hem ett par dagar från landet och får läsa att lilla Håkan äntligen också fått komma in i värmen. Herregud så rörd Gråter och gladGlad jag blir.

En stor eloge till Atiz och Skånekatten att ni tog tag i Hamnkatternas situation.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hennum
0

permanenthem tillochmed, ännu bättre! :) hoppas det blir något av det.

martdat
0

hoppas håkan får ett aldeles eget hem nu , bra jobbat tjejer!!!Skrattande

Atiz
0

Ska prata med mattanten imorgon om hemmet.

Atiz
0

Idag var Vargtass och jag för att titta på ett av de tilltänkta hemmen för hamnkatterna.

Dessvärre kan jag/vi inte godkänna detta hem.
Ute burarana som de ska vistas i är inte i acceptabel kondition.
Att det inte var städat kan jag acceptera eftersom vi dök upp oanmälda. Det var typ gräs som skulle klippas och några grejor att bära bort, vilket inte är några större problem. Värre är att buren i sig behöver renoveras. Taket består av nät som är nödtorftigt ihovsatt med buntband, så att katterna utan problem kan ta sig ut. Enda skyddet i buren var en liten kaninbur. Det finns ingen direkt kontakt mellan "inne"buren och "ute"buren, så kvinnan skulle bära dessa hel/halv vilda katter mellan burarna (???!!!!!????)

Dessutom planerade kvinnan att katterna skulle få gå fritt på området om några veckor. Vilket inte tilltalar mig eftersom hon bor vid en ganska trafikerad väg och dessa katter är inte jättevana vid trafik

annebeate
0

#159 det förstår jag att detta inte kan godkännas.Rynkar på näsan

Atiz
0

Nej, iså fall har katterna dessvärre bättre i det område som de är vana vid.

Crisse-13
0

Det är alltid bra att komma oanmäld när det gäller så viktiga saker för då ser man det som det verkligen är.

Atiz
0

Ja, det är sant. Det blev såklart inte uppskattat av kvinnan men….

Hennum
0

väldigt synd att hemmet inte var passande. :( hade ju varit så skönt om de fick komma till ett bra ställe. hoppas något annat dyker upp snabbt!

Atiz
0

Ja.. mattanten säger att hon har några på lut, fast vissa är på semester för tillfälligt. Vi får hålla tummarna.

Debattia
0

Hoppas fler kan hjälpa till och hitta något hem för stackars Håkan !!!

Finns någon utanför Skåne som kan hjälpa till? Här finns folk som erbjuder transporter i trådarna !!!!

Debattia

Atiz
0

Det hade varit härligt om det hade dykt upp fler hem.

Finns det någon som vill så hör av er till mig.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Synd att hemmet inte passade men man ska vara noga. Surt och behöva "jaga" och fånga in igen för någon släpper ut dem för tidigt.

Vågat att tro man ska kunna bära en utelevandes kisse, visst efter ett tag blir det en gosmaskin men i början Förvånad Skulle jag då inte ge mig på inte.

