Lokattens första bad
Jag har ju nämnt i en annan tråd hur äcklig Lo blivit i pälsen av EC sanden med lavendeldoft. Häromdagen inhandlades ny sand, som är både doftfri och helt dammfri - underbart skönt, så nu slipper Lo även kliandet - det började avta redan dagen efter jag bytt sand:)
Idag tyckte nog Lo att livet var allt annat än underbart, men hon var otroligt snäll ändå. Första badet och hon va så snäll trots att det var så läskigt. Hon blev så otroligt fin och är nu en riktig fjunig fluffboll
.
Dåligt ljus inne nu, så jag kan inte fota. Hoppas det blir skapligt väder snart, så kan jag fota utan blixt här inne. Hon fick putsmani efteråt, så hon hjälpte till att torka sig själv torr - hon med tungan och jag med frottehandduk. Sista fukten i pälsen sprang och busade hon sig från.

Å liten mise inge kul att bada.
Lavendel dofft bläää! Ducktig kise som gick på lådan ändå.
Hon förtjänar något extra gott i kväll.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Hon har fått tonfisk - bästa som finns enligt henne
Jag gillar lavendeldoft, men inte som parfymerat damm !
Det blev lite komiskt bara då de två schampon för hund och katt jag hade hemma var ett tjärschampo (PROB) och en PLC med lavendel…
Det fick bli PLC lavendel då jag inte vill ha en tjärdoftande katt ! Fast djuren doftar inte lavendel efter dom torkat - bara pyttelite som fuktiga och det schampot är superbra för både hud och päls.

urk! Sorry diggar inte lavendel.
Tjärdoftande kise nja då är svag lavendel nog bättre hi hi!
Gotti gott fick hon med bra liten blir lite bortskämd.
Hadde för många årsedan coops egen med rosen doft urk o blä katterna blev rosa o stank skunk, den blinde vägrade gå in efter två besök.

Lavendeldoft låter härligt men inte damm!! Gillar inte nerdammad toa med EC just nu… Vilken sand köpte du istället??
Har idag köpt skorpor med lavendel, mandel o choklad! Mums!! =)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Åh, jag köpte Extreme Classic - oparfymerad. Helt suverän sand enligt mig. Dyr även den, men ändå lite billigare än EC.
Denna är det - överst till höger (Extreme Classic No odour) http://www.lupus.se/templates/group.asp?GroupGuid=309
Ska bli så spännande få se henens glänsiga päls !!! Jag älskar lavendel,fast kanske inte på katterna.vet inte för jag har aldrig haft det till dem.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

köper oftast extreme classic jag med… älskar den med babypuder men sista gångerna har det blivit naturella…..å dammigt kan jag erkänna att det är…..*hostar diskret*….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Så söt
Älskar fluff svansen
påminer lite om en kise Kusten fångade för ett tag sedan en som kalades Räven o som hadde ett hem men inte hittade dit.
Så fin hon är Lokatten
, hur gammal är hon?
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Hon kom til min 2:a oktober och var då ca 15 veckor - så hon borde vara runt 5,5 månad ungefär