P-spruta till hankatter!
Läste att en ny kastreringsmetod är på väg: P-sprutan till hanar. Ska ta bort hela fortplanteringsmöjligheten och är utan biverkningar. Hållbar i ett år.
Bild: Pixelio.de, H.-P.Häge
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Nja kastrering är väl ändå bättre.
Detta kanske man kan övertala snillena som inte vill kastrera att använda - de som inte vill "förstöra kattens manlighet", alltså. I så fall är det bra, tycker jag.
P-Sprutan till hane har funnits ett tag men utan biverkningar det vete tusan om jag tror på.
Avelshanar har fått och blivit sterila
Men tar den där sprutan även bort så att katten inte blir intresserad och inte vill ut och söka nya fruar?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Nej det tar inte bort hanens lustar helt men delvis. En kastrerad hane kan även han hoppa på en fertil hona. Dessa sprutor får hanarna svullna juver av om det inte kommit någon annan spruta med hokus pokus i.
Är det April April, eller 
Jag har hört om något liknande på möss och det ska bli kanon när det kommer till Sverige.
Jättebra ju! Till hundar har det funnits, så nu även till katter? Tänk om man hade kunnat ge honkatter p-spruta! Själv så gick jag ju på det i många år, urbekvämt. En spruta var tredje månad. JUst för TNR kolonier är ju dessa medel faktiskt förnäma, för det ger ju i alla fall respit ett litet tag!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Bättre med kastrering då tycker jag.
Fast detta var ju ett aprilskämt stod det ju inne på miljonär 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
jupp, aj nåvv… men man ska väl hjälpas åt att luras? 
#11 Så sant så, då blir ju fler lurade :D
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Tyvärr, vänner. Aprilskämt 
Här finns fler.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Asch Alexej, JAg trodde på det! i och med att man kan ge hundar kastreringssprutaså tänkte jag att det även gick till katt! Egntligen en väldigt bra grej om det hade funnits. Som komplement
Fast det är inte helt fel. Suprelorin är ett chip man kan sätta i nacken på både katter och hundar och djuret blir kemiskt kastrerat. Finns i två varianter, ett som är verksamt i 6 månader och det andra i 12 månader.
Det är dock billigare att kastrera kirurgiskt än att sätta in ett chip.
I USA håller man även på att försöka utforma ett "fortplantingsvaccin" dvs. ett vaccin man kan ge hemlösa katter så att de blir permanent sterila. Detta för att snabbt och smidigt kunna hejda deras reproduktion.
#15 låter kanon.
Vad är det för skillnad på p-spruta o kemisk kastrering? eller det samma sak?
Hört talas om att kemisk kastrering sedan en tid tillbaka testas på mushanar i lab. Längtar tills det kommer ut på marknaden!

Debattia
Den skygga kattens hemsida!
P-sprutan gör hankatter lugnare men sällan infertila. Många uppfödare ger sina hankatter p-sprutan för att de ska sluta revirmarkera, hanarna producerar kattungar ändå. P-sprutan har effekt i ungefär 3 månader. Den är ursprungligen utformad för honor som ersättning för p-piller (innehåller samma aktiva substans som kattens p-piller).
Suprelorin innehåller en helt annan aktiv substans, en substans som helt stoppar könshormoninsöndringen hos både honor och hanar och djuret blir kemiskt kastrerat under en begränsad period (ca 6 månader eller ca 1 år).
#18 tack! Vet du om Suprelorin testats på andra djur än katt?
Suprelorin är faktiskt främst utprovat på hund och i Sverige är det än så länge bara licensierat för hund, men i andra delar av världen (tex. Australien) är det godkänt på katt också.
Suprelorin har provats på en hel del exotiska djur (praktiskt att använda på djur i djurparker) men mest på hund och katt.
Låter ju jättebra. Men är alldeles för dyrt!

Elakt skämt! :D hehe
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Ja det är ju väldigt synd. JAg själv gick ju på Depo-Provera sprutor, en per kvartal och de kostae ju sk*t och ingenting…….även utan rabatt.
men vad kostade det? fick inte kläm på det