lillan4805
0

Hej på er alla jag heter Britt Collin o de e ja som e kvinnan som som hade det oaccepterade hemmet till katten. Eftersom Atiz inte ringt o sagt att de skulle komma var jag inte beredd på detta. Jag o min kompis låg o solade o fikade, så när inte hundarna ville vara tysta så tog ja på mej en tröja o gick o kollade vad som var på gång. Jag släpper ut alla mina hundar i trädgården på morgonen så kan jag städa precis när jag vill, det tycker jag e skönt att jag kan göra precis som jag vill.                                                               När det gäller rastgårdarna på utsidan så håller jag med om att nätet i taket o vid ena sidan 1.30 meter upp inte håller en katt inne. men det e ypperligt bra till mina hundar, har ingen hund som klättrat upp på varken tak el vägg Nätet i taket e bara till för att ingen större fågel ska ta en liten valp. För ca fyra fem år sen när jag födde upp katter hade jag en liten trappa längs väggen upp till fönstret där katterna tog sig in i huset. Jag måste oxå tillägga att jag för många år sen hade fågeluppfödning, då var det nätat kan ni tro. Allergi satte stopp för det intresset. Nu hör det till saken att jag fick besked om att atiz skulle ringa mej ang katten. Då hade man bestämt en tid att de hade kommit o tittat o sen komma överens om vissa ändringar. Till saken hör att jag har en lika stor rastgård på andra sidan med kattluckor där katten kan gå ut o in som den själv vill. I mina rastgårdar har jag även vinterisolerade hundkojor med spån i. Visserligen lite avbitet på ena sidan (taxvalpar e terrorister) alltså inga små kaninburar. E det ngn här som tycker att jag skulle göra en storrenovering här åt en katt som inte skulle komma????????Fyra katter har jag som kan gå in o ut i boningshuset som dom vill. Två stallkatter som bor bara i stallet men de kan oxå gå ut o in. Om jag skulle berätta här om alla djur jag tagit hand o omplacerat så skulle de bli en hel bok. Min äldsta katt (18år) hittade vänner till mej här i skogen, jag kom ridande o då frågade dom om dom fick sätta honom hos mej, ok han hette Busemannen. Han bodde i sadelkammaren i 14 dgr, sen blev han såklart här. I Limhamn fångade jag o en dam 9 förvildade kattungar, som alla fick varsitt fint hem. Hallo visst fattar jag med min erfarenhat att man inte släpper ut en sån katt i det fria efter 14 dgr eventuellt kanske inte alls, det måste du ha missförstått, men allt blev ju fel, min kompis som ville fika me maj o skulle sen till sitt jobb, allt pga av att ni skulle komma oanmälda. Crisse du känner ju mej sen gammalt har du fått den uppfattningen att ja inte e snäll mot djur???????Här dör dom i alla fall inte som flugor som hos vissa andra. TACK FÖR MEJ VAR SNÄLLA O SLÄNG INTE MER SKIT PÅ MEJ. DET RÄCKER ME DETTA SOM E SKRIVIT OVANFÖR. HEJ O HA EN BRA DA/ Britt Collin

kattassen
0

#169 Hej Britt! Det var roligt att du hittade hit till hittekatter och du är varmt välkommen!Skrattande

Jag ser och läser de inlägg ovan och jag kan nog inte se att någon skit har slängts på dig hittills. Som jag kan utläsa har Atiz varit och hälsat på men känt att det fanns lite att fixa och dona innan hon vågade sätta en skygg utefödd katt hos dig. Det är nog dock lite skillnad på att ha hundar i innätat område till att ha katter. En hund kryper inte upp på nätad vägg men en katt löser det utan problem. Nåja, det är helt en sak mellan er två.

Däremot har jag inte heller läst ovan i inläggen att du "inte skulle vara snäll mot djur"Obestämd som du frågar Crisse… varför tror du det?

Att man som organisation brukar vilja vara noga med placering av katter tycker jag är jättebra. Det kan bli hur fel som helst om man slarvar med den saken. Man har dessutom som organisation fått förtroende från medlemmar och bidragsgivare att "förvalta pundet rätt" alltså m.a.o. se till att de katter man behandlat och ordnat för skall få en bra tillvaro i stödhemmen.

Jag tycker inte att du skall känna dig ledsen för det som inträffat utan ta det som en bra chans att kanske göra lite förbättringar och bli ett gott stödhem så småningom. Du tycks ha fina möjligheter att kunna hjälpa katter på dina ägor och det är få förunnat.

Som sagt så är du varmt välkommen hit Leta gärna runt bland trådar och få lite tips och upplysning om hur vi på hittekatter jobbar. Här finns många människor med stor kompetens och erfarenhet. Såväl inom organisationer som sk. "frifräsare". Alla behövs i denna bransch!

Crisse-13
0

#169#

Hej Britt

Varför blandar du in mig? Jag är inte med i SkåneKatten och har inget med hamnkatterna att göra.

Atiz
0

Jag har aldrig sagt att du inte skulle vara snäll emot djur. Det är inte därför som jag tyckte det var ett olämpligt boende för katterna.

Hawknestgrove
0

Vill bara säga, att de som vill hjälpa dessa kissar samtidigt som ni får nåt snyggt, ska gå in och bjuda på virkade små hjärtan! Tradera förstås…..

Atiz
0

du är en pärla…

Mison
0

Instämmer med #173, hade jag råd skulle jag bjuda

Atiz
0

puttar för

essut50
0

#173 Dom är verkligen snygga i verkligheten..

Har en på min resväska..

Atiz
0

Dom ser riktigt fina ut Glad

Debattia
0

Kan inte både Skånekatten och du Britt hjälpas åt och fixa det som saknas i burarna så Håkan kan flytta dit.Låter som en bättre miljö än hamnen i så fall. Det blir mina funderingar efter att läst bådas svar.Låter ju inte som det är några större fel på hemmet i alla fall.

Debattia

Atiz
0

På söndag ska vi titta på ett hem som är tänkt till Håkan, (britt var inte specifikt tänkt till Håkan) Ett par som redan har både katt o hund, och stor villa… så vi får se hur det går…  Håll tummarna…

Debattia
0

Håller tummar och tassar !!!!

Debattia

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Spännande, hoppas det går toppenbra

Hennum
0

hoppas hemmet var ett bra sådant!

Atiz
0

Äre ledsen att uppdateringen har halkat efter, det beror på att jag legat/ligger deckad i hög feber. Just nu är febern nåot lägre så jag tänkte jag skulle berätta hur det gick.

Pga min sjukdom så följde Crisse med kollegan till det tilltänkta hemmet. En stor vacker villa med stor trädgård- Gott om plat att leka på tillsammans med de nya kompisarna, en kisse och en vovve. Det blev inte ens krig när Håkan mötte vovven, så det båda gott detta Glad Själklart kommer Håkan bo inne tills han lärt sig vad som är hemma.

essut50
0

Stackars dig, krya på dig..

Kul att Håkan har fått ett hem, det behövde han..Vi hoppas att allt ordnar sig för honom.

Atiz
0

Tackar..

Joo… kommer bli bra detta, det är jag över tygad om Glad

martdat
0

permamenthem?Skrattande han är värd lite bra liv o bli ompysslad,

Atiz
0

Fick just lite ny info..

Kan vara så att min "feber brända" hjärna har rört till det hela

återkommer

huskatt08
0

Åh..måste vara paradiset för håkan…jämfört med hur han haft det.Skrattande

Krya på dig.

Atiz
0

Jag får återkomma ang Håkan. Jag har fått olika info ang Håkan så jag får ta tag i detta så fort jag tillfrisknat. Håll tummarna för Håkan men det är inte säkert vi låter honom stanna.

huskatt08
0
martdat
0

???????

Atiz
0

Kan bara säga som så att vi ska dit igen på återbesök.

Hennum
0

hoppas allt är bra med håkan och att hemmet är så bra som det verkar.

huskatt08
0

Hoppas du kryat på dig Atiz.

Hur går det för Håkan?

Atiz
0

Jag börjar så smått få tillbaka orken..

Det har ännu inte funnits tillfälle att kolla så att allt går bra för Håkan men detta kommer ske innom kort.

Fick info av Chrisse-77 att hon hade sett "gråa-Mischa" i hamnen (idag tror jag att det var) tillsammans med 3 ungar som är ca 3 månader. Vi kommer givetvis att försöka fånga in allihop, men återigen kvarstår frågan…

KAN NÅGON TA UNGARNA??? 

Josefa?? Är du intresserad?? Om jag minnns rätt så var det 1 grå/vit, en svart/vit och en svart.

Eller någon annan??

I dagsläget har vi ca 500 kr på kontot hos Haga vilket inte räcker så långt så jag måste be om hjälp så att vi kan ta hand om fler katter i hamnen.

Hennum. kan du PM,a mig ditt namn så att Haga kan hitta din insättning? Tack

Hennum
0

jag upptäckte att den inte hade blivit insatt Skäms hade inte tillräckligt med pengar. Så fort studiemedlet kommer så ska de vara påväg! :)

Atiz
0

Hennum

Skrattande  Sånt som händer…

hihi.. då behöver jag inte leta…

Crisse-13
0

Jag undrar hur det skall gå för dom kattungar som är kvar i hamnen eftersom SkåneKatten inte har plats till dom och deras mamma den grå Mischa som är Mimmis syster. Enligt Chrisse77 så är dom inte så gamla kanske en 10 veckor. Och hur är det egentligen med dom ungarna som blev intagna där en av dom var sjuk och hade feber, vad som fattades den men det får man inte reda på för det var inte SkåneKatten som tog dom.

Atiz
0

de kattungar som fångats i hamnen tidigade vet vi inte mycket om. Den unge som vi fångade lämnades i, god tro, till mattanten för att den skulle samanföras med resten av kullen…

Senare har vi fått höra att den skulle ha snuva och rinnande näsa… och att det skulle varit vår fälla som orsakat detta…

Vi är mycket noga med hygienen med  våra fällor och transportburar, vi använder vircon, så det finns ingen chans att fällan är orsak… bara smutskastning som vanligt…

Om ungarna i hamnen har diverse åkommer så är det ännu viktigare att kastrera så inaveln slutar!!!!!

DOCK kvarstår problemet….. så som Crisse påtalar…. var ska ungarna ta vägen???  Finns ingen som kan ta in dem så får vi helt enkelt kastrera de oxå och släppa tillbaka till sin mamma..  Vi har dessvärre helt fullt, så vi kan inte ta in några ungar.

MariannE11
0

putt

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

annebeate
0

Är gråa Mischa syster till Praxis Mimmi?

Crisse-13
0

#202#

Ja det stämmer, dom var 4 syskon och en mamma men Mimmi och Mischa blev kvar när dom andra blev infångade. Mamman som var tigrerad och kallades för Asta fick plats i ett katthem tillsammans med en blå/vit unge och en tigrerad unge fick ett permanent hem i Tomelilla. Charrez tog hand om flickorna när mamma och syskon försvann och då var dom ca. 4-5 månader. Flickorna var svårfångade och sen hade inte KKS plats till dom.

annebeate
0

Lille vackre omtänksamme Charrez Gråter.

Jag som så ofta tänkt på Mimmis syster när jag träffat Mimmi och då undrat hur systern  har det.

Om ändå det finns plats någonstans för Mischa och hennes små. Så svårt att acceptera att kattsystrarna skall gå så olika öden till mötes.Gråter.

Dessa katter behöver komma in nu. Så hemskt att tänka sig att mamma Mischa och hennes tre små under hösten och vintern skall behöva kämpa  för sina liv där nere i hamnen där kylan, blåsten och regnet kan vara outhärdligt. Gråter

Hoppas alla som kan sätter in en slant på SkåneKattens konto hos Hagaveterinären.

MariannE11
0

putt

annebeate
0

putt för mamma Mischa och hennes tre små.

Atiz
0

Jag har varit i kontakt med mattanten ang Mischa och hennes ungar. Matten vill att vi ska hjälpas åt att fånga in dem, sen har hon ett hem åt alla fem. Vi får givetvis kontrollera detta hem oxå. Vi ska sätta igång så fort tid och ork infinner sig.

Utöver dessa katter så finns ytterligare en honkatt med ungar och minst 2 hankatter.

MariannE11
0

då puttar vi…

nellies-matte
0

Vad skönt att ni samarbetar detblir så mycket lättare då. Hoppas nu att Mischa och hennes små får komma in i värmen.

Atiz
0

Ja… allt går ju mycket lättare om samarbetet fungerar

Hawknestgrove
0

Kusten
0

207 - Har ni hunnit besöka hemmet ännu?

Hennum
0

hoppas de kan få ett bra hem.

annebeate
0

I dag har det blåst och regnat i Malmö och hur är det då i hamnen!! Tankarna gick naturligtvis till bland annat Mischa och hennes ungar. Är det aktuellt med infångning av dem i dagarna?

Atiz
0

Ja… vi har planer på att dra igång nya infångande i hamnen, i dagarna. Har inte haft möjlighet att prata med mattanten ännu men ska göra det så fort så möjligt.

Ang Håkan råder samma… jag har inte fått tag på de nya ägarna ännu…  vi har troligen "olika tider" men jag jobbar på det..

annebeate
0

#215 Så bra.

Det behövs väl fortfarande påfyllning på kontot hos Hagaveterinären så alla som kan sätt in ett bidrag, se kontonummer överst i tråden.

Debattia
0

När jag läser tråden är det alltid bara  mattanten som hittar hem till de små liven. Har inte Skånekatten några hem??

Kanske finns några hem mellan Göteborg-Stockholm som kan ställa uppp och hjälpa några av dessa hamnkatter nu innan vintern och kylan kommer…

Ifall det nu blir transport mellan städerna..

Tycker katterna har kämpat för sin överlevnad så länge därnere i hamnen nu..

Debattia

Crisse-13
0

Det är väl bra att mattanten har börjat att leta efter hem till katterna då detta är ett TNR projekt som det står i översta tråden. Jag tror SkåneKatten har många andra ärende med katter som behöver hem och eftersom dom inte använder sig av stödhem är det säkert anledningen till att dom valde att iallafall kastrera katterna i hamnen vilket många här på Hittekatter tyckte var en bra lösning när inga hem hittades.

Atiz
0

Som Crisse skriver, så arbetar vi inte med stödhem och alla vet ju att det är inte så lätt att få någon att ta emot en av dessa skygga katter, permanent. Dessutom vill mattanten gärna ha katterna innom hyfast avstånd så att hon kan hälsa på dem, då blir det en bra lösning att katterna hamnar hos hennes vänner.

Vi har varit sjuka och våra katter har varit sjuka så det har inte funnits möjlighet att vara i hamnen, för tillfället bor min egen Franz i konvalecentburer då han har urinvägsinfektion som gått upp i njurarna och ska ha pencilinsprutor dagligen och special mat. Detta är inte lätt med en skyggis som är rädd för människor, så vi måste vara två som sprutar. Jag har varit tvungen att ta det lungt och vårda honom.

Men vi kommer igen Glad

Bild: Min sjukling "Franz"

MariannE11
0

tänk om hem o stödhem kunde finnas obegränsat… glad för alla bra hem som dyker upp till kissarna….hoppas på att alla kissar kan få komma in….beundrar er alla i skåne ska ni veta för det otroliga jobb ni gör…

Debattia
0

Fick ni inget svar på annonserna????

Debattia

Atiz
0

Vi har inte annonserat. Det har inte funnits anledning till detta eftersom mattanten har haft hem på lut.
Detta ÄR i första hand ett TNR-projekt vilket innebär att man faktiskt släpper ut katterna igen. Men vi jobbar självklart på att försöka hitta lösningar så vi inte behöver släppa ut katterna igen, men viktigast är att de blir kastrerade. Vi har ännu inte behövt släppa ut någon katt.

Debattia
0

Skönt samtliga kommit in!! Mattanten måste  ha en ängel som hjälper henne eftersom hon haft sån möjlighet hitta hem till skyggisarna.

Du skrev ju en annons förut som fanns här i tråden…

Hoppas någon känner sig manad ta in en hamnkatt mellan Göteborg och Västerås nu då ifall det ordnar sig med transport här !!!

Debattia

Mison
0

ja, för sjutton, ut med annonser i olika län, jag ska ju ändå köra…

Atiz
0

Jasså.. trodde du menade annons på blocket o dyl…

Nej, dessvärre har ingen svarat på dessa "annonser"

annebeate
0

Ofta när Praxis berättar om Dimdim(Mimmi) tänker jag på systern Mischa och hennes små, som fortfarande kämpar nere i hamnen. Skall några försök göras att fånga in dem eller har det lagts på is? Snart blir det säkert mycket kallare och hur är det inte då nere i hamnen.Gråter

Debattia
0

Puttar upp för hamnkatterna!!! Får dom komma in innan vintern???

Debattia

annebeate
0

putt…

Ankie
0

åh men dessa missar Gråter…. måtte det komma nån å rädda de som är kvar, stödhem eller ett riktigt hem

puttar för dessa missar som är kvar

gulliver
0

Putt

Debattia
0

Puttar upp för hamnkatterna!!!!

Debattia

Ankie
0

puttar för dessa missar

Bumbis
0

Jag puttar också upp hjälp för de stackars hamnkatterna.
Hur många katter finns det kvar bland klippblocken?

Finns det någon uppfattning om hur många och vilka katter som behöver hjälp.

Mimmi och Håkan är inne, så långt är jag med. "Elaka" Timmy (och Charez) orkade inte längre. Gråter

Jag vill hjälpa och stötta så gott det går, men kan inte ta hand om fler katter. Skulle vara trevligt med en färsk redovisning vilka katter som är inne, och vilka som behöver hjälp.

Atiz
0

Så här är det.
Vi har regelbunden kontakt med mattanten och enl henne finns det inte så många katter kvar av de som hon brukar mata, alltså de katter som vi påtagit oss att göra TNR på.

Gråe Mimmi med 2 ungar
En svart ung hona med 2 ungar
En svart hankatt som enl uppgift är kastrerad "janusch" eller nått sådant.
En fjolårsunge, pojke som är skygg.

Mattanten är uppriktigt trött på att mata i ur och skur ( hon är ju ingen ungdom) och jobbar stenhårt med att fixa hem. Dock ej hos kattsamlaren. Mattanten tror sig kunna fånga in alla "för hand" utom fjolårsungen. Hon vill försöka detta utan vår inblandning, med hjälp av två landsmän.

Vi har sagt ok till detta, men kommer hålla kontakten med henne för att se så det verkligen fungerar. Hon kommer ev behöva hjälp med fjolårsungen och då hjälper vi henne så klart.

Hamnen är troligvis full av andra katter men dessa som har varit så omtalade här på hittekatter kommer innom några veckor vara innomhus allihop.

Meddans mattanten fångar sina katter så har vi fullt upp med SkåneKattens katter. Det har varit stor omsättning på kort tid, många som fått nytt hem och andra som fått komma in hos oss. Samtidigt planerar vi trevliga aktiviteter under december månad… återkommer med mer info om dessa aktiviteter.

Det finns lite pengar kvar på kontot hos Haga, jag skall göra en sammanställning så ni får en uppdaterad redovisning. Vill dock hålla det öppet eftersom det kan bli aktuellt att vi får ta över ifall mattanten inte reder ut att få in de sista katterna.

annebeate
0

Vad med Mischa och hennes små?

Atiz
0

Förlåt!!!!!

nu blandade jag ihop namnen…

gråe mischa ska det såklart vara…

annebeate
0

Hoppas även de kan komma in nu. Tillsammans skall vi väl kunna fylla på kontot hos Hagaveterinären.

Debattia
0

Om det är mattanten som tar över katterna,kanske hon också behöver kontot !!! puttar upp!!!

Debattia

Mison
0

lotteriet går ju till lundakatterna ock skånekatten….

xray
0

En bekant till mig var i Malmö hamn på ett företag och hämtade kartonger och lite annat smått och gott. Halvvägs hem till Falkenberg började det röra sig i baksätet…. Ut kommer 2 små kolsvarta kattungar som med höga toner berättade vad dom tyckte om hennes bilkörning!!!! Tydligen hade dom bott i kartongröran!!!  Kattälskare som hon är så behöll hon dom, och har nu lyckats få dom att lägga på hullet. Veterinären uppskattade deras ålder till ca 13-14 veckor… Tänkte att det var bäst att höra av mig ifall ni saknade någon…

Hawknestgrove
0

Ruskigt!

MariannE11
0

oj vad man kan hitta där man minst anar det….bra att det var en kattvän som hittade dom…

Debattia
0

Bra !Då har två kissar till från hamnen fått hem och kommit inomhus!!!

Debattia

MariannE11
0

kanske ska tipsa fler om att hämta kartonger?…Cool

Crisse-13
0

Vad skönt att 2 kattungar har kommit in i värmen. Men jag undrar om det är samma hamn som dessa hamnkatter befinner sig i.

annebeate
0

Något nytt om Mischa och hennes små? Så kallt och blåsigt det måste vara nere i hamnen.Gråter

anebit
0

Hur går det här då?

Hur många katter går kvar i hamnen?  Ska dom gå kvar i snö, kyla och snålblåst eller har mattanten fått in några fler?

Någon som vet?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
0

Den här insamlingen avslutas nu då det inte har gjorts någon uppdartering av ansvariga sedan 09.10.25.

Vi är tacksamma för en slutredovisning!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
0

Undrar hur det har gått för dessa hemlösingar ?Hur många finns kvar i hamnen ??

Debattia

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.