Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 627 ggr
CharlotteK
0

Nu flyttar mina bebisar hemifrån...:(

Jaa, fick helt enkelt inse att de blivit för stora för att bo kvar hos mig så nu flyttar alla mina bebisar tillbaka till katthemmet. Förhoppningsvis hittar de hem fort! Men det är allt vemodigt! Mina små bebisar som kom till mig när de var 3 veckor, smutsiga och stinkande, har blivit stora nu.

Och även mamma katt Pärlan har hittat ett hem där hon ska vara på prov i några veckor. Jag hoppas verkligen att hon hittat hem för gott nu..  Så nu går jag från 7 katter till bara 2! Vad tomt det kommer bli!

Var tvungen att få skriva av mig lite bland folk som förstår vad jag menar med att det är vemodigt att alla mina missar flyttar!Glad

Tiana
0

Men visst är det! Jag har gått från sex till tre katter den senaste veckan och det känns tomt - även när det är till allas bästa!

CharlotteK
0

Jaa.. Alltså, man vet ju om att det är temporärt och man vill ju verkligen att de ska hitta hem där de kan leva hela sina liv. Men ändåå.

Sidentass
0

Ohhh..ja..jag vet allt hur det känns när det är dags att skiljas från små individer man kommit att fästa sig så mycket vid! Det är så svårt att behöva ta farväl, samtidigt som man är så glad över när man hittar nya permanenta hem…hoppas verkligen att det går bra nu för mamma-katt i sitt nya hem så att hon slipper att flytta flera gånger..

Håller tummarna!