Medicin och skyggisar, hjälp!
Måste försöka avmaska Morgaine och Sigge och de vägrar.. Jag kan inte hålla fast dom för då skulle hela jag vara ett blodbad efteråt.. Dom går inte på göma tabletten i maten har testat: Blötmat, skinka, korv, makrill, kyckling.. =(
Mamma katt morgaine MÅSTE ha i sig den! Hon spyr upp maskar och Ebony lär ha fått sin mask från mamma katt..
Hur gör jag?
Just nu är dom inlåsta i varsitt rum utan någon annan mat än just den klicken med tabletten i.. Någon gång måste de bli hungriga resonerar vi men.. De är jävligt envisa verkar det som..
Krossa tabletten… o göm det i t ex tonfisk
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Går det inte linda i katterna i en rejäl handduk ? Annars krossa och blanda i tonfisk och inte ge något annat förrän dom ätit upp.
Tonfisk ska vara det bästa alltså? Får testa detta?
Jag brukar krossa tabletten och blanda i köttfärs som jag har i kylskåpet nån timme innan man ger katten den.., det funkar för oss…då har smaken av tabletten avdunsad..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
#4 Det ska jag testa..

Jag krossade tabletten, blandade den i yttepyttelite leverpastej och smetade det illsnabbt på deras framben… Just leverpastej håller ihop på ett annat sätt än tex mjukmat och då kan inget ramla av det lilla benet utan de blir tvugna att slicka i sig det…
#6 Det funkade ej på min 11 åring han ansåg kan lika gärna vara kladdig för ta det där no way.

#16 Mjo… jag har en känsla av att min 10-åring skulle kunna låta kattungarna slicka av honom när de började anse honom för kladdig. Men mina (från början skygga) kattungar slickar av allt de får på sig, oavsett äckelgrad (diarsanyl var inte så poppis men slickades av på mindre än 5 minuter i alla fall)…
Sigge vägrar tonfisken oxå.. men men han får inget annat tills den är uppäten. =/ Har inte kollat till mamma katt än..
Mamma Katt Morgaine har ätit upp sin, duktig flicka.. Men Sigge vägrar fortfarande.. =/
Om jag inte får i Sigge medicinen kan han då smitta allihopa igen? =/
För han vägrar verkligen.. =(
Hum. Då måste du nog ta till handduk och handskar. HAr du tablettgivaren Buster hemma? Finns på Apoteket kostar ca 30 kr. Eller det finns väl receptbelagt maskmedel som spot On? För det blir ju inte billigt med tabletter som blir förstörda. JAg antar att du kör med Drontal
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
I did it! 

Nu är dom avmaskade.. Sigge behövde svältas lite och sen enligt Rasmus hade jag gett honom fel kyckling.. =) Sigge behövde redig kyckling från Guldfågeln och inget annat..Så nu har även han fått medlet i sig =)
hahahahahahahaha!!!!! Jisses såna odjur!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Kommer dom vara bortskämda när dom kommer härifrån? Nääää.. Inte ett dugg.. Ha ha..

grattis till avmaskningen…. ja det är väldans knepigt ibland att avmaska… min Bruno svälter hellre ihjäl än tar sin tablett… han svalt i 3 dagar sen var det jag som tyckte synd om honom o stack ner hela min arm i hans gap för att jag var så arg på hans fasoner….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/