Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 2017 ggr
Hawknestgrove
0

Om OM inte fanns.....

Så hade f*n varit präst. Så är det bara.

OM vi hade haft tillräckligt med pengar på Eslövskissarnas konto, så hade de självfallet fått hela kitet när de ändå blev av med bjällorna.

OM inte snälla människor hade gett så mycket slantar till dessa kissar, så hade vi inte kunnat köpa in fällor och fånga in Vitnos och de andra.

OM viss information i andra ärenden inte varit fullt så luddig, så hade kanske aldrig en ovänskapskänsla uppstått, som det gjort nu.

OM inte jag varit den jag är, alldeles för hetlevrad ibland och pang på rödbetan, så kunde många saker varit förändrade både här och på andra håll på gott och ont. Jag vill aldrig såra någon, men har samma finkänslighet som en noshörning i en porslinsbutik. Jag kan inte hålla truten, jag är hemskt lessen för det. Därför så passade jag inte som Medarbetare, tex.Raka rör, inga krusiduller och papprena på bordet.

OM man måste välja  mellan två onda ting, så väljer man det minst onda. Eller hur? Ingen vill tex dra ut en tand, men måste det göras, nog 17 vill vi ha bedövning?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gullimat
0

Hoppas dina ord kan återställa en del av ovänskapskänslan.Obestämd

tuska
0

Skrattande Jag tror att jag försökte rotfylla tanden först innan tanden drogs, jag bad nog om bedövningTungan uteFlört

Debattia
0

Livet är som ett kortspel.Korten du får är ödet,sättet du spelar dem på är den fria viljan.

Jawaharalal Nehru

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

monsi
0

Guniilla du är världens härligaste o godaste person som aldrig kör med falskspel.

Du står för vad du tycker o tänker och är alltid ärlig.

Önskar det fanns fler som du.

I Gunillas hjärta finns ingen falskhet eller feghet.

Finns några till som du tyvärr har de lämmnat fokus men hoppas träffa på dem igen de har så mycket att lära oss alla.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Debattia
0

Har Gunilla också lämnat sajten då???Gråter

Debattia

monsi
0

Nej! Då Gunilla är en go tuffing o försvinner inte så lätt.

Fast vi får vara lite rädda om henne o faktiskt se allt gott hon gör.

nisse02
0

Gunilla, du gör ju bl a en fantastisk insats med alla försäljningar på Tradera!!

Det är faktiskt väldigt mycket arbete med det och du jobbar ju på så flitigt och lägger ut nya auktioner hela tiden. Det är ju åtskilliga kronor som fördelas med jämna mellanrum. Bra jobbat!!!

Jag håller med monsi "henne får vi vara rädda om"

essut50
0

Bra skrivit Gunilla.  Du är verkligen en ärlig människa som inte "vänder kappen efter vinden " som andra gör.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Mison
0

instämmer helt , Gunilla du är en klippa…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Hawknestgrove
0

Tack vänner. För jag ser er alla här inne som vänner. OCh visst jag kör med väldigt hårda ord emelllanåt. JAg är inte snäll. Kor är snälla, man får mjölk av dem, men man tar inte in dem i köket för det.Men jag menar inget illa! OCh vi alla här inne jobbar ju för kissarnas bästa och  jag tror nog, att det finns en hel del personer här, som  är enig med mig att man ska skilja på sak och person. Vi har gjort det och det har faktiskt förenat oss trots att vi kanske privat kunnat bita strupen av varandra.

maggan47
0

tycker också det får vara nog med gliringar och ovänskap, och det är ju så att det är inte personerna vi hjälper, utan katterna, som oavsett om dom fångas in av vän eller fiende, behöver oss, dom ska väl inte lida för att vi inte kan samsas, vi har mycket att lära av katterna, mamman t.ex som glatt tar emot fler ungar än naturen gett henne, när några små stackare blivit moderlösa, så låt oss blicka framåt, ha olika åsikter ibland, men vi behöver inte älta det, utan bara konstatera, att så är det, och gå ur, gagnar inga hemlösa

En kan inte göra allt, men många kan göra lite

Maggan47  

som dessutom hoppas att många går in på auktionernaFlört

Hawknestgrove
0

hehe maggan du har mail

maggan47
0

och du har pengarFlört

Maggan47

Mison
0

och förhoppningsvis har Maggan nåt i lådan i morgon…Flört

Imasy
0

" Jag vill aldrig såra någon, men har samma finkänslighet som en noshörning i en porslinsbutik."

Vilken rolig beskrivning du har på dig själv Skrattande

martdat
0

ja sak o person hoppas jag de flessta kan skilja på, inte alltid fallet,

#10 ser dig som vän med, ni här på forumet gör det lite trevligare i livet helt klart,

jag har inte lämnat sighten men jag mår dåligt av bråk så ligger lågt jusst nu, inte inne lika offta men det kommer ijen,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mison
0

#15 hihi ja… tänkte samma sak… fick illustrationer i mitt huvud… det såg väldigt roligt ut…

nisse02
0

Det är väldigt tråkigt att det försvinner så många underbara kattmänniskor härifrån Gråter

monsi
0

Hoppas de kommer tillbaka nisse02.

Det är så tomt o tyst utan dem.

Tänk på det ni alla var rädd om de med stora hjärtan o väldas humör för utan dem är livet väldigt trist.

Lilla Noshörningen Gunilla kram till dig!

Puma77
0

Jag skulle aldrig klara försäljningen på tradera utan Gunilla. Hon är guld värd.

//Pia

nisse02
0

Ja, vi får verkligen hoppas dom kommer tillbaka monsi, för som sagt det är väldigt tomt och tyst utan dem Gråter

monsi
0

Inte bara det att det är tomt o tyst.

Vem ska man nu fråga om saker som rör kisarna?

Vem kan fånga in en svår fångd kise så snabbt o lätt som Kusten?

Vem ska kommma med kloka o varma ord som kan muntra upp en sten o göra den glad o hoppfull igen som Bumbis?

Kan nämna mycket mera o många flera.

Ja du Puma Tradera hade blivit tomt utan Gunilla

vet ingen som hon som kan ryta i från o vet så mycket om lag o rätt som pittbullen Gunilla som alldrig ger sig om det gäller ett djurs bästa.

Någon gång kommer alla förhoppnings vis igen.

Var rädda om de som är kvar som Gunilla,Tuska, Josefa med flera.

De kan så otroligt mycket o är villiga att dela med sig av vad de lärt, samtidigt som de gärna lär sig nya saker med glädje.

tuska
0

Här är vi vänner med olika erfarenheter och humör tack och lov.

Alla är samlade snart och önskar varandra en

God Jul och ett Gott Nytt År (kattår).

jag tror på oss kattmänniskor att vi kan mötas här Kyss

Pelusa
0

Gunilla, du är inte bara hetlevrad och pang på rö'betan, du är även en rak, energisk och färgstark kämpe i kattsvängen. Ditt ursprungsinlägg här visar även att du har kurage vilket är en nåd att stilla bedja om - men även insikt i konsekvenserna av en ev frispråkighet.

Jag tror hittekattsvängen är och förblir vad den alltid har varit. Utmattande, ångestfylld och strulig. Det är ju som vi vet inte bara katterna, det är alla olika människor, ofta med vitt skilda erfarenheter och ståndpunkter runt katterna som man måste försöka hantera. Kompromissa, förlika sig och samarbeta med. Jag tycker därför det är helt okey att våra eldsjälar tar en time-out när det börjar kännas för motigt. Det unnar jag dem av hela mitt hjärta och det kan ju faktiskt även ge andra utrymme och tillfälle att själva kliva fram och ta deras plats i debatten.

Om uttrycket "vända kappan efter vinden" tycker jag inte om! Tycker det känns hånfullt mot dem som har förmågan att tänka om, dvs att ändra sin ståndpunkt helt enkelt. Det har hänt mig många gånger, att när jag har fått tänka efter i lugn och ro och fått sova på saken så kan allt se annorlunda ut efter en god natts sömn!

Jag önskar alla kattvänner en finstämd, god och smarrig jul- och nyårshelg framöver!

Pelusa & kissorna

Hawknestgrove
0

Tack PElusa. JA du sätter ett bättre epitit på uttrycket  "vända kappan effter vinden" Om man vill tolka det pejorativt, så kan man klassa det som smilfink som håller med och säger ja tack och amen till allt. MEn om man som du säger, kanske stannar till och försöker tänka till på konsekvensran av en handling, som kanske inte alltid är just den man själv tänkt sig, då är man ingen kappvändare. Då kanske man är emn som som jag önskar att jag kunde bli. Lite längre stubin…. Ok, skyller på att jag slutat röka. Sen dess…. PANG!!!!! Men så har det ju gett mig hemkörning av diskmaskin i Taxi, två bakmaskiner och dubbel uppsättning RCkattungepaket… Råskällde, så de skickade ut en omgång till….OCh jag håller förstås truten!Flört

monsi
0

Hm! ObestämdUndrar var vissa har fått smeknamnet Pittbullen någon som vet hi hi!

Hej pelusa kul att se din lille polis igen.

Puma77
0

Gunilla har tidigare namnet El NinoFlört

//Pia

Pelusa
0

Hahaha Gunilla….. *pitt-bullen* ;)

Hm funderar oxå på att börja leva om och råskälla, jag vill oxå ha dubbel uppsättning av RC-paket…

Hej Monsi…. polisen rosenkindad, gungar på hälarna och jonglerar generat med batongen) ;)

Hawknestgrove
0

HAha, ja Pelusa, det har visat sig, att råskälla, när man vet att man har rätt och att säga till folk på skarpen att de ska sluta idiotförklara en, är väldigt lönsamt. HAha ja just det… El Niño…..

Vi får väl i så fall femininisera det……

Hawknestgrove
0

La Niña blir det då!

Debattia
0

Hur man än vänder sig har man tydligen ändan bak.

Debattia