Möte om kattens status?
Jag undrar om det sker några möten man kan gå på där kattens status samt hur den ska höjas diskuteras? Inte bara för de som jobbar på katthem asså.
Annars skulle jag vilja starta ett i Stockholmsområdet där man kan planera inför ev kampanjer och få folk att hjälpas åt med detta! Jag delar tex gärna ut info och sånt :o)
Det kommer att hända en hel del under år 2007 på det här området. Djurskyddet kommer att ha en kattkampanj som kommer äga rum hela året. Den är i uppstartningsfasen just nu. Vanessa som är Medarbetare här i Hittekatter vet mycket om den här kattkampanjen. Eldsjälar som du är mer än välkomna i det här arbetet. Jättebra att du kan tänka dig att dra igång något.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Det låter bra! Hoppas det kommer mer info om detta här snart :o)
"2 & #3 Ja vi kommer att bli uppdaterade så snart det blir klart lite mera när, var och hur olika saker kommer att hända.
Om ni redan nu vill göra en insats så hittar ni ett användbart material via länken om kattstatuskampanjen. Där finns det även olika flygblad som ni kan skriva ut via vanlig skrivare:
Kattstatus för ett bättre kattliv
Via Djurskyddets hemsida hittar ni även en del material ni kan beställa, bland annat en affisch med denna text: _"En okastrerad katthona föder cirka 120 ungar under sitt liv, vart tror du att de tar vägen?" _Djurskyddet
Den kan ni beställa kostnadsfritt och sätt upp där ni bor.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Nu har jag beställt! :o)

Har också beställt!
Laddy, sambo med 4kissar