Cornish upphittad i Umeå!
Det finns, vad vi tror är en cornish, som är upphittad på Mariehemsvägen i Umeå. Den är inte gammal alls, utan runt 12-15 veckor, mörk i färgen, troligtvis silver. Den uppfanns på en balkong, alldeles genomfrusen i söndags och har sedan dess bott hos en snäll farbror där. Nu finns den hos djurskyddet.
Om någon känner igen att ni sålt, eller vet någon som sålt en kattunge till Mariehem eller närliggande områden får ni gärna höra av er till mig, eller till Djurskyddet Västerbotten!
Ja, det är vad vi tror. Jag har själv inte sett den, utan det är en äldre man som tagit hand om den och uppskattade både ålder och ras. Men den är krullig och smal i ansiktet så jag antog att det är en cornish.
Alldeles jättefrusen när dom hittade den i söndags och fick värmas upp under fleecefiltar :(
Lappar är uppsatta i området, men ingen har hört av sig ännu.
Tror jag det han va frusen med den lilla pälsen som inget skyddar:(

Men snälla främmande!! Så liten o ensam ute i kylan! Tack snälla farbror som tagit sig an kisse!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

många uppfödare chippar ju sina katter nuförtiden - har ni kikat? finns kanske nån möjlighet att hitta uppfödaren/ägaren på det viset ju…
Stackars lilla krake - skickar värmande kramar
…
har du lagt in det på sks forumet, och cornish rex forumet, någon måste väl sakna denna kisse, och vem bodde där balkongen fanns
Maggan47
hur har det gått här? en sån liten måste ju vara saknad……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag pratade samma kväll med den äldre mannen som tagit hand om katten och han och grannfrun sa att det garanterat var en rex, med kort krullig päls. Den var smal i ansiktet och i kroppen, samt mörk, nästan svart med vit botten. Så, jag antog att det var en cornish.
Hur som helst, djurskyddet var på väg dit när jag pratade med honom så katten kom ju i bra händer tillslut. Men jag fick sedan höra att djurskyddet sagt att det var en creme/röd huskatt som inte alls hade lockar
Så, så kan det gå! Förmodligen ingen cornish alltså, vilket säkert gör det svårare att hitta ägaren då den förmodligen inte var chippad. Jag hoppas verkligen den är saknad, men vet att den är i bra händer hos Djurskyddet :)
Nej, hela historien är rätt konstig. Men som sagt, djurskyddet vet vad dom gör och nu hoppas vi bara att någon saknar den lille och inte släppt ut den med mening :